Οριακή άνοδο ως προς τον συνολικό όγκο αλλά μείωση στην συνολική αξία κατέγραψαν οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού στο οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα την χρονιά που πέρασε. Στην χώρα καταναλώθηκαν περίπου 332 εκατ. λίτρα εμφιαλωμένου νερού, με το επώνυμο φυσικό νερό να καταλαμβάνει την «μερίδα του λέοντος» με κατανάλωση που αγγίζει τα 317 εκατ. λίτρα.
Σύμφωνα με στοιχεία της IRI Worldwide που έχει στη διάθεσή του το FOODReporter, σε ετήσια βάση (Ιανουάριος 2021 – Ιανουάριος 2022):

  • Οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού (σε όγκο) κατέγραψαν οριακή άνοδο 0,8%
  • Οι πωλήσεις (σε αξία) κατέγραψαν μείωση 1,1%
    Επιμέρους (σε όγκο):
  • Το επιτραπέζιο/μεταλλικό νερό σημείωσε αύξηση 1,7%
  • Το ανθρακούχο σημαντική μείωση 16,7%
  • Το «ιδιωτικής ετικέτας» (compound) μείωση 9,4%

Αντιστοίχως, οι πωλήσεις (σε αξία):

  • Για το επιτραπέζιο/μεταλλικό νερό αυξήθηκαν κατά 3,9%
  • Για το ανθρακούχο μειώθηκαν σημαντικά, κατά 21,1%
  • Για το «ιδιωτικής ετικέτας» (compound) η μείωση άγγιξε το 5,7%

Ως προς τα σημεία πώλησης, οι υπεραγορές (2.500 τ.μ.+) οδήγησαν την αύξηση των πωλήσεων, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που φτάνει το 7,9%. Στο… χάρτη, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων κατέγραψε η Κρήτη, τόσο από άποψη όγκου (+4,7% YTD vs Yago) όσο και από άποψη αξίας (+6,3% YTD vs Yago).

Πτωτικά το ανθρακούχο
Τη μεγαλύτερη μείωση καταγράφει το εμφιαλωμένο ανθρακούχο νερό, με τις συνολικές πωλήσεις να μειώνονται (σε αξία) κατά 21,1%. Σε όλη την επικράτεια, θετικό πρόσημο καταγράφουν οι πωλήσεις (σε αξία) μόνον σε Πελοπόννησο και Κρήτη.

Απομακρύνονται από την ιδιωτική ετικέτα οι καταναλωτές
Μειωμένη η προτίμηση των καταναλωτών για τα εμφιαλωμένα νερά ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν τα στοιχεία. Συνολικά οι καταναλωτές αγόρασαν 8.108.527 λίτρα εμφιαλωμένου με ιδιωτική ετικέτα μέσα στο 2021, ποσοστό μειωμένο κατά 9,4% (σε όγκο) σε ετήσια βάση σύγκρισης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter