Σύμφωνα με πληροφορίες, το πακέτο της πώλησης των 44 καταστημάτων Plus στη χώρα μας, ενός logistic center στη Θεσσαλονίκη και ορισμένων ακινήτων αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ της Α-Β Βασιλόπουλος και του γερμανικού μητρικού ομίλου Tengelmann. Η συνδιαλλαγή των δύο πλευρών γίνεται μάλιστα απευθείας, ήτοι χωρίς την παρεμβολή της θυγατρικής Plus Ελλάς. Για την Plus στην Ελλάδα φέρεται να ενδιαφέρθηκε και άλλη τοπική λιανεμπορική αλυσίδα, αλλά εκτιμάται ότι δεν διαθέτει την απαιτούμενη ρευστότητα για να εξαγοράσει το σύνολο των υποδομών της γερμανικής επιχείρησης, για τη δημιουργία των οποίων απαιτήθηκαν μέχρι στιγμής επενδύσεις ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Γεωγραφική κατανομή

Η παρουσία της γερμανικής αλυσίδας στην εγχώρια αγορά αφορά σε 14 καταστήματα στην Αττική, 4 στη Θεσσαλονίκη, 8 στην υπόλοιπη Β. Ελλάδα, 3 στην Κεντρική Ελλάδα, 3 στη Δυτική και 2 στη Νότια. Παράλληλα το logistics center στη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, το οποίο κόστισε περίπου 35 εκατ. ευρώ, αναπτύσσεται σε καλυμμένη επιφάνεια 40.000 τμ.

Την περίοδο αυτή, και μετά από καθυστέρηση σχεδόν ενός έτους, ξεκίνησε και η κατασκευή του 2ου logistics center της εταιρείας στην περιοχή της Θήβας, το οποίο θα είναι ουσιαστικά αντίστοιχο αυτού της συμπρωτεύουσας. Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα της Plus στη χώρα μας, που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται την 1η Μαρτίου του 2006 (η Ελλάδα ήταν η 9η ευρωπαϊκή χώρα, στην οποία επεκτάθηκε η Plus) ξεκίνησε από τα 600 εκατ. ευρώ για να φτάσει σήμερα να έχει αξία που εκτιμάται στα 800 εκατ. ευρώ, κυρίως εξαιτίας  των υψηλότερων τιμών στην αγορά ακινήτων. Το business plan της περιλαμβάνει 200 καταστήματα σε όλη την επικράτεια και 3-4 ιδιόκτητα logistics centers.

Ενδιαφέρον Carrefour για Βουλγαρία

Εκτός όμως εκτός από την Ελλάδα και τη Γερμανία, όπου επιτεύχθηκε η πώληση 4.200 σημείων Plus στην ανταγωνίστρια αλυσίδα Edeka (απομένει να δοθεί η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Γερμανίας), παραμένει η εκκρεμότητα της τύχης άλλων 956 καταστημάτων σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Για τα δίκτυα της Plus στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία εκδηλώνεται και ελληνικό ενδιαφέρον, μέσω της Carrefour. Στη Βουλγαρία η Carrefour βρίσκεται στη φάση των αρχικών επενδύσεων και επεκτείνεται οργανικά μέσω της ελληνικής θυγατρικής της, η οποία έχει την πρωτοβουλία ανάπτυξης του δικτύου στη γειτονική χώρα.

Την ίδια στιγμή, για τα δίκτυα της Τσεχίας, της Ουγγαρίας και της Πολωνίας καταγράφεται ενδιαφέρον από την βρετανική Tesco, η οποία διεισδύει όλο και περισσότερο στη ΝΑ Ευρώπη «κυκλώνοντας» τα Βαλκάνια, επομένως και την Ελλάδα, ιδιαίτερα εάν ληφθεί υπόψη και το γεγονός πως ήδη διαθέτει καταστήματα στην Τουρκία. Ακόμη, ως στόχος της Spar Austria φέρονται τα καταστήματα της Plus στην Αυστρία.

Σε κάθε περίπτωση, οι εξαγορές αυτές, εφόσον ευοδωθούν, δεν πρόκειται να συντελεστούν ολοκληρωτικά, ήτοι να αποσπάσουν και τις εγκρίσεις των κατά χωρών Επιτροπών Ανταγωνισμού, πριν από το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2008.

Ξεπούλημα στη Θεσσαλονίκη

Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός πως από τις 6 Δεκεμβρίου η Plus, ειδικά για την περιοχή της Θεσσαλονίκης, και ενημερώνοντας με σχετικές καταχωρίσεις στον τοπικό τύπο, πραγματοποιεί τριήμερο «εκκένωσης» των αποθηκών της από μία σειρά 400 και πλέον προϊόντων (ρουχισμός, εργαλεία κά) με τιμές μειωμένες από 50% έως και 75%. Μάλιστα, καλεί τους καταναλωτές να αγοράσουν αυτά τα είδη απευθείας από τις αποθήκες της κάνοντας αυτή την προσφορά μόνο για τρεις ημέρες. Η συγκεκριμένη πρακτική πωλήσεων δεν έχει εφαρμοστεί από κανέναν άλλο discounter στην Ελλάδα ούτε και από άλλες λιανεμπορικές αλυσίδες και δεν αποκλείεται να συνδέεται με το ενδεχόμενο πώλησης της Plus Ελλάδος.