Στις εξαγωγές εστιάζει η Pitenis, μιας και είναι το κομμάτι που ενδιαφέρει την εταιρεία για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Σε παρόντα χρόνο, οι εξαγωγές καλύπτουν το 30% του ετήσιου τζίρου, με συνεργασία με 20 ευρωπαϊκές χώρες. «Γίνονται προσπάθειες για να περάσουμε τον Ατλαντικό και να πάμε στις ΗΠΑ, που αποτελούν χώρα που μας ενδιαφέρει. Στην παρούσα φάση, αναζητούμε λύσεις για να μειώσουμε τη χρονική διάρκεια της αποστολής προϊόντων εκεί», τόνισε στο FOODReporter ο διευθυντής πωλήσεων της Pitenis Gourmet Food Industry, Ανδρέας Πιτένης.

Η εταιρεία με έδρα την Κοζάνη και τζίρο 9 εκατ. ευρώ, καλύπτει τόσο το κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου, όσο και εκείνου των σημείων εστίασης. Η αύξηση σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2021 άγγιξε το 25% σε αξία πωλήσεων και 7% σε όγκο. «Οι επιχειρήσεις πρέπει να πατούν τα πόδια τους παντού για να έχουν υγεία», επισήμανε με νόημα ο κ. Πιτένης. Η Pitenis βρίσκεται σε πανελλαδική εμβέλεια με χύμα προϊόντα στην αλυσίδα My market, ενώ βρίσκεται και στο ράφι και στο ψυγείο. Η εταιρεία συνεργάζεται και με τις υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά όχι σε πανελλαδικό επίπεδο. Με υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πελοπόννησο και Λάρισα, μπορεί να εξυπηρετήσει ολόκληρη την Ελλάδα με δικό της τμήμα πωλήσεων και δίκτυο διανομής, που εξυπηρετεί κατά τόπους. Ταυτόχρονα, διατηρεί δίκτυο με 40 αντιπροσώπους. «Όλη την προηγούμενη χρονιά ασχολούμασταν με τις τιμές», δήλωσε ο κ. Πιτένης, αναφορικά με την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών και τις ανατιμήσεις που αναγκάστηκε εντός του 2022 να πραγματοποιήσει η εταιρεία. Ο ίδιος διαβλέπει ότι διορθώνεται κάπως η κατάσταση, αν και οι τιμές δεν θα γυρίσουν πίσω στα αρχικά τους μεγέθη.

Η Pitenis έκανε rebranding στο λογότυπό της και στις συσκευασίες όλων των προϊόντων της, με αφορμή τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της. «Οι συνταγές μας όμως μένουν σταθερά ίδιες, όπως τις γνωρίζει εδώ και πολλά χρόνια ο κόσμος και τις προτιμά και παράλληλα, λανσάρουμε διαρκώς νέους κωδικούς και εμπλουτίζουμε την γκάμα προϊόντων μας, βάσει όσων οι ίδιοι οι πελάτες μάς έχουν ζητήσει», υπογράμμισε ο κ. Πιτένης.

Το επενδυτικό σχέδιο για τον υπερδιπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας και οι δυναμικές της συμβολαιακής γεωργίας
Στο μεταξύ, στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου έχει ενταχθεί επενδυτικό σχέδιο της Pitenis για νέα εργοστασιακή εγκατάσταση συνολικού εμβαδού 4.000 τ.μ., με συνεπακόλουθες νέες γραμμές παραγωγής, πίσω από το ήδη υπάρχον εργοστάσιο των 3.300 τ.μ. που μέχρι τώρα χρησιμοποιεί η εταιρεία. Η νέα εγκατάσταση αναμένεται να υπερδιπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας. Η Pitenis είχε υπάρξει πρωτοπόρος στις φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις, οι οποίες είναι ήδη εδώ και χρόνια ενταγμένες στο δίκτυο διανομής ενέργειας, εξασφαλίζοντας μηδενικό ενεργειακό κόστος για την εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια. Η Pitenis έχει δημιουργήσει μια ομάδα καλλιεργητών, οι οποίοι παρέχουν την πρώτη ύλη αποκλειστικά στην εταιρεία με όρους συμβολαιακής γεωργίας. Οι πιστοποιήσεις από τον Agrocert και άλλους φορείς λαμβάνονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει η Pitenis, η οποία έχει δεσμευτεί ότι θα αγοράζει το σύνολο της παραγωγής τους. Το ίδιο ισχύει και για τα λιπάσματα και τα εγκεκριμένα φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούνται στις συγκεκριμένες γεωργικές εκτάσεις. H Pitenis επιδοτεί τις καλλιέργειες των συγκεκριμένων αγροτών.

Μεγάλο ενδιαφέρον για τα vegan προϊόντα
Με το βλέμμα στα σαρακοστιανά και νηστίσιμα προϊόντα, η Pitenis έχει λανσάρει χούμους σε διάφορες γεύσεις: Χούμους με λεμόνι, με γιαούρτι, με φασόλια. «Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα vegan προϊόντα, τα οποία λειτουργούν και ως νηστίσιμα και είναι πολύ επίκαιρα μέχρι το Πάσχα. Έτσι κι αλλιώς, τα ζητά πολύ η αγορά», πρόσθεσε ο κ. Πιτένης. Η Pitenis έκανε είσοδο στο κέτσαπ και στις μουστάρδες με περισσότερους του ενός κωδικούς, αντικαθιστώντας τη ζάχαρη με μέλι. Στις μουστάρδες με μπαχαρικά, έχει αντικατασταθεί αντικατασταθεί και το ξύδι με βαλσαμικό. «Ξεχωρίζει η εκτός ψυγείου μαγιονέζα μας, με κρόκο Κοζάνης, χωρίς συντηρητικά», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτένης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter