Σε πολύ δυνατό «χαρτί» έχουν εξελιχθεί για την PepsiCo Hellas οι κωδικοί Quaker, τους οποίους η εταιρεία διανέμει. Η ανάπτυξη των κωδικών ανεπεξέργαστης βρώμης, σε διάφανες πλαστικές ή αλουμινιένιες συσκευασίες και των κωδικών δημητριακών granola σημείωσαν άνοδο περίπου κατά 20% στις πωλήσεις τους κατά την περσινή χρονιά. Αμφότερες οι ομάδες κωδικών βρίσκονται στο Top 5 πωλήσεων του συνόλου των κωδικών που εμπορεύεται και διανέμει η PepsiCo Hellas, συνοδευόμενοι από τους κωδικούς του παγωμένου τσαγιού Lipton. Η σειρά των Quaker έχει και άλλους κωδικούς (μπάρες, pancakes και άλλα) όμως οι δύο ομάδες (ανεπεξέργαστη βρώμη και granola) βρίσκονται σχεδόν στο σύνολο των αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου της χώρας. Αυτό το στοιχείο εξηγεί τη μεγάλη διάχυσή τους προς το καταναλωτικό κοινό και τους υψηλούς όγκους πωλήσεων. Άλλωστε, πρόκειται για δύο ομάδες κωδικών που έχουν ξεκινήσει πλέον να συσκευάζονται στο εργοστάσιο της PepsiCo στον Άγιο Στέφανο, με την πρώτη ύλη να φθάνει εκεί πλέον εκτός συσκευασίας. Πρόκειται για άλλη μία περίπτωση επαναπατρισμού επεξεργασίας τροφίμων που εμπορεύεται η εταιρεία, δίκην βελτιωμένης οικονομίας κλίμακας που αποπειράται να περιορίσει τα έξοδα, μειώνοντας τα μεταφορικά.

Η PepsiCo, άλλωστε, πληρώνει 2,6 εκατ. ευρώ το χρόνο μεταφορικά, μόνο για τη μεταφορά αναψυκτικών, εκ των οποίων το 30% αφορά μεταφορές αναψυκτικών σε συσκευασίες PET. Με την έναρξη της εμφιάλωσης πορτοκαλάδας, λεμονάδας και λοιπών κωδικών Ήβη στο εργοστάσιο ιδιοκτησίας NU Aqua στο Λουτράκι, το FOODReporter μαθαίνει ότι υπάρχει η σκέψη για αλλαγή συνταγής στην πορτοκαλάδα με ανθρακικό από το 3% της Mirinda που παράγεται στη Ρουμανία, στο 7% και στο 20% για την πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό.

Ο μεσοπρόθεσμος στόχος «διπλασιασμού του τζίρου»
Τα αναψυκτικά περιλαμβάνονται κι αυτά ως «όπλο» για το στόχο «διπλασιασμού του τζίρου» που θέτει για τα επόμενα χρόνια η γενική διευθύντρια Ελλάδας και Κύπρου Ίνγκα Ντένγκελ για το σύνολο του διατιθέμενου κωδικολογίου, αλλά το πραγματικό «υπερόπλο» είναι τα σνακ: Η PepsiCο Hellas υπολογίζει ότι διατηρεί μερίδιο 35% στα τσιπς πατάτας και γαριδάκια και 50% στα σνακ από επεξεργασία εξαγωγής καρπών (nuts extruded snacks). Ως προς τη λιανική πώληση των σνακ, η PepsiCo στοχεύει να αναπτύξει τις πωλήσεις των κωδικών «κυρίως έξω από το σούπερ μάρκετ», δηλαδή σε ανεξάρτητα σημεία και μικρή λιανική. «Οι ευκαιρίες είναι ατελείωτες, όπως μας έχει δείξει η εμπειρία της μητρικής σε Γαλλία και Ισπανία. Υπάρχει η νέα γενιά που καταναλώνει σνακ με ενθουσιασμό», δήλωσε σχετικά η κυρία Ντένγκελ.

Η ανάπτυξη του κλάδου αναψυκτικών θα έρθει μέσα από την αναζήτηση και εύρεση «των πιο επιδραστικών συνεργατών, που έχουν το χαρακτήρα και τις δυνατότητες να επηρεάσουν ακόμη περισσότερους» στα καταστήματα εστίασης, όπου πωλητές της PepsiCo θα ακολουθήσουν το πόρτα-πόρτα μοντέλο, δίχως όμως επιδίωξη αποκλειστικότητας στη συνεργασία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter