Συμβάσεις συνεργασίας με τοπικούς εμφιαλωτές για την παραγωγή της Green Cola σε 15 χώρες, όπου σήμερα απλώς διανέμεται, πρόκειται να συνάψει η ομώνυμη εταιρεία, ενισχύοντας τη διεθνοποίηση των πωλήσεών της. Αυτό αποκαλύπτει στο σελφ σέρβις ο ιδρυτής της, κ. Περικλής Βενιέρης, τονίζοντας ότι στις προθέσεις του είναι να φθάσει η Green Cola ως την Αμερική. Παράλληλα, αναφέρει ότι η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις στην Ελλάδα για την οργάνωση ενός νέου εμφιαλωτηρίου.
Hαπαρχή της ιδέας για τη δημιουργία ενός διαφορετικού αναψυκτικού τύπου cola, «εντοπίζεται το 2011, όταν εξαγοράσαμε την ΕΠΑΠ στην Ορεστιάδα, την οποία και μετονομάσαμε σε Green Cola», απαντά ο κ. Π. Βενιέρης σε σχετική ερώτησή μας.
«Τότε επανεξετάζοντας την προοπτική του λανσαρίσματος μιας cola υγιεινότερης, που θα κάλυπτε όσους απέφευγαν να καταναλώνουν αναψυκτικά cola, διαπιστώσαμε πως υπάρχει χώρος στην αγορά για ένα προϊόν συνδεδεμένο με την καταναλωτική τάση για πιο υγιεινή διατροφή, αλλά με υψηλή γευστική αξία.
Η Green Cola κάλυψε, λοιπόν, το σημαντικό αυτό κενό. Εξ αρχής δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα αντίστοιχο προϊόν εκείνων που ήδη υπάρχουν. Το ερώτημα που θέσαμε ήταν «μπορούμε να έχουμε μια διαφορετική και καλύτερη cola;».
Η διαφοροποίηση ήταν επιβεβλημένη. Όπως και η δημιουργία ενός brand που θα μπορούσε να σταθεί και σε αγορές του εξωτερικού. Η ιδέα για τη δημιουργία του brand από το μηδέν προέκυψε ύστερα από λεπτομερή αξιολόγηση της ευρύτερης αγοράς, βάσει της πολύχρονης εμπειρίας μου στον χώρο των αναψυκτικών. Επίσης, οφείλεται στο ένστικτό μας να διαβλέψουμε τη στροφή των καταναλωτών προς πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές.
Το όνομα προήλθε από την ίδια την φύση και ανταποκρίνεται στη στόχευση του νέου προϊόντος. Η Green Cola είναι η πρώτη ελληνική πράσινη cola. Νομίζω ότι πέντε χρόνια μετά μόνο δικαιωμένοι μπορεί να αισθανόμαστε, έχοντας ένα ποιοτικό καινοτόμο προϊόν και –ίσως το σημαντικότερο– μία μαχητική, δυναμική και παθιασμένη ομάδα συναδέλφων και συνεργατών, που πίστεψαν στο όραμά μας να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό στην Ελληνική –κι όχι μόνο– αγορά. Με σκληρή ομαδική δουλειά καταφέραμε να έχουμε συνεχή ανάπτυξη της εταιρείας μας και τη χαρά να βλέπουμε την Green Cola σε όλο και περισσότερα ελληνικά σπίτια».
Οδηγός μας η καινοτομία
σελφ σέρβις: Το προϊόν βασίζει την καινοτομία του στη χρήση φυτικών πρώτων υλών, με βασικότερη τη στέβια. Εξετάζετε άλλα καινοτόμα λανσαρίσματα;
Περικλής Βενιέρης: Το λανσάρισμα της Green Cola προ τετραετίας σηματοδότησε τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας αναψυκτικών, που απευθύνεται σε καταναλωτές που ζητούν προϊόντα με φυσικά συστατικά, χωρίς ζάχαρη ή υποκατάστατα ζάχαρης, αλλά με υψηλό γευστικό αποτέλεσμα. Η χρήση φυσικών πρώτων υλών αποτέλεσε τη βάση της σύνθεσης των συνταγών μας.
Η Green Cola είναι μία νέα πρόταση αναψυκτικού τύπου Cola που ξεχωρίζει, καθώς η μοναδικότητά της έγκειται στη μηδενική θερμιδική επιβάρυνσή της, εφόσον δεν περιέχει ζάχαρη και συντηρητικά, αλλά φυσικές αρωματικές ύλες και φυσική πηγή καφεΐνης, με βασική τη γλυκαντική ουσία στέβια.
Στην ίδια ακριβώς βάση –των αναψυκτικών, δηλαδή, που μπορεί να ενταχθούν στην υγιεινή διατροφή– θέσαμε και το λανσάρισμα της Pure Cola, η οποία δεν περιέχει ζάχαρη, καφεΐνη και συντηρητικά. Πρόκειται για μια ακόμα πρόταση της εταιρείας, για ένα αναψυκτικό τύπου cola με φυσικής προέλευσης εκχύλισμα από πράσινο τσάι, πλούσιο σε κατεχίνες, που είναι γνωστές για την αντιοξειδωτική τους δράση.
Τόσο το επαναλανσάρισμα της σειράς BLE όσο και το νέο λανσάρισμα της γκάμας μη αλκοολούχων αναψυκτικών ανταποκρίνονται σε κάποια μορφή καινοτομίας, που αναφέρεται είτε στη συνταγή είτε στην ίδια την ιδέα είτε στη συσκευασία τους. Βέβαια δεν σταματάμε εδώ. Σε λίγες μέρες λανσάρουμε μια νέα κατηγορία, που καλύπτει ένα νέο χώρο στην ευρύτερη κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών.
σ. σ.: Η Green Cola έχει αφήσει πίσω της την PepsiCo-HBH και κυνηγά την Coca-Cola. Σκέφτεστε στο μέλλον η cola με στέβια να αναδειχθεί ενδεχομένως market leader στα αναψυκτικά τύπου cola;
Π. Β.: Η Green Cola έχει συνεχώς ανοδική πορεία, κερδίζοντας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στα αναψυκτικά τύπου cola στην οργανωμένη λιανική, συγκεντρώνοντας το 5%-7% της ελληνικής αγοράς. Δεν μπορούμε να πούμε ότι «κυνηγάμε την Coca-Cola», γιατί ο σκοπός μας είναι να μεγαλώσουμε την αγορά, λανσάροντας καινοτόμα προϊόντα, και γιατί ως εταιρεία δεν έχουμε τα ίδια μεγέθη, δεδομένα, πόρους και στόχους.
Όμως, ξεπηδήσαμε με την ορμή μιας start up επιχείρησης, προωθώντας κάτι απόλυτα καινοτόμο που δεν υπήρχε στην αγορά. Η πολυτέλεια αυτή δεν διακρίνει μια πολυεθνική επιχείρηση, της οποίας οι ρυθμοί, οι διαδικασίες και οι αποδώσεις έχουν παγκόσμιο εύρος. Η πρωτιά, όμως, είναι αναπόφευκτα ο σημαντικότερος στόχος μας, με έναν διαφορετικό, ωστόσο, τρόπο –υπό την έννοια του «να αναγνωριζόμαστε σαν η καλύτερη εταιρεία στον κόσμο για την ποιότητα και τα συστατικά που περιέχουν τα προϊόντα μας, καθώς και για την υψηλή γευστική αξία τους» κι όχι, δηλαδή, με την έννοια του μεριδίου αγοράς.
Η Green Cola πρόταξε τη δημιουργία μιας καινούργιας κατηγορίας προϊόντων –μεγαλώνει δηλαδή την πίτα της βιομηχανίας, έχοντας δημιουργήσει κάτι νέο. Έχει όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά για να είναι market leader στη δική της κατηγορία, πράγμα που φαίνεται πως το έχουμε πετύχει. Δεν είναι τυχαίο πως η πώλησή της σε χώρες του εξωτερικού δικαιολογεί επαυξημένη κατά 20%-40 % την τιμολογιακή πολιτική της, αφού απευθύνεται σε ειδικές κατηγορίες καταναλωτών και κρίνεται από αυτούς ως premium προϊόν, αποκλίνοντας από τη στρατηγική price parity στην Ελλάδα.
Αξιόπιστος εταίρος
σ. σ.: Με τον κ. Γιάννη Χήτο, εκτελεστικό πρόεδρο στην ΕΠΑΠ, η εταιρεία άνοιξε διόδους συνεργασίας με τη Χήτος ΑΒΕΕ και την νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Ποιες υπεραξίες ή ευκαιρίες δημιουργούνται;
Π. Β.: Η συνεργασία με τον κ. Χήτο επισφραγίζει πιο σίγουρα το επιχειρηματικό πλάνο της Green Cola για περισσότερες επενδύσεις και εξωστρέφεια. Άλλωστε, διαθέτει μεγάλη γνώση κι εμπειρία, γνωρίζοντας πολύ καλά τους ρυθμούς και τους συσχετισμούς της αγοράς, πράγμα που το δείχνει η πορεία του. Όταν αναζητήσαμε έναν στρατηγικό συνεργάτη για την υλοποίηση του συνεκτικού μας πλάνου, αναγνώρισα αμέσως στο πρόσωπο του κ. Χήτου έναν αξιόπιστο εταίρο, που θα μπορούσε να αναλάβει από ένα δικό του πλέον κομμάτι ευθύνης την ανάπτυξη της Green Cola.
Η επέκταση σε νέες αγορές του εξωτερικού, η διεύρυνση του δικτύου διανομής στην Ελλάδα και η δημιουργία νέων προϊόντων αποτελούν βασικούς στόχους της εταιρείας, στο πλαίσιο της από κοινού κατάρτισης του νέου επιχειρηματικού μας πλάνου σε ορίζοντα πενταετίας.
Εξωστρέφεια και επενδύσεις
σ. σ.: Η Green Cola εξάγεται σήμερα σε πολλές ξένες αγορές. Τι έπεται; Θα μπορούσε να εξαχθεί λχ και στις ΗΠΑ;
Π. Β.: Σήμερα η Green Cola βρίσκεται σε 20 αγορές του εξωτερικού σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ασία και Αυστραλία. Φέτος θα ξεκινήσει η παραγωγή του προϊόντος σε 15 από τις χώρες στις οποίες απλώς διανέμεται, μέσω της σύναψης συνεργασιών με τοπικούς εμφιαλωτές.
Ήδη αυτό συμβαίνει σε Κύπρο, Βέλγιο και Σαουδική Αραβία. Με την πρόσφατη είσοδο στο διοικητικό και μετοχικό σχήμα της Green Cola του κ. Κωνσταντίνου Μαχαίρα, θέσαμε νέους στόχους αναφορικά με την περαιτέρω διεθνοποίηση μας. Η επιχειρηματική φιλοσοφία του κ. Μαχαίρα ανακλά απόλυτα τις νέες –μεγαλύτερες πλέον– ανάγκες της εταιρείας.
Σίγουρα ένας επόμενος στόχος μας είναι η Αμερική, ο Καναδάς και οι Αραβικές χώρες. Επόμενος στόχος μας είναι επίσης η διεύρυνση των εγκαταστάσεών μας με νέα παραγωγική μονάδα, παράλληλα προς τη βασική μας στην Ορεστιάδα, καθώς οι ανάγκες της παραγωγής μας μεγεθύνονται συνεχώς. Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν κι οι ανάγκες εξίσου. Η εταιρεία μας βάσει της δυναμικής της πρέπει να εξετάζει συνεχώς τα όρια και τα νέα σχήματα συνεργασιών.