Αυξημένη συνειδητοποίηση της σύνδεσης κατανάλωσης-περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατέγραψε η ετήσια έρευνα Consumer Conditions Scoreboard της Ευρωπαϊκής Ένωσης (έρευνα για τις καταναλωτικές συνθήκες) για το 2019.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 59% των καταναλωτών στη Δ. Ευρώπη λαμβάνει υπόψη του την επίδραση των αγορών προϊόντων και υπηρεσιών στο περιβάλλον, με το αντίστοιχο ποσοστό που αφορά την Αν. Ευρώπη να διαμορφώνεται λίγο χαμηλότερα, στο 57%. Σημαντικό είναι επίσης και το εύρημα που αφορά στην αναγνώριση από τους λιανέμπορους (σε ποσοστό 71%0 της σημασίας των περιβαλλοντικών ισχυρισμών στις προτάσεις που απευθύνονται στο καταναλωτική κοινό.

Συνολικά σε ό,τι αφορά τις καταναλωτικές συνθήκες, η έρευνα καταγράφει μείωση της ψαλίδας μεταξύ των διαφορετικών περιοχών της ΕΕ, που προκύπτει από την πτωτική τάση των σχετικών δεικτών στη Δυτική Ευρώπη και την αντίστοιχη ανοδική σε χώρες της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης.

Παρόλα αυτά, οι ερευνητές σημειώνουν πως η διαφορά μεταξύ της Σουηδίας, που βρίσκεται στο ανώτατο άκρο με 71%, και της Κροατίας που έχει δείκτη 53%, παραμένει σημαντική. Επίσης, πάνω από τα 2/3 των καταναλωτών (70%) δήλωσαν πως πιστεύουν ότι οι λιανέμποροι σέβονται τα δικαιώματά τους, ενώ οι λιανέμποροι δήλωσαν πως θεωρούν εύκολη την προσαρμογή τους στη σχετική νομοθεσία.

Στην έρευνα, καταγράφεται επίσης η ανάπτυξη των online αγορών στην ΕΕ, με ποσοστό 60% των καταναλωτών να πραγματοποιούν ψηφιακές αγορές το 2018, σημειώνοντας ανοδική τάση, παρά τις σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών: 84% ήταν το σχετικό ποσοστό μεταξύ των Δανών, ενώ 20% ήταν το ποσοστό των Βουλγάρων και των Ρουμάνων online αγοραστών.