Στις 25 Ιουνίου 2008, στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ο διεθνώς αναγνωρισμένος ως πατέρας του μάρκετινγκ, Dr. Philip Kotler, θα απευθυνθεί στο ελληνικό κοινό στο πλαίσιο μιας μοναδικής ημερίδας με θέμα: “Winning Marketing Strategies: How to Compete and Win in the Global Marketplace”, η οποία διοργανώνεται από την εταιρεία Πρόθεση ΑΕ.

‘Oπως αναφέρει η Πρόθεση ΑΕ στη σχετική ανακοίνωση, “ο  Dr. Philip Kotler ανακηρύχθηκε πρόσφατα διακεκριμένος καθηγητής του διεθνούς μάρκετινγκ (SC Johnson & Son Distinguished Professor of International Marketing) στο Kellogg School of Management, του Northwestern University του Illinois. Για περισσότερο από τρεις δεκαετίες παραμένει διεθνώς ένας από τους πρώτους ειδικούς σε θέματα στρατηγικής branding. Είναι συγγραφέας 35 βιβλίων σχετικών με το μάρκετινγκ, που συγκλόνισαν την παγκόσμια ακαδημαϊκή και επιχειρηματική κοινότητα.

Οι Financial Times, με βάση έρευνα που διενήργησαν πρόσφατα μεταξύ 1000 στελεχών από 25 χώρες σχετικά με το ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί στοχαστές και συγγραφείς σε θέματα μάνατζμεντ και διοίκησης επιχειρήσεων, τον κατέταξαν στην 4η θέση, ενώ είναι ο 1ος ακαδημαϊκός δάσκαλος που συμπεριλαμβάνεται σε αυτή τη λίστα και ο μόνος ειδικός του μάρκετινγκ. Τις πρώτες πέντε θέσεις κατέχουν οι: 1. Peter Drucker, 2. Bill Gates, 3. Jack Welch, 4. Philip Kotler και 5. Michael Porter.

Ο Dr. Kotler θέλησε πριν από την έλευσή του στην Ελλάδα να απευθύνει το παρακάτω κάλεσμα προς το ελληνικό κοινό:

“Αγαπητέ ‘Ελληνα, πρωτοπόρε του επιχειρηματικού γίγνεσθαι. Ανυπομονώ να ξαναεπισκεφθώ την Αθήνα και θα το κάνω με μεγάλη ευχαρίστηση μετά από πολλά χρόνια, προκειμένου να διαπιστώσω τις πολλαπλές δυναμικές αλλαγές που έχουν επέλθει στα επιχειρηματικά δρώμενα της  χώρας. Θέλω να συναντήσω εσάς που διαμορφώνετε το τοπίο των επιχειρήσεων και να βιώσω μέσα από εσάς τις προσδοκίες και τα επιτεύγματα της χώρας.

Οι ισχυρές δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης και των τεχνολογικών επιτευγμάτων ωθούν τις αγορές στις ημέρες μας σε αλλαγή με φρενήρεις ρυθμούς. Είμαστε μάρτυρες του έντονου ανταγωνισμού, της ανάπτυξης των οικονομιών της Κίνας και της Ινδίας, της εκρηκτικής εξάπλωσης των προϊόντων, της μετατόπισης της δύναμης από τους κατασκευαστές στους γιγαντιαίου μεγέθους λιανοπωλητές, της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σε θέματα τιμολογιακής πολιτικής και ποιότητας, της ανάπτυξης του internet και της κοινωνικής ευαισθησίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης, της φθίνουσας αποτελεσματικότητας τόσο της διαφήμισης, όσο και της προώθησης και της ισχύoς  των πωλήσεων, καθώς και της ανησυχητικής παρακμής της αξιοπιστίας των brands. Το παλιό μάρκετινγκ μάλλον μας εγκαταλείπει!

Αυτές οι αλλαγές φέρνουν τις επιχειρήσεις σε μια κατάσταση σύγχυσης ως προς την απαιτούμενη στρατηγική. Προκειμένου να προστατέψουν τα κέρδη τους, οι επιχειρήσεις κατ’ αρχάς αντέδρασαν με περικοπές δαπανών. Επανασχεδιάζουν τις διαδικασίες τους και μειώνουν τον αριθμό του ανθρώπινου δυναμικού τους. Ωστόσο, ακόμα και όταν οι οργανισμοί μειώνουν επιτυχώς τις δαπάνες τους, δεν καταφέρνουν να αυξήσουν τα έσοδά τους. Η περικοπή δαπανών δεν μπορεί να επανορθώσει για την έλλειψη οράματος για τ ο μάρκετινγκ και τεχνογνωσίας σε ό,τι αφορά στο μάρκετινγκ.

Ωστόσο, υπάρχουν οργανισμοί που γνωρίζουν πώς να ανταγωνίζονται στην καινούργια για το μάρκετινγκ εποχή. Δανείζονται άριστες πρακτικές από άλλους οργανισμούς. Επινοούν νεωτεριστικές πρακτικές. Εξακριβώνουν τα δυνατά τους σημεία και στοχεύουν σε αγορές, αφού τις προσδιορίσουν και τις επιλέξουν που να ταιριάζουν με αυτά τα δυνατά τους σημεία. Μελετούν τι θέλουν οι πελάτες σε αυτές τις αγορές και διαμορφώνουν ανάλογα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Καθιερώνουν συστήματα προσφοράς προστιθέμενης αξίας στους πελάτες τους και ποιοτικής επικοινωνίας μαζί τους, τα οποία να έχουν ως αποτέλεσμα την μεγιστοποίηση της ενημέρωσης και της ικανοποίησης του πελάτη. Αυτοί οι επιτυχημένοι μάρκετερς συμπεριλαμβάνουν στο χαρτοφυλάκιό τους τις νέες μορφές ηλεκτρονικής ενημέρωσης και επικοινωνίας, περιλαμβανομένων των δικτυακών τόπων, των ηλεκτρονικών μηνυμάτων, των blogs, του podcasting, του μάρκετινγκ μέσω κινητής τηλεφωνίας, και της προϊοντικής τοποθέτησης.

Οι επιχειρηματίες της παγκόσμιας αγοράς προσεγγίζουν ολοένα και περισσότερο τους τελικούς πελάτες τους, όπως και τους άμεσους πελάτες τους, δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς μαζί τους, με τη διαμεσολάβηση όλο και λιγότερων και καλύτερων προμηθευτών. Δημιουργούν αξιόλογα συστήματα πολλαπλής διόδου για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα, στις υπηρεσίες, στην ταχύτητα εκτέλεσης και στην προσωποποίηση των παραγγελιών, ως παράγοντες διαφοροποίησης της αξίας τους. Βελτιώνουν τις ικανότητες διερεύνησης του κλάδου και της κατηγορίας της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρησή τους, ενώ ταυτόχρονα αναδιοργανώνονται για να εστιάσουν σε επιλεγμένες κάθετες αγορές. Δημιουργούν ομάδες κατά διαδικασία, κατά προϊόν, κατά κάθετη αγορά και ομάδες εξυπηρέτησης μεγάλων πελατών. ‘Εχουν περάσει από τον ετήσιο σχεδιασμό στον διαρκή σχεδιασμό και, σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν δημιουργήσει επιτελεία «πολέμου» προκειμένου να χειρίζονται τα θέματα μάρκετινγκ σε πραγματικό χρόνο. 

Αν υπήρξε ποτέ μια περίοδος, κατά την οποία να είναι επιτακτική η ανάγκη να αλλάξετε τις τακτικές που ακολουθείτε στο μάρκετινγκ του οργανισμού σας, αυτή είναι τώρα! Στο πρόγραμμά μου θα δείτε σαν σε καθρέφτη τις στρατηγικές και τις πρακτικές μάρκετινγκ που ακολουθείτε. Στόχος μου είναι να σας δώσω τα απαραίτητα σημεία αναφοράς ώστε να μπορέσετε να ανασχεδιάσετε και να δώσετε νέα πνοή τόσο στις επιχειρηματικές σας στρατηγικές, όσο και στα προγράμματα και τις πρακτικές που χρησιμοποιείτε στην επιχείρησή σας και στο μάρκετινγκ.

Θα μοιραστώ με όλους εσάς, τα στελέχη, τους επιχειρηματίες και τους φοιτητές και τους ακαδημαϊκούς δασκάλους μερικές σκέψεις, γνώμες, συμβουλευτικές εμπειρίες και συμβουλευτικές παρατηρήσεις  που προέρχονται από τη συνεργασία μου με πολλούς οργανισμούς με διάφορα αντικείμενα δραστηριότητας, σε πολλές χώρες, για πάνω από 40 χρόνια, καθώς και δεδομένα που ανακάλυψα πρόσφατα και αφορούν στο σύγχρονο πραγματιστικό, ολιστικό μάρκετινγκ.

Πιστεύω ότι θα ωφεληθείτε από αυτή την εκπαιδευτική εκδήλωση. Οι ομάδες σας του μάρκετινγκ και των πωλήσεων θα συνεργαστούν πιο παραγωγικά. Θα μάθετε πώς να ανακαλύπτετε νέες ανεξερεύνητες ευκαιρίες στην αγορά. Θα αναλογιστείτε καινούργια, ισχυρά μέσα επικοινωνίας και προβολής. Και θα χρησιμοποιήσετε νέα εργαλεία για να διευθύνετε τις ενέργειές σας στο μάρκετινγκ και να μετράτε τα αποτελέσματα.

Ανυπομονώ να γνωριστώ μαζί σας στην Ημερίδα που διοργανώνει η Πρόθεση και η οποία εντάσσεται στη σειρά των μεγάλων εκπαιδευτικών εκδηλώσεων “Great Speakers Series”.

Με εκτίμηση,

Philip Kotler, Ph.D.
SC Johnson Distinguished Professor of International Marketing
Kellogg School of Management, Northwestern University

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Γραμματεία της Ημερίδας στο τηλ: 210 6601 290, fax.: 210 6601 267, e-mail: kotler@prothesis.gr, website: http://www.prothesis.gr.