Η Wine Paris & Vinexpo Paris 2025 πραγματοποιήθηκε στις 10-12 Φεβρουαρίου στο Paris Expo – Porte de Versailles, συγκεντρώνοντας επαγγελματίες από όλο τον κόσμο. Η έκθεση φιλοξένησε 5.271 εκθέτες από 50 χώρες και πάνω από 52.000 επισκέπτες από 154 χώρες. Οι ξένοι εκθέτες αυξήθηκαν κατά 80%.
39 ελληνικά οινοποιεία το 2025 έναντι επτά το 2024
Η ελληνική παρουσία στην έκθεση υπήρξε δυναμική, σύμφωνα με πληροφορίες του Γραφείου ΟΕΥ Παρισίων. Η συμμετοχή οργανώθηκε μέσα από ένα ενιαίο περίπτερο στην αίθουσα 4, με την επιμέλεια της εταιρείας “Great Exhibitions”.
Οι εκθέτες έλαβαν υποστήριξη από τις αρμόδιες διευθύνσεις των Περιφερειών Αττικής, Πελοποννήσου, Κρήτης, Ηπείρου και Θεσσαλίας. Η φετινή ελληνική συμμετοχή κατέγραψε ρεκόρ, με 39 εταιρείες, έναντι μόλις επτά το 2024. Ειδικότερα, τα ελληνικά οινοποιεία που έδωσαν το «παρών» στην έκθεση: Mylonas Winery, Κτήμα Δημήτρη Μίγα, Τσέλεπος Οινοποιητική Α.Ε., Οινοποιία Μαλαματίνα, Greek Wine Cellars, Οινοποιείο Ντούγκος, Κτήμα Σκούρας Α.Ε., Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη Α.Ε., Αγροτεμπορική Ε.Π.Ε., Κ. Τσιλιλής Α.Ε., Σπυρόπουλος – Αρκάς Α.Ε., Nico Lazaridis Wiac Α.Ε., Οινοποιείο Αναστασία Φράγκου, Αποσταγματοποιία Κατσάρου Ο.Ε., Κτήμα Παλιβού, Cavino Α.Ε., Οινοποιείο Λιεπούρης, Περιφέρεια Θεσσαλίας, Κατώγι Αβέρωφ, Ι. Παπαδόπουλος – Ι. Καλαϊτζίδης Ο.Ε., Οινοποιείο Νικολού, Αλεξάκης Α.Ε., Κτήμα Ζοίνος, Sokos Α.Ε., Παπαγιαννάκος & ΣΙΑ, Λυραράκης Wines., Ένωση Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου, Κυρ Γιάννη – Σιγάλας, Οινοποιείο Ζεγίνης, Κτήμα Μιχαλάκης Α.Ε., Oenops Wines, Κτήμα Χρυσοχόου, Οινοποιείο Γκίκας, Νίκος Δουλουφάκης Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε., Alpha Estate Α.Ε., Κτήμα Διαμαντάκος, Περιφέρεια Αττικής, Οινοποιείο Σίλβα Δασκαλάκης, Κτήμα Παυλίδη. Σύμφωνα με τους Έλληνες εκθέτες, το ενδιαφέρον προερχόταν κυρίως από μη Γάλλους επισκέπτες, γεγονός που επιβεβαιώνει τις υψηλές απαιτήσεις της γαλλικής αγοράς.
Εξαγωγές ελληνικές οίνου: Ανοδική πορεία με περιθώρια ανάπτυξης
Η γαλλική αγορά οίνου συγκαταλέγεται στις πέντε κορυφαίες χώρες εξαγωγής ελληνικών κρασιών στην ΕΕ. Παρά τη σταθερή πορεία των ελληνικών εξαγωγών, το 2023 κατέγραψαν αύξηση, ξεπερνώντας τα 6,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, αφήνοντας σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Πηγή του FOODReporter, με βαθιά γνώση στο χώρο του κρασιού, άλλωστε, επεσήμανε: «Ο πολύ μεγάλος ανταγωνισμός για πολλά συνεχόμενα χρόνια στο χώρο του ελληνικού κρασιού έχει οδηγήσει τα οινοποιεία να αναζητήσουν διεξόδους εξωστρέφειας μέσα από κάθε ευκαιρία». «Αν εξαιρεθεί ο τουρισμός, η συνολική εγχώρια κατανάλωση οίνου ήταν πτωτική το 2024, οπότε οι επιχειρήσεις οινοποιίας βασίζονται όλο και περισσότερο στις εξαγωγές, όχι μόνο για την ανάπτυξή τους, αλλά και για την ίδια τη βιωσιμότητά τους», τόνισε.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter