Πρόσθετο τζίρο άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ αποκόμισαν αθροιστικά το 2021 οι δύο μεγαλύτεροι παίκτες στην κατηγορία της πίτσας, η Pizza Fan και η Domino’s, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση τους στην αγορά, όπως προκύπτει από τις ετήσιες οικονομικές τους καταστάσεις.

Την πρωτιά βεβαίως κατέχει, εδώ και χρόνια, η Pizza Fan (Φανάτικς Πίτσα), που το 2021 είδε τον κύκλο εργασιών της να αυξάνεται εκ νέου και να φτάνει τα 36,38 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 32,64 εκατ. ευρώ το 2020 (+11,46%). Και παρά τη μικρή μείωση του περιθωρίου μεικτού κέρδους από το 39,56% στο 37,68%, η αλυσίδα παρουσίασε μεγάλη αύξηση κερδών EBITDA (+60,78%, στα 2,64 εκατ.), κερδών προ φόρων (+78,21%, στα 1,68 εκατ.) και κερδών μετά από φόρους (+68,72%, στα 1,36 εκατ.).

Η ισχυρή κερδοφορία της Pizza Fan το 2021 δείχνει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο, έχοντας αφήσει πίσω της το γύρισμα σε (οριακές) ζημίες που είχε σημειώσει το 2019.

Όπως σημειώνει άλλωστε και η διοίκηση της εταιρείας, «όπως δείχνουν και οι πωλήσεις μας ως αυτή τη περίοδο Σεπτέμβριος 2022, είμαστε πολύ καλά στο χώρο της εστίασης και εκμετάλλευσης εστιατορίων εν σχέση με τον ανταγωνισμό χάρη στις σωστές αποφάσεις μας για την προώθηση των πολύ καλών ποιοτικών προϊόντων μας σε πολύ καλές τιμές στον ελληνικό χώρο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά μετά από χρόνια, στον ισολογισμό του 2021 δεν υπάρχει η επισήμανση του ορκωτού ελεγκτή περί αρνητικού συνόλου των ιδίων κεφαλαίων που υπήρχε το το 2018, το 2019 και το 2020.

Domino’s: Στα 19,1 εκατ. ο τζίρος του 2021
Από την πλευρά της, η Domino’s (Daufood Greece, master franchisee του ομίλου στην Ελλάδα) αύξησε επίσης τον τζίρο της στα 19,10 εκατ. ευρώ, έναντι 17,45 εκατ. το 2020, αύξησε όμως και την κερδοφορία της: τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 2,22 εκατ. ευρώ (2020: 1,52 εκατ.), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν στα 1,75 εκατ. ευρώ (2020: 1,15 εκατ.). Αυτό που παρατηρεί κανείς είναι ότι, αν και ο τζίρος της Daufood είναι σχεδόν ο μισός σε σχέση με αυτόν της Pizza Fan, τα κέρδη της είναι μεγαλύτερα.

Και αυτό φαίνεται πως οφείλεται στα σημαντικά χαμηλότερα έξοδα διάθεσης με τα οποία βαρύνεται: την ώρα που το 2021 τα έξοδα διάθεσης της Pizza Fan ξεπερνούσαν τα 10,7 εκατομμύρια ευρώ, πλησιάζοντας το ένα τρίτο του τζίρου της, για την Daufood τα έξοδα διάθεσης ήταν λιγότερα από το ένα δέκατο του τζίρου (1,7 εκατ. ευρώ, επί συνόλου 19,1 εκατ. ευρώ).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter