Από σήμερα, Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου, τίθεται σε λειτουργία το OpenBusiness, ένα νέο πληροφοριακό σύστημα που στοχεύει στη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της διαφάνειας στην επιχειρηματική δραστηριότητα. Το OpenBusiness αντικαθιστά το NotifyBusiness, το οποίο θα παραμείνει διαθέσιμο μόνο για λόγους πληροφόρησης.

Το νέο σύστημα, που φιλοξενείται στο G-Cloud, υποστηρίζει την αδειοδότηση 57 οικονομικών δραστηριοτήτων και επιτρέπει: υποβολή γνωστοποιήσεων και αιτήσεων αδειοδότησης, έγκριση εγκατάστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων και μεταβίβαση, παύση λειτουργίας και επικαιροποίηση στοιχείων. Αρχικά καλύπτει δραστηριότητες όπως μεταποίηση, εφοδιαστική, διατροφή, ιχθυοκαλλιέργεια και κτηνοτροφία και θα επεκταθεί περαιτέρω.

Με την ψηφιακή θυρίδα του OpenBusiness, κάθε επιχείρηση θα έχει άμεση πρόσβαση σε όλα τα αδειοδοτικά της στοιχεία, απλοποιώντας σημαντικά τις διαδικασίες λειτουργίας της. Στο OpenBusiness δημιουργείται ψηφιακή θυρίδα για κάθε οικονομικό φορέα, όπου καταχωρούνται όλες οι εγκαταστάσεις του, οι δραστηριότητες που ασκεί σε κάθε εγκατάσταση και το πλήρες ιστορικό της αδειοδότησης. Με βάση το Άρθρο 95 του ν. 5172/2025, από την έναρξη λειτουργίας του OpenBusiness και έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, οι επιχειρήσεις που υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4442/2016 καλούνται να:

  • Απογράψουν τη δραστηριότητά τους στην πλατφόρμα, καταχωρώντας τα βασικά στοιχεία της επιχείρησής τους.
  • Αναρτήσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη νόμιμη λειτουργία τους.

Τα οφέλη του OpenBusiness

  • Ηλεκτρονική διεκπεραίωση αδειοδοτήσεων 24/7,
  • Άμεση ψηφιακή επικοινωνία με τις αρμόδιες αρχές,
  • Πρόσβαση από οποιαδήποτε συσκευή,
  • Διασύνδεση με άλλα δημόσια συστήματα,
  • Απλούστευση διαδικασιών για πάνω από 1.300 δημόσιους φορείς, μέσω της ψηφιακής θυρίδας κάθε επιχείρησης.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter