Πλημμελή άσκηση ελέγχου της αγοράς από τη δημοτική αστυνομία και αναντιστοιχία μεταξύ των τελών που καταβάλλονται και των υπηρεσιών, οι οποίες ανταποδίδονται προς τους πολίτες, καταγγέλλει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ). Οι αιχμές σε βάρος της Δημοτικής Αρχής Θεσσαλονίκης διατυπώθηκαν από τον πρόεδρο του ΕΕΘ, κ. Μιχάλη Ζορπίδη, ο οποίος εξέφρασε ταυτόχρονα την εκτίμηση ότι η πτώση του τζίρου στην αγορά προσεγγίζει ποσοστιαία το 20%.

«Κατανοούμε ότι ο δήμαρχος έχει να επιλύσει πολλά προβλήματα, αλλά οι επαγγελματίες βιώνουν μια δύσκολη καθημερινότητα», σχολίασε δηκτικά ο κ. Ζορπίδης και υπογράμμισε ότι «είναι προς συμφέρον του κάθε δήμου να έχει μια δυνατή αγορά, γιατί κερδίζει από αυτή και έχει έσοδα». Εμφανώς ενοχλημένος, μάλιστα, από την ποιότητα των υπηρεσιών που ανταποδίδει ο δήμος, ο πρόεδρος του ΕΕΘ, αν και χαιρέτισε την απόφαση του δήμου να μειωθεί στο 50% το τέλος για τους επαγγελματίες που θίγονται από τα έργα του μετρό, έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι «δεν ενοχλεί τον επαγγελματία να πληρώνει 50-60 ευρώ περισσότερα για δημοτικά τέλη, αρκεί οι υπηρεσίες που λαμβάνει να αντιστοιχούν στη δαπάνη».

Καμπάνια για το τοπικό εμπόριο

Παράπονα, ωστόσο, διατυπώθηκαν από τον κ. Ζορπίδη και για το έργο της δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης αναφορικά με την πάταξη του παραεμπορίου. «Δίπλα σε πέντε νόμιμους επαγγελματίες, λειτουργούν στο πεζοδρόμιο άλλοι δέκα παράνομοι πωλητές», ανέφερε χαρακτηριστικά και ζήτησε τη συνδρομή τόσο της δημοτικής, όσο και της ελληνικής αστυνομίας, για την πάταξη και τον περιορισμό του φαινομένου. Ο κ. Ζορπίδης τόνισε ακόμη ότι οι ελεγκτικές αρχές, κυρίως του ΙΚΑ και της εφορίας, θα πρέπει να αντιμετωπίζουν ισότιμα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα πολυκαταστήματα, υποβάλλοντας όλους στους ίδιους ελέγχους. Αφορμή για τα ανωτέρω σχόλια του κ. Ζορπίδη απετέλεσε η απόφαση του ΕΕΘ να προχωρήσει σε μια διαφημιστική καμπάνια για τη στήριξη των επαγγελματιών της γειτονιάς, που θα κορυφωθεί το διάστημα από 5-15 Δεκεμβρίου. Για την καμπάνια θα δαπανηθούν 200.000 ευρώ, και αναμένεται να ωφεληθούν από αυτήν περί τους 40.000 επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης. Στις αρχές του 2008 η καμπάνια θα επικεντρωθεί στις τοπικές αγορές του νομού και θα επιχειρηθεί προσέλκυση καταναλωτών από γειτονικές χώρες.