«Ψωμί δεν είχαμε, τυρί μάς τάζανε», σχολίασε πικρόχολα την επικαιρότητα ο γέροντας συνταξιούχος, που είδε να του κλέβουν έναν ολόκληρο χρόνο αυξήσεων από τη γλίσχρα, έτσι κι αλλιώς, σύνταξή του -αναδρομικά και εφ’ όρου ζωής. Την ίδια στιγμή, χάριζαν ζεστό χρήμα στους εμπόρους αυτοκινήτων, για να «σπρώξουν», λέει, το εμπόρευμά τους στην αγορά.

Οι συντάξεις και οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων «πάγωσαν» για να εξοικονομηθούν χρήματα για τη μείωση των ελλειμμάτων. Προς την ίδια κατεύθυνση στοχεύουν και τα φορολογικά μέτρα που ήδη προωθεί -ή απεργάζεται για αμέσως μετά τις ευρωεκλογές- η κυβέρνηση και που προκαλούν τρόμο και παγωμάρα σε καταναλωτές και επιχειρηματίες.

‘Ομως, το αυτοκίνητο πάνω απ’ όλα! Αυτό είναι που έχει ανάγκη ο ‘Ελληνας! Τι κι αν κάθε οικογένεια διαθέτει πλέον δύο τουλάχιστον αυτοκίνητα; Τι κι αν οι μόνοι πλέον στην Ελλάδα που δεν διαθέτουν «ρόδα» είναι οι πάμπτωχοι, οι πολύ γέροι και τα ανήλικα παιδιά;…

Για πολλές ημέρες η είδηση ήταν πρώτο θέμα σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ και κάλυπτε σελίδες ολόκληρες και αφιερώματα στις εφημερίδες. Το χάρισμα στους dealer των αυτοκινήτων πολύτιμων πόρων -πόρων που εξοικονομούνται με επώδυνο «πετσόκομμα», όχι του περισσεύματος, αλλά του απολύτως αναγκαίου για την επιβίωση εισοδήματος της πλειονότητας των Ελλήνων- παρουσιάστηκε από τα περισσότερα ΜΜΕ ως αποκορύφωμα της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, ως «επιτυχημένη κίνηση» που θα «ζεστάνει την αγορά», αποτρέποντας τις απολύσεις πλήθους εργαζομένων! Σάμπως η Ελλάδα να ‘χε δική της αυτοκινητοβιομηχανία, ή να έλειπαν του μέσου ‘Ελληνα τα 1.000 ή τα 1.500 ευρώ για ν’ αγοράζει αυτοκίνητο…

Προς τι, λοιπόν, τα πανηγύρια; Είναι απλό: τα διαφημιστικά κονδύλια των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων δίνουν «ψωμί» στους μεγαλοεκδότες, γι’ αυτό η «πιάτσα» της ενημέρωσης υποκλίνεται και δοξάζει το δαιμόνιο του υπουργού Οικονομίας!

Το υστέρημα που αφαιρείται από τον χαμηλοσυνταξιούχο, τον δημόσιο υπάλληλο, τον μικροεπιχειρηματία θα καταλήξει, βέβαια, σε κάποια αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, της Αμερικής ή της Ιαπωνίας, αλλά ποιος νοιάζεται; Αρκεί που οι σελίδες των εφημερίδων και τα προγράμματα των ηλεκτρονικών μέσων θα ξαναγεμίσουν με διαφημίσεις αυτοκινήτων. ‘Οσο για τα ελλείμματα, τα ξαναλέμε μετά τις ευρωεκλογές…

Α, ρε παππού! Εσύ ξέρεις μόνο το τυρί και το ψωμί και με αυτά μιλάς. Εμείς, οι λίγο πιο μορφωμένοι, θυμούμαστε τη Μαρία Αντουανέτα: «Μα γιατί φωνάζουν για ψωμί; Δεν έχουν παντεσπάνι;», αναρωτιόταν…