Δίχως να απαρνιέται το χαρακτήρα της «κλασικής γαλακτοβιομηχανίας», η Δέλτα επιχειρεί στροφή προς τα τρόφιμα καλής διατροφής, με το σύνθημα «η καλή Διατροφή ξεκινάει με Δέλτα». Η Δέλτα έχει χάσει μερίδια «στη δύσκολη χρονιά του 2022 στην αγορά του γάλακτος, όπου, πέρα από τις πληθωριστικές πιέσεις του χώρου του τροφίμου, παρατηρήσαμε και μια κρίση γάλακτος», όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Δέλτα, Χρήστος Τσόλκας. Στο γάλα, το 50% του κόστους αφορά την πρώτη ύλη γάλακτος. Στο γιαούρτι, το αντίστοιχο ποσοστό πέφτει στο 30%.

Η Δέλτα επλήγη σε πωλήσεις φρέσκου γάλακτος από το Καλάθι του Νοικοκυριού, όπου εντάσσονταν γάλατα ιδιωτικής ετικέτας, όπως παραδέχτηκε ο κ. Τσόλκας. Η Δέλτα διατήρησε μερίδιο περίπου 15% στο φρέσκο γάλα σε αξία πωλήσεων το 2022, χάνοντας έως και τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες. Στο σοκολατούχο γάλα βρέθηκε στο 35%, με δύο διαφορετικούς κωδικούς. Στο φρέσκο χυμό ψυγείου βρέθηκε στο 20% και στο λευκό γιαούρτι στο 7%. Συνολικά, στην ελληνική αγορά φρέσκου γάλακτος, το μερίδιο σε γάλατα ιδιωτικής ετικέτας φέρεται να ξεπέρασε το 22%, από 11% το 2021.

Το 2022, η Δέλτα προχώρησε σε ανατιμήσεις, ώστε να στηρίξει τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία της, λόγω αυξημένου κόστους, σε εύρος από 10-12% έως 25-28%, το maximum της οποίας αφορά το γάλα. «Το 2023 άνοιξε ενθαρρυντικά, επειδή οι τιμές που συντελούν στο τελικό κόστος παραγωγής αρχίζουν και αποκλιμακώνονται», συμπλήρωσε. Από τον Φεβρουάριο η Δέλτα έχει επαναφέρει τις προωθητικές ενέργειες και προσφορές στα προϊόντα της σε έκταση και συχνότητα, χωρίς, ωστόσο, επίσημη μείωση τιμοκαταλόγου.

Η δυνατή διανομή της Δέλτα και οι εξαγωγές
Η Δέλτα διαθέτει ένα από τα κορυφαία δίκτυα διανομής προϊόντων ψυγείου στη χώρα: Διανέμει σε 27.000 διαφορετικά σημεία πώλησης μείγμα των 200 διαφορετικών κωδικών που διαθέτει.

Η νέα εποχή εμπεριέχει την επαναξιολόγηση των κωδικών που δεν αποδίδουν:

Πρόκειται για διαδικασία revenue management που στόχο έχει να βελτιστοποιήσει τους κωδικούς προϊόντων που δεν προσδίδουν αξία στην εταιρεία.

Το γάλα αποτελεί το 70% του ετήσιου όγκου πωλήσεων της Δέλτα και το 55% σε αξία πωλήσεων, κάτι που αποδεικνύει ότι οι κωδικοί πέρα από το γάλα επιφυλάσσουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Πάντως, η εταιρεία προσανατολίζεται να στραφεί και σε άλλους κωδικούς «πέρα από το γαλακτοκομικό περιβάλλον», όπως δήλωσε ο κ. Τσόλκας, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο και για λανσαρίσματα προϊόντων εκτός ψυγείου. Δίχως να… μπαίνει στα χωράφια εταιρειών του Ομίλου Vivartia που ανήκουν σε διαφορετικό πυλώνα, για τη Δέλτα αφέθηκε ανοικτή μια πιθανή μελλοντική σύμπραξη με τη Δωδώνη.

Η Δέλτα διατηρεί χαμηλό ποσοστό εξαγωγών, μεταξύ 8% και 9% του συνολικού τζίρου, με εστίαση κυρίως σε Γαλλία και Ιταλία κι ακόμη, σε Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ. Η Δέλτα αρνείται να αναπτύξει εξαγωγές μέσω ιδιωτικής ετικέτας. «Δεν μας ταιριάζει», ξεκαθάρισε ο κ. Τσόλκας.

Ο μετασχηματισμός του brand Δέλτα και η φιλοσοφία που τον υπαγορεύει
Εστιασμένη στην ελληνική αγορά, η Δέλτα δίνει βάση στη «νόστιμη και ελκυστική» καλή διατροφή, η οποία θα προκύψει ως αποτέλεσμα που θα γίνει αποδεκτό από το καταναλωτικό κοινό μετά από έρευνες (που ήδη γίνονται) και μετά από δοκιμές καινοτομίας τύπου fast prototyping.

Οι σχετικές δοκιμές διεξάγονται στην ειδική μίνι γραμμή παραγωγής, που έχει δημιουργήσει η Δέλτα εντός του εργοστασιακού χώρου του Άγιου Στεφάνου. Ένα από τα… στοιχήματα που έχει να αντιμετωπίσει, άλλωστε, στο μέλλον η Δέλτα, όπως συγκατάνευσε ο κ. Τσόλκας, είναι να μετασχηματιστεί στο μυαλό του καταναλωτή ως λύση προστιθέμενης αξίας, μιας και ο ανταγωνισμός διαθέτει ήδη χαμηλότερες τιμές ανά κωδικούς στο χώρο των γαλακτοκομικών. Αυτός είναι και ο λόγος της νέας ανάγνωσης που επιχειρείται για το brand της.

Σε σχετική ερώτηση του FOODReporter, ο κ. Τσόλκας είπε ότι θα προτιμούσε παραγωγό πρώτης ύλης γάλακτος που σέβεται τις αρχές βιωσιμότητας, ακόμη και αν πουλάει σε ακριβότερη τιμή το γάλα. Στην ίδια στρατηγική εντάσσεται η εξαγορά της Κουρέλλας, ως premium brand τυριού boutique και βιολογικών τυριών, που θα προστεθούν στο κωδικολόγιο, προς αξιολογημένα σημεία διανομής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter