Σε ένα «γρήγορο» τελευταίο τρίμηνο προσβλέπει φέτος η Πέντε (σούπερ μάρκετ Γαλαξίας), προκειμένου να κλείσει το 12μηνο με ρυθμούς ανάπτυξης κοντά στο 4%. Το εννεάμηνο εξελίχθηκε για την αλυσίδα με χαμηλούς ρυθμούς, επί της ουσίας σταθερούς, οι οποίοι αποδίδονται στο αρνητικό οικονομικό περιβάλλον και στην πτώση της κατανάλωσης, που πλέον επηρεάζει στο σύνολό της την οργανωμένη λιανική.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στο «σελφ σέρβις» στελέχη της εταιρείας, το δίκτυο της Πέντε καταφέρνει να διατηρεί τον όγκο πωλήσεων, βασισμένο στην εμπορική στρατηγική που έχει ακολουθήσει μέχρι σήμερα και στα νέα σημεία πώλησης.

Φέτος, η Πέντε έχει ήδη λειτουργήσει τρία νέα σούπερ μάρκετ, με έδρες στη Χρυσούπολη Χαλκιδικής, στην Κρύα Βρύση Πέλλας και στη Λιβαδειά, ενώ στο πλάνο της είναι να εγκαινιάσει ακόμα ένα νέο κατάστημα, με έδρα την Ακράτα, και ενδεχομένως ένα πέμπτο.

Πρόκειται για ιδιόκτητα σούπερ μάρκετ, τα οποία θα κοστίσουν στην εταιρεία ως επένδυση περί τα 30 εκατ. ευρώ. Ήδη με τα τρία νέα σημεία πώλησης το δίκτυο της Πέντε επεκτάθηκε στα 120 καταστήματα, ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα 11 σούπερ μάρκετ, που λειτουργεί η θυγατρική της Αργώ, επίσης με την επωνυμία Γαλαξίας.

Παράγοντες της εταιρείας αναφερόμενοι στην εξέλιξη των βασικών οικονομικών δεικτών της Πέντε τονίζουν ότι, εφόσον κατά το υπολειπόμενο διάστημα η χρονιά εξελιχθεί, όπως αναμένουν, ταχύτερα, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας πρόκειται να πλησιάσει τα 430 εκατ. ευρώ, έναντι 413 εκατ. ευρώ που το 2009. Σε ό,τι αφορά το καθαρό αποτέλεσμα, εκτιμούν ότι παρά την κρίση και τα προβλήματα της αγοράς, θα διατηρηθεί στα περυσινά επίπεδα, δηλαδή στα 3,7 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με το δίκτυο της Αργώ, όλα δείχνουν ότι οι πωλήσεις του θα παραμείνουν στα επίπεδα του 2009, δηλαδή στα 38,4 εκατ. ευρώ. Πρέπει να τονιστεί ότι τα έσοδα, τόσο της Πέντε όσο και της θυγατρικής της, δεν επηρεάσθηκαν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των μεταφορέων -«οι επιπτώσεις στις πωλήσεις ήταν εξαιρετικά περιορισμένες», μας ειπώθηκε χαρακτηριστικά-, δεδομένου ότι οι δύο εταιρείες τροφοδοτούν τα δίκτυά τους με φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως.

Μετρημένα βήματα
Στο μεταξύ, η διοίκηση της εταιρείας φέρεται να συνεχίζει τις επαφές της με μικρά τοπικά δίκτυα λιανικής, εξετάζοντας το ενδεχόμενο εξαγοράς τους, χωρίς, ωστόσο, να έχει καταλήξει σε κάποια συμφωνία. Ταυτόχρονα, όπως ξεκαθαρίζουν τα στελέχη της, σχετικά με τα «μεγάλα deals» στην προοπτική εξαγοράς αναπτυγμένων δικτύων, το βαρύ κλίμα που έχει δημιουργήσει στην αγορά της λιανικής η εντεινόμενη ύφεση της οικονομίας δεν επιτρέπει τις επενδύσεις κεφαλαίων υψηλού κόστους.

Για τον ίδιο λόγο, εξάλλου, η εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά του κέντρου logistics της Aldi στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μια ακριβή πρόκληση, στην οποία η Πέντε δεν θα ανταποκριθεί, καθώς αυτό θα σήμαινε σημαντική κεφαλαιακή επιβάρυνση μέσω δανειοδότησης, παρά το γεγονός μάλιστα ότι η αλυσίδα ήδη έχει επεκταθεί εδώ και καιρό στη Βόρειο Ελλάδα, όπου δεν διαθέτει κέντρο διανομής.

Σημειώνουμε, τέλος, ότι κατά πληροφορίες έχει προταθεί στην εταιρεία η εξαγορά κάποιων καταστημάτων της Ατλάντικ, όμως η διοίκησή της φέρεται ότι δήλωσε πως δεν την ενδιαφέρει η ένταξη στο δυναμικό της των συγκεκριμένων σημείων πώλησης.