Με ανάπτυξη ύψους 8% αναμένεται να ολοκληρώσει το δωδεκάμηνο του 2024 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Πίτσιας.

Η ανάπτυξη της εταιρείας είχε ανέλθει το Μάιο του 2024 σε 10,18%, αλλά στα τέλη Οκτωβρίου 2024 επιβραδύνθηκε λίγο επάνω από το 8%, όπου και τελικά θα κλείσει η χρονιά.

Ο λόγος της επιβράδυνσης είναι ότι τα νέα σούπερ μάρκετ του δικτύου της Πίτσιας ΑΕ, που προήλθαν από εξαγορές καταστημάτων του δικτύου της τέως αλυσίδας Αρβανιτίδης (Μαρία ΑΒΕΕ) μέσω κύκλων πλειστηριασμών, άνοιξαν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Οπότε, αντίστοιχα, στο πρώτο πεντάμηνο και εξάμηνο του 2024 εμφανίστηκε εντονότερη ανάπτυξη, η οποία στη συνέχεια αναμενόμενα εξισορροπήθηκε, καθώς στο δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς ο κύκλος εργασιών της εταιρείας συγκρίνεται με τον συγκεντρωτικό τζίρο περισσότερων καταστημάτων σε απόλυτη τιμή.

Σημειώνεται, άλλωστε, ότι το 2024 θα είναι η πρώτη χρονιά ολοκληρωμένης οικονομικής χρήσης για το σύνολο των σούπερ μάρκετ που «τρέχει» σε παρόντα χρόνο η αλυσίδα (38 καταστήματα). Πάντως, το 2023, χρονιά όπου τα καταστήματα προσαρτήθηκαν στον εταιρικό τζίρο, έστω και για κάποιους μήνες, διαφορετικούς για το καθένα, ολοκληρώθηκε με κύκλο εργασιών ύψους 40,46 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών ήταν αυξημένος κατά 29%, συγκριτικά με τα 31,37 εκατ. ευρώ τζίρου του 2022. Η μεγαλύτερη αύξηση οφείλεται στα νέα καταστήματα που προστέθηκαν για πρώτη φορά.

Η αύξηση EBITDA και καθαρής κερδοφορίας – Η πολιτική επέκτασης σημείων
Η Πίτσιας ΑΕ διαμόρφωσε κέρδη EBITDA ύψους 2,29 εκατ. ευρώ το 2023, αυξημένα δηλαδή κατά 59,79%, σε σχέση με τα 1,43 εκατ. ευρώ του 2022. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν (αύξηση κατά 102,51%), από τα €749.312,34 το 2022 σε 1,52 εκατ. ευρώ το 2023.

Τα καθαρά κέρδη της περσινής οικονομικής χρήσης για τη λιανεμπορική εταιρεία διαμορφώθηκαν στα 1,2 εκατ. ευρώ, έναντι €541.532,94 το 2022 (αύξηση 121,3%).

Παρά την αύξηση των μεγεθών και των λειτουργικών κερδών της εταιρείας, η Πίτσιας ΑΕ συγκράτησε στο 10,4% την αύξηση των εμπορικών απαιτήσεων που διατηρούσε στο τέλος του περασμένου έτους.

Μέσω της οικονομικής έκθεσης του 2023, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προεξοφλεί την αυξητική της πορεία, με τη συνέχιση της πολιτικής επέκτασης σημείων.

Ένα νέο σημείο εντός του 2024 αναμένεται να εκκινήσει τη λειτουργία του στη Βέροια λίγο πριν τα Χριστούγεννα και πάντως, εντός του Δεκεμβρίου 2024, σε χώρο 170 τ.μ., απέναντι από τα ΚΤΕΛ Βέροιας. Πρόκειται για το παρθενικό κατάστημα του νέου, διαφοροποιημένου concept ιδιόκτητων καταστημάτων της αλυσίδας, Pitsias-To-Go, το οποίο περιλαμβάνει μεγαλύτερη ποσόστωση FMCG προϊόντων, δίχως προϊόντα κοπής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter