Η φετινή 28η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» της BOUSSIAS media ολοκληρώθηκε, στο πλαίσιο ιδιαίτερα ανησυχητικών διεθνών εξελίξεων. Το επίκαιρο ερώτημα είναι αν οι μείζονες γεωπολιτικές κρίσεις στον πλανήτη μας, που απειλούν όχι απλώς την οικονομική σταθερότητα αλλά εν γένει την ασφάλεια του ανθρώπινου είδους, δεδομένης της απειλής χρήσης πυρηνικών όπλων, θα επιτρέψουν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τους στόχους τους.
Οι επιχειρήσεις του κλάδου τα τελευταία χρόνια διανύουν μια περίοδο υγειούς ανάπτυξης, δημιουργώντας αισιοδοξία για το μέλλον του, αλλά η κερδοφορία του εξακολουθεί να παραμένει χαμηλή, ενώ όλα τα κόστη του προσαυξάνονται. Τα στοιχεία του φετινού «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» αντλούνται από τους ισολογισμούς των 35 μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου εκτός της Lidl Ελλάς, που δεν δημοσιεύει ισολογισμό.
Οι υπό μελέτη επιχειρήσεις του δείγματός μας το 2023 είχαν πωλήσεις 12,24 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,12 δισ. ευρώ ή κατά 10,12% συγκριτικά με το 2022. Πρόκειται για την 7η συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, οι οποίες στη διάρκεια της εν λόγω περιόδου αυξήθηκαν κατά 61% ή κατά 4,65 δισ. ευρώ, πράγμα το οποίο οφείλεται στην επίδραση των lockdowns της πανδημίας, στην πλήρη επαναλειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου άλλοτε της Μαρινόπουλος υπό την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και στον πληθωρισμό από το Β’ εξάμηνο 2021.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter