Με δύο νέα καταστήματα που λειτούργησαν τις τελευταίες ημέρες του έτους υποδέχεται η Πέντε το 2013, χρονιά για την οποία η διοίκηση της αλυσίδας ευελπιστεί ότι τα μεγέθη της θα συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά. Πρόκειται για σούπερ μάρκετ έκτασης περίπου 1.500τμ το κάθε ένα, με έδρες το Κιάτο και την Πάτρα –το πρώτο σε ιδιόκτητο κτίριο.

Τα εν λόγω καταστήματα ενισχύουν την παρουσία της Πέντε στον βόρειο άξονα της Πελοποννήσου, ενώ έρχονται να προστεθούν στα τρία επίσης νέα καταστήματα που πρόσθεσε φέτος στο δίκτυό της η αλυσίδα. Η συνολική επένδυση για τα σούπερ μάρκετ του Κιάτου και της Πάτρας υπολογίζεται ότι ανήλθε στο ποσό των 2 εκατ. ευρώ. Από τις αρχές του χρόνου η Πέντε εγκαινίασε ακόμη τρία καταστήματα, στο Μαντούδι, τους Αγίους Θεοδώρους και την Ακράτα. Συνολικά, η αλυσίδα ελέγχει πλέον 138 σημεία πώλησης ανά την Ελλάδα, τα οποία στο τέλος του 2012 εκτιμάται ότι θα έχουν διαμορφώσει έναν τζίρο κοντά στα 450 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 3% έναντι των 432 εκατ. ευρώ που ήταν ο κύκλος εργασιών της το 2011.

Σημειώνεται ότι  η επέκταση του δικτύου της με νέα καταστήματα ήταν φέτος καθοριστική για την εξασφάλιση ανάπτυξης μέσω της απόσπασης μεριδίων, σε μια πτωτική αγορά.Τα κέρδη της εταιρείας υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθούν στα επίπεδα της προηγουμένης χρήσης, οπότε το καθαρό αποτέλεσμα ήταν της τάξης των 9,15 εκατ. ευρώ. Σημαντική συμβολή στα θετικά καθαρά αποτελέσματα της αλυσίδας έχει και ο μηδενικός δανεισμός της από το τραπεζικό σύστημα, ο οποίος της επιτρέπει, επίσης, την άσκηση επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο κατά την οποία οξύνεται ο ανταγωνισμός στις τιμές των αλυσίδων.

Παραδοσιακά συντηρητική πολιτική
Στελέχη της Πέντε δήλωσαν στο σελφ σέρβς ότι δεν είναι στις προθέσεις τους να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό στην πολιτική των προσφορών με κουπόνια που διατίθενται με την αγορά εφημερίδων. Εκτιμούν, καταρχήν, ότι η αλυσίδα έχει περιθώρια ρευστότητας, ικανά να καλύψουν τις υποχρεώσεις της, δίχως να οδηγηθεί σε πολύ επιθετικές πολιτικές μάρκετινγκ, αλλά και χωρίς να ρισκάρει το κερδοφόρο αποτέλεσμά της.Αρνητική ήταν και παραμένει η διοίκηση της Πέντε και στο ενδεχόμενο προβολής της αλυσίδας μέσω των τηλεοπτικών καναλιών, θεωρώντας ότι αφενός δεν έχει πραγματικά ανάγκη κάτι τέτοιο και αφετέρου ότι το κόστος με το οποίο θα την επιβάρυνε η σχετική επιλογή προβολής είναι υψηλό, σε περίοδο μάλιστα που προσπαθεί να περιορίζει τα λειτουργικά της έξοδα.

Στο πλαίσιο αυτό, εξηγεί ότι η «με κάθε μέσο» ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τιμών της πρέπει να κατανοείται ως ένας συνδυασμός ενεργειών για τον περιορισμό του λειτουργικού της κόστους, την αξιοποίηση των κλασικών φυλλαδίων προσφορών και την αποτελεσματικότερη στήριξη και προώθηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει.Ως προς το ενδεχόμενο στρατηγικών συνεργασιών, η διοικητικό στέλεχος της Πέντε τονίζει ότι η εταιρεία θα συνεχίσει την ανεξάρτητη πορεία της, δίχως, ωστόσο, να αποκλείει κανένα ενδεχόμενο, αν και, όπως λέει,  «εκπλήξεις είναι πολύ δύσκολο να υπάρξουν…».