Υπό το άγχος ότι το Πάσχα φέτος η Σκλαβενίτης θα προσπαθήσει ν’ ανατρέψει τις ισορροπίες, διεκδικώντας τουλάχιστον ένα μέρος του πασχαλινού τζίρου των καταστημάτων του δικτύου της Μαρινόπουλος, αναμένεται ότι θα λειτουργήσουν οι αλυσίδες του κλάδου στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, παραμένοντας σε ετοιμότητα αντίδρασης στο ενδεχόμενο επιθετικών τιμολογιακών κινήσεων από το μεγαλύτερο σε έκταση κλαδικό δίκτυο.

Αν και η γενική εντύπωση είναι ότι η Σκλαβενίτης δεν θα προλάβει να οργανωθεί κατά τρόπο ώστε να διεκδικήσει άμεσα όσα αναλογούσαν άλλοτε στο δίκτυο των 361 καταστημάτων που πέρασε στα χέρια της από τη Μαρινόπουλος, τα εμπορικά τμήματα των αλυσίδων και τα τμήματα μάρκετινγκ θα βρίσκονται σε ετοιμότητα μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των φετινών γιορτών του Πάσχα.

Η ίδια η Σκλαβενίτης κινείται με γρήγορους ρυθμούς σε ό,τι αφορά τις ανακαινίσεις των πρώην Μαρινόπουλος, προφανώς προκειμένου να κερδίσει ό,τι μπορεί περισσότερο από την πασχαλινή αγορά. Το τι θα συμβεί τελικά θα φανεί στο τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας, ενώ σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις των άλλων αλυσίδων του κλάδου, είτε να εντυπωσιάσουν λίγο ή περισσότερο είτε να ρισκάρουν με γενναίες εκπτώσεις την απόσπαση μεριδίων από τους ανταγωνιστές τους.

Εξάλλου, οι ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl ήταν οι πρώτες αλυσίδες που άνοιξαν τον «πόλεμο τιμών» στα τέλη του 2016, εφόσον θεώρησαν δεδομένο το deal διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης.

Μένει να φανεί αν θα προχωρήσουν σε δεύτερο κύκλο επιθετικών τιμολογήσεων ή θα κινηθούν συγκρατημένα. Πάντως, οι Metro και Πέντε δεν φαίνονται διατεθειμένες να βγουν μπροστά και να ταράξουν την κλαδική αγορά με επιθετικές κινήσεις.

Το ρίσκο του οβελία
Μάλλον σίγουρο θεωρείται, πάντως, όπως τουλάχιστον δηλώνουν παράγοντες της αγοράς, ότι φέτος δεν θ’ ανάψει «πόλεμος» για την τιμή του οβελία. «Το ρίσκο να πουλήσεις κάτω του κόστους το αρνί είναι μεγάλο. Μπορεί να «σε βάλει μέσα» πάνω από τις 500.000 ευρώ, αν μείνουν αδιάθετες ποσότητες. Και τις εποχές αυτές δεν περισσεύουν κανενός λεφτά για «σκότωμα»…» τονίζεται χαρακτηριστικά. Είναι λογικό: για να τιμολογήσει κάποιος πολύ χαμηλά τον οβελία, πρέπει να έχει προμηθευτεί ιδιαιτέρως μεγάλο όγκο, ώστε, εφόσον δημιουργήσει ρεύμα στη ζήτηση υπέρ του, να μην την «πατήσει» λόγω ελλείψεων, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν, διακινδυνεύοντας, ωστόσο, στη διαφορετική περίπτωση να παραμείνει στοκαρισμένος μεθεορτίως…

Αυτός είναι ο λόγος που οι αλυσίδες θέλουν να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στις τιμές του οβελία, διατεθειμένες να ανεβάσουν τους τόνους μόνον εφόσον τις τελευταίες μια-δυο εργάσιμες της Μεγάλης Εβδομάδας διαπιστωθεί ότι το εμπόρευμα, άνευ τιμών κάτω του κόστους, θα μείνει στα ψυγεία…

Συνεπώς ο ανταγωνισμός αναμένεται σχετικά ήπιος και περιορισμένος σε κάποια από τα άλλα εποχιακά προϊόντα, όπως τ’ αυγά, τα γλυκίσματα κ.ά. ή σε προϊόντα υψηλής ζήτησης τις ημέρες των γιορτών, όπως οι μπίρες, τα αναψυκτικά κ.λπ.

Αν η προπασχαλινή περίοδος φέτος διαφοροποιηθεί σε κάτι από την αντίστοιχη περυσινή, είναι στις «τσιμπημένες», όπως αναμένεται, τιμές στις λοιπές κατηγορίες προϊόντων κρέατος, καθώς και στα νωπά οπωροκηπευτικά, λόγω των προβλημάτων που προκάλεσε στην παραγωγή, συνεπώς και στην προσφορά, η επίμονη περίπου για ένα δίμηνο βαρυχειμωνιά φέτος. Πάντως, ανατιμήσεις σαν εκείνες του Ιανουαρίου ασφαλώς δεν αναμένονται.