Από το 2018, έτος λανσαρίσματος της διεθνούς καμπάνιας της οργάνωσης Oxfam για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με την ονομασία «Behind the Price», σημειώνεται μια κάποια βελτίωση στο συγκεκριμένο θέμα, σε ό,τι αφορά τα σούπερ μάρκετ. Πρόσφατα η Oxfam δημοσίευσε την τέταρτη Supermarket Scorecard, το πρότυπο αξιολόγησης του βαθμού σεβασμού των εργασιακών δικαιωμάτων, βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων, εκ μέρους των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και τη Γερμανία. Για πρώτη φορά, σημειώνει η οργάνωση, τέσσερα σούπερ μάρκετ αξιολογήθηκαν θετικά με ποσοστά 55% και άνω.

Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι περισσότερες επιχειρήσεις, στην πορεία των ετών διενέργειάς της αξιολόγησης (2018, 2019, 2020 και 2022), πραγματοποίησαν σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας γυναικών και ανδρών που παράγουν τα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Όμως, όπως σημειώνουν οι μελετητές, οι παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων εξακολουθούν να χαρακτηρίζουν τον κλάδο, ενώ η πανδημία ενίσχυσε περαιτέρω τις ανισότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα διεθνώς. Παρά το γεγονός ότι τα σούπερ μάρκετ σημείωσαν αύξηση των κερδών τους, οι εργαζόμενοι -και κυρίως οι γυναίκες-, είδαν το εισόδημά τους να παραμένει στάσιμο ή να μειώνεται.

Σημειώνεται, παρόλα αυτά, πως η δημοσιοποίηση των ευρημάτων της έρευνας, καθώς και η κινητοποίηση των υποστηρικτών της Oxfam, λειτούργησε καταλυτικά, φέρνοντας αλλαγές στην εργασιακή πολιτική μεγάλων επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων και γνωστά σούπερ μάρκετ, κυρίως μέσω της δέσμευσης σε συγκεκριμένες δράσεις σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων, σύμφωνα με τις αρχές των Ηνωμένων Εθνών (UNPG), της αύξησης της διαφάνειας στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ενημέρωσης για τις ανισότητες μεταξύ των φύλων.