Την επέκταση των προϊόντων Ζαγόρι με νέους κωδικούς μέσω της σειράς Zagori Sparkling Can, που ανήκει στην κατηγορία των ανθρακούχων νερών, ανακοινώνει ο κ. Περικλής Κατριβάνος, εμπορικός διευθυντής της Χήτος ΑΒΕΕ. Αναφερόμενος στα μεγέθη της εταιρείας, επισημαίνει ότι το 2021 έκλεισε με ρυθμό ανάπτυξης 18%, ενώ παρουσιάζει τους στόχους του επενδυτικού πλάνου της Χήτος, συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ. Όπως τονίζει, «σε κάθε περίπτωση θα απορροφήσουμε το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων της ενέργειας και των πρώτων υλών».

Αναφερόμενος στα οικονομικά μεγέθη της Χήτος ΑΒΕΕ το 2021, στην έναρξη της συζήτησής μας ο κ. Περικλής Κατριβάνος μας είπε: «Μέσα στο 2021 όχι μόνο καταφέραμε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος της προηγούμενης χρονιάς, αλλά προσπεράσαμε κατά πολύ τον κύκλο εργασιών του 2019. Επιπλέον, η χρονιά έκλεισε με μία ανάπτυξη τζίρου της τάξης του 18%, υπερκαλύπτοντας και τις απώλειες του 2020, με τη μάρκα Ζαγόρι να παραμένει πρώτη στις προτιμήσεις των καταναλωτών στο σύνολο της κατηγορίας του εμφιαλωμένου νερού και το ανθρακούχο Ζαγόρι, για πρώτη φορά, να βρίσκεται στην πρώτη θέση συνολικά της κατηγορίας του ανθρακούχου νερού στα σούπερ μάρκετ, με μερίδιο αγοράς σε λίτρα 20,5%. Το 2022 θέλουμε να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία, να αναπτύξουμε κι άλλο τα μερίδια μας σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε, ενώ προσδοκούμε στα τέλη της χρονιάς να είμαστε η πρώτη εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα».

Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ ως το 2025

σελφ σέρβις: Ποια είναι τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας την επόμενη τριετία;

Περικλής Κατριβάνος: Έχουμε ήδη εκπονήσει και είμαστε σε φάση υλοποίησης ενός μεγάλου επενδυτικού πλάνου αξίας 25 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025. Το πλάνο αφορά τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων μας, την αγορά νέων μηχανημάτων –για παράδειγμα, ήδη τοποθετούμε την πιο γρήγορη μηχανή εμφιάλωσης της Ευρώπης–, την εξαγορά της εταιρείας εμφιάλωσης νερού Ζήρεια ΕΠΕ στην ορεινή Κορινθία, τη δημιουργία νέων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων μας κ.ά. Επίσης, μέσα στην επόμενη τριετία στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τη δημιουργία νέων κέντρων logistics σε όλη τη χώρα, δίπλα στα μεγάλα αστικά κέντρα και τα λιμάνια, ώστε να μειώσουμε ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.

Εκτός των άμεσων επενδύσεων, από την 1η Ιανουαρίου φέτος η εταιρεία μας ανέλαβε την αποκλειστική διανομή και εμπορία των προϊόντων Evian και Ferrarelle, ενώ ήδη από την αρχή της χρονιάς δραστηριοποιούμαστε και στην κατηγορία των αναψυκτικών, μετά την συνεργασία μας με την Green Cola Hellas ΑΕ, αναλαμβάνοντας την εμπορία και διανομή των προϊόντων Green. Φυσικά, αναμένουμε να διευρύνουμε ακόμα περισσότερο την εξαγωγική δραστηριότητα μας, που αυτή τη στιγμή ξεπερνά το 8% του όγκου πωλήσεων σε τριάντα χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Απορροφούμε το έξτρα παραγωγικό κόστος

σ. σ.: Τι σημαίνει για την εταιρεία σας η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, καθώς και η ενεργειακή ακρίβεια; Πώς επηρεάζουν οι συνθήκες αυτές την τιμολογιακή πολιτική σας και την κερδοφορία της εταιρείας;

Π. Κ.: Η ενεργειακή κρίση βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο απόγειό της, γεγονός που κάνει ακόμα πιο απαιτητική τη νέα μετα-Covid εποχή. Η τιμή μονάδας της kwh έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με την άνοιξη του 2021, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί εκτός από το κόστος παραγωγής και οι τιμές των πρώτων υλών παγκοσμίως. Αν προσθέσουμε σε αυτήν την εικόνα την άνοδο του πετρελαίου, που επηρεάζει άμεσα το μεταφορικό κόστος, μπορείτε να αντιληφθείτε τη συνολική δυσκολία που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, ώστε να μειώσουμε, όσο περισσότερο μπορούμε, τα αυξημένα κόστη, με τα οποία αναπόδραστα θα έρθει αντιμέτωπος ο καταναλωτής.

Προσπαθούμε μέσω επίσημων πρωτοβουλιών, όπως ο σύνδεσμος «Ελλα-Δικά Μας», μια πρωτοβουλία αμιγώς ελληνικών εταιρειών, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, ώστε να περιορίσουμε από κοινού τις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι θα απορροφήσουμε το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων της ενέργειας και των πρώτων υλών. Για περισσότερο από εξήντα χρόνια παράγουμε, φορολογούμαστε και δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, άρα έχουμε 100% επίγνωση της κατάστασης που ζει ο Έλληνας καταναλωτής και οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί σε κάθε μας κίνηση.

Η «κρίση» ως «ευκαιρία»

σ. σ.: Από το 2008 μέχρι σήμερα η αγορά βιώνει συνεχείς κρίσεις. Σε τι βαθμό επέδρασαν στις B2B σχέσεις σας και πώς διαχειρίστηκε η εταιρεία τις σχέσεις συνεργασίας της με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ;

Π. Κ.: Πραγματικά, αν μία λέξη μπορεί να χαρακτηρίσει την τελευταία δεκαπενταετία την ελληνική και την παγκόσμια αγορά, αυτή είναι η λέξη «κρίση». Μια λιγότερο εμφανής λέξη, που συνοδεύει την ίδια περίοδο, ωστόσο, είναι και η λέξη «ευκαιρία». Διότι εμείς στη Χήτος ΑΒΕΕ είδαμε ως πρόκληση αυτή την περίοδο, που ο καταναλωτής βίωσε ριζικές μειώσεις στο εισόδημά του και που τον οδήγησε σε νέες καταναλωτικές συνήθειες. Ο καταναλωτής της νέας εποχής είναι περισσότερο ενημερωμένος, απαιτητικός και επιλεκτικός. Περιμένει να είμαστε ευαισθητοποιημένοι, πιο καινοτόμοι και κατάλληλα προσαρμοσμένοι στην νέα πραγματικότητα. Σε συνεργασία με τους πελάτες μας, δημιουργήσαμε μια σειρά από ειδικά προωθητικά προγράμματα (Trade Activities), με τα οποία, μέσω των δικτύων τους, φτάνουμε στους καταναλωτές, ενώ ακατάπαυστα ερευνούμε και δημιουργούμε νέα προϊόντα, που ανταποκρίνονται σε κάθε νέα ανάγκη.

Επιπλέον, πάλι μαζί με τους συνεργάτες μας, εφαρμόζουμε ήδη προγράμματα category management για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης όλων των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Δεν σταματάμε όμως εδώ. Επενδύουμε συστηματικά στα ειδικά loyalty programs των πελατών μας, καθώς και στην εκτεταμένη χρήση των εργαλείων προώθησης, που μας φέρνουν σε μια νέα εποχή με ακόμα μεγαλύτερη διάδραση και προοπτικές ανάπτυξης.

Στόχος, η κυριαρχία στα Non Alcoholic Beverages

σ. σ.: Σχεδιάζετε την επέκταση του brand Ζαγόρι σε νέες κατηγορίες προϊόντων εκτός του φυσικού μεταλλικού νερού;

Π. Κ.: Αν κάτι μας έμαθε η τελευταία διετία, είναι πως κάθε αλλαγή έχει πάντα τα οφέλη της. Μέσα από τις αλλαγές εξελισσόμαστε. Αυτό δεν αφορά μόνο τις κοινωνίες, αλλά και τις επιχειρήσεις. Είμαστε ανοιχτοί, ακούμε και ερευνούμε ευκαιρίες που συνάδουν και υποστηρίζουν την εταιρική μας φιλοσοφία. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους καταναλωτές καινοτόμα προϊόντα, υψηλής ποιότητας και προδιαγραφών, που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες. Αντικειμενικός σκοπός μας είναι να κυριαρχήσουμε στην κατηγορία των Non Alcoholic Beverages. Γι’ αυτό το προϊοντικό χαρτοφυλάκιό μας διαθέτει τις πλέον αξιόπιστες λύσεις: Στο φυσικό μεταλλικό νερό έχουμε το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι & Evian, στο ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό, το Ζαγόρι Sparkling Go Green με φυσικά αρώματα και το Ferrarelle, και στην κατηγορία των βιταμινούχων νερών, το Super Fruits Vitamin Water. Και τώρα στην πιο υγιεινή πλευρά των αναψυκτικών, έχουμε την Green Cola. Οι υφιστάμενες κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε έχουν ακόμα πολλές ευκαιρίες για εμάς.

Σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσουμε την νέα σειρά Zagori Sparkling Can, μια νέα πρόταση στην κατηγορία του ανθρακούχου νερού, με φυσικά αρώματα, χωρίς συντηρητικά, χωρίς ζάχαρη, σε συσκευασίες αλουμινίου, που καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες και ταυτόχρονα εναρμονίζεται πλήρως με τη στρατηγική μας, να προσφέρουμε στον καταναλωτή τις πιο υγιεινές επιλογές σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιούμαστε.

σ. σ.: Σχετικά πρόσφατα αναπτύξατε συνέργειες για τη διανομή προϊόντων τρίτων εταιρειών. Θα έχει συνέχεια η πολιτική αυτή, με τη σύναψη νέων ανάλογων συνεργασιών;

Π. Κ.: Όπως σας είπα, ήδη με την έναρξη του έτους εγκαινιάσαμε τις συνεργασίες μας με τη Danone Waters και την Green Cola Hellas. Έτσι δραστηριοποιούμαστε σε περισσότερες κατηγορίες προϊόντων, προσφέροντας στους καταναλωτές τις πιο φυσικές επιλογές. Τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν έχουμε κάτι νέο στα πλάνα μας, αλλά είμαστε πάντα ανοιχτοί σε νέες προτάσεις, που ανταποκρίνονται στις αξίες και τους στρατηγικούς στόχους μας, πάντα με γνώμονα να δίνουμε με τα προϊόντα μας πρόσθετη αξία στη ζωή του σύγχρονου καταναλωτή.