Αν ο τζίρος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ το 2023 ανήλθε στα 11,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, τότε το μερίδιο των online πωλήσεων αντιστοιχεί περίπου στο 2,6%. To ποσοστό αυτό προκύπτει από την τελευταία έρευνα της Convert Group, σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές στην Ελλάδα δαπάνησαν συνολικά 306 εκατ. ευρώ, μέσω ηλεκτρονικών παραγγελιών, απευθείας από τις ψηφιακές πλατφόρμες των λιανεμπόρων.
Το ποσό αυτό προκύπτει κατ’ αναλογία με τον online τζίρο των εννέα μεγαλύτερων επιχειρήσεων που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, χωρίς να περιλαμβάνονται οι αγορές μέσω πλατφόρμας γρήγορου εμπορίου.
Προς το παρόν η διείσδυση των online πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο στη χώρα μας παραμένει σχετικά χαμηλή συγκριτικά με τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Σχετική έρευνα της ΜcKinsey για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εμπορίου Eurocommerce (State of Grocery Retail 2023) αναφέρει ότι το μερίδιο των ψηφιακών πωλήσεων κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 6% επί του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, στοιχεία που επιβεβαιώνονται από αντίστοιχη έρευνα της Κantar.
Στην Ελλάδα τα έσοδα των οnline σούπερ μάρκετ κινήθηκαν με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15% το 2023 έναντι 9% των φυσικών καταστημάτων συνολικά του κλάδου. Το 2022 η αξία των οnline πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5%, μετά από την εντυπωσιακή αύξηση κατά 56% το 2021. Ο αριθμός των παραγγελιών αυξήθηκε κατά 7% και η μέση αξία των προϊόντων ανά τεμάχιο αυξήθηκε κατά 8%. Από τα πλέον ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού αυξήθηκε κατά 15,5% το δεύτερο εξάμηνο του 2023, από 77 ευρώ τον Ιούνιο, στα 89 ευρώ τον Δεκέμβριο. Η άνοδος αποδίδεται κυρίως στην απόφαση του μεγαλύτερου «παίκτη» της αγοράς, της ΕΥΣ, να αυξήσει το ελάχιστο όριο αγορών για δωρεάν παράδοση από τα 30 στα 100 ευρώ, επιβάλλοντας χρεώσεις από 2,5 ως 5 ευρώ για αγορές χαμηλότερης αξίας. Παρά τις αρχικές αντιδράσεις και τις επιφυλάξεις ότι μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά οι online πωλήσεις, το μέτρο κρίθηκε επιτυχημένο εκ του αποτελέσματος, αφού οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να ανεβάζουν το ύψος των παραγγελιών τους, για να αποφύγουν την έξτρα χρέωση.
Το online κανάλι παραμένει ακριβό σπορ
Παρά την ποσοστιαία άνοδο του online λιανεμπορίου, το ερώτημα που παραμένει είναι πότε θα αρχίσει να αποδίδει κέρδη στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες επιβαρύνονται με επιπλέον λειτουργικά κόστη. Από τις επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό (διαλογείς προϊόντων-pickers, προσωπικό διαχείρισης παραγγελιών, οδηγοί-διανομείς, εξειδικευμένα επιτελικά στελέχη για το e-commerce και το omnichannel retail) μέχρι τις επενδύσεις σε κέντρα logistics, e-hubs και dark stores και στόλο οχημάτων, τα ψηφιακά σούπερ μάρκετ απαιτούν γενναιόδωρες «ενέσεις» κεφαλαίου για να παραμείνουν ανταγωνιστικά. Αν σε αυτά προσθέσουμε τα αυξημένα μεταφορικά έξοδα, την ανάγκη για συνεχή αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών και την επέκταση του δικτύου εξυπηρέτησης, το κανάλι των ψηφιακών πωλήσεων παραμένει ένα ακριβό σπορ, που μπορούν να το χρηματοδοτήσουν οι πιο ισχυρές επιχειρήσεις του κλάδου.
Όπως σημειώνεται στη μελέτη της McKinsey, τα διευθυντικά στελέχη των σούπερ μάρκετ οφείλουν «να επιταχύνουν την πορεία για την απόσβεση του κόστους (break even) των οnline επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων». Κάποιες από τις συμβουλές που δίνουν στους λιανέμπορους είναι «να προσαρμόσουν τις προτάσεις για ανάπτυξη του ψηφιακού τζίρου στις ανάγκες των πελατών που χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο, να επενδύσουν στην αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και να αναζητήσουν ευκαιρίες με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, όπως τα retail media (αξιοποίηση των ψηφιακών καναλιών για την παροχή υπηρεσιών σε τρίτους, με πώληση διαφημιστικού χώρου για προβολή προϊόντων) και η διανομή έτοιμων γευμάτων». Αν και παραδέχονται ότι το online shopping έκανε «κοιλιά» μετά την κατακόρυφη άνοδο των πωλήσεων κατά το διάσημα της έξαρσης της πανδημίας και ότι «σε γενικές γραμμές εξακολουθεί να είναι ζημιογόνο», εκτιμούν ότι ως το 2025 θα έχει καταστεί κερδοφόρο και θα διπλασιάσει τον τζίρο του ως το 2030. «Όσοι επενδύσουν τώρα στο e-grocery, θα υποσκελίσουν και πιθανόν θα αφομοιώσουν τις επιχειρήσεις που περικόπτουν τις επενδύσεις σε αυτό τον τομέα», καταλήγει ο πολυεθνικός συμβουλευτικός οίκος, επιβεβαιώνοντας ότι η ανάπτυξη του online καναλιού είναι όχημα για την περαιτέρω συγκέντρωση της αγοράς σε λιγότερα χέρια.
Μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού των σούπερ μάρκετ
Το κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων ήταν «ένα από τα πρώτα βήματα προς την ψηφιακή εποχή», τονίζουν οι εκπρόσωποι της ΑΒ Βασιλόπουλος, αλλά δεν είναι το μοναδικό. «Συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε προκλήσεις και να προσπαθούμε να βελτιώσουμε όσο μπορούμε την εμπειρία του πελάτη, αλλά σίγουρα έχουν μπει στο παιχνίδι κι άλλα εργαλεία και υπηρεσίες, που οδηγούν στην ολική ψηφιοποίηση», προσθέτουν. «Στην AB ακόμα και το σχήμα πιστότητας λειτουργεί online, αλλά και το εβδομαδιαίο φυλλάδιο υπάρχει πλέον μόνο online. Είναι μια ξεκάθαρη στροφή προς την ψηφιακή εποχή, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων πελατών για μεγαλύτερη ευκολία και ταχύτητα στην καθημερινότητά τους», δηλώνεται εκ μέρους της εταιρείας.
Σύμφωνα με την κ. Γιολάντα Ευφροσυνίδου, διευθύντρια μάρκετινγκ Omnichannel της Metro-My Market, μετά το λίαν απαιτητικό 2020, που «αποδείχθηκε πρόκληση για όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα και ακόμα μεγαλύτερη για τα online supermarket», η εταιρεία συνεχίζει ακάθεκτα να επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό και σε νέες καινοτόμες υπηρεσίες. «Μία από τις υπηρεσίες που έχουμε συστήσει είναι η γρήγορη παράδοση των online παραγγελιών, με την ονομασία Speedy, ώστε να ανταποκρινόμαστε στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας των πελάτων μας. Παράλληλα, προχωρήσαμε σε συνεργασία με πλατφόρμες γρήγορης παράδοσης και κορυφαία marketplace της ελληνικής αγοράς, ώστε να εξυπηρετούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τα νεανικά κοινά», προσθέτει. Για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός η ψηφιακή μετάβαση περνάει από την «ανάπτυξη του επιχειρησιακού μοντέλου της πολύπλευρης (omnichannel) αγοραστικής εμπειρίας», συνεχίζοντας τις επενδύσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα και ενσωματώνοντας παράλληλα διαφορετικές επιλογές προς τον πελάτη. Ο τζίρος που προέρχεται από τις οnline πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ξεπερνάει το 3% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, ποσοστό υψηλότερο από το μέσο όρο της ελληνικής αγοράς.
H στρατηγική της omnichannel ανάπτυξης, που αξιοποιεί όλα τα κανάλια επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, ισχύει με το παραπάνω και για τη Μασούτης. Όπως δηλώνουν στο «σελφ σέρβις» στελέχη της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, η οποία έχει πλέον επεκταθεί σε όλη την επικράτεια, «η εταιρεία στην προσπάθειά της να ενώσει το σήμερα με το αύριο, αλλά και να πετύχει τη διασύνδεση του online και offline κόσμου, επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και βέλτιστες πρακτικές». Στόχος της είναι «η βελτιστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας και η καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή και στα φυσικά καταστήματά της και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα». Προσθέτουν ότι «το ταξίδι στις ηλεκτρονικές αγορές ξεκίνησε το 2016, με την εφαρμογή Scan &Shop και το 2020 η εταιρεία εισήγαγε στην αγορά το e-shop της». Σήμερα η Mασούτης διαθέτει ένα δίκτυο εξυπηρέτησης e-commerce σε πενήντα πόλεις στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα, ενώ «για την επιτυχία και την εύρυθμη λειτουργία του έργου αυτού, συστήθηκε Customer Support με εξειδικευμένους συναδέλφους, που φροντίζουν καθημερινά τόσο για την before/aftersales εξυπηρέτηση των καταναλωτών όσο και για την υποστήριξη και καθοδήγηση των hubs». Το ανανεωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα masoutis.gr «έχει καταφέρει να ενσωματώσει λειτουργίες, που εξασφαλίζουν στον πελάτη εύκολη περιήγηση στο site, έξυπνη αναζήτηση προϊόντων, ενημέρωση προσφορών, παροχή προτάσεων και συνταγών με απώτερο σκοπό το βέλτιστο αγοραστικό ταξίδι» και επιπλέον «ενημερώνει τους καταναλωτές για όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που μπορεί να χρειαστούν, για να γνωρίσουν καλύτερα την εταιρεία και τις δράσεις της».
Η εταιρεία, «συνεχίζοντας την υλοποίηση του διαρκούς ψηφιακού μετασχηματισμού της, κατάφερε να έρθει πιο κοντά στον καταναλωτή και να δυναμώσει τη σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Μέσα από νέες συνεργασίες και διασφαλίζοντας την ορθή εξυπηρέτηση σε κάθε στάδιο, επιθυμεί να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τις νέες τάσεις, να αφουγκράζεται τις επιθυμίες των καταναλωτών, παρέχοντας υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Γι’ αυτούς τους λόγους, το καλοκαίρι του 2022 η εταιρεία πραγματοποίησε μια σημαντική επένδυση, δημιουργώντας το πρώτο της darkstore στην Αττική, αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση του eshop. Σε συνδυασμό με την επιθυμία για αύξηση του brand awareness, διευρύνει συνεχώς τα κανάλια προβολής και πώλησης, έχοντας πλέον παρουσία και στις πλατφόρμες Quick Commerce, οι οποίες απευθύνονται σε ένα διαφορετικό καταναλωτικό κοινό».
Τα υβριδικά σούπερ μάρκετ του μέλλοντος
Οι ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ σχεδιάζουν το μέλλον των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων, έχοντας επίγνωση ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη συνολική ανάπτυξη των πωλήσεών τους σε όλα τα κανάλια. «Τα online super market είναι το ίδιο το μέλλον!», είναι η ενθουσιώδης απάντηση της ΑΒ στο ερώτημα του «σελφ σέρβις» σχετικά με το πώς οραματίζονται την επόμενη ημέρα του ψηφιακού λιανεμπορίου τροφίμων και ειδών παντοπωλείου. «To online grocery στην ΑΒ πριν ακόμα από την έξαρση του κορονοϊού είχε αυξητική πορεία, η οποία συνεχίζεται και τώρα. Οι πελάτες, όταν χρησιμοποιούν το online κανάλι αγορών, μπορούν να βρουν όλη την ποικιλία που βρίσκουν και στο φυσικό κατάστημα, στις ίδιες τιμές, αλλά από την άνεση του σπιτιού τους, μέσα σε λίγες μόλις ώρες κι αυτό τους κάνει ικανοποιημένους πελάτες. Δεν κουβαλούν ψώνια, τσεκάρουν πιο γρήγορα τις διαθέσιμες προσφορές και μπορούν να μείνουν πιο εύκολα εντός budget. Τα online ψώνια του super market προσφέρουν ευκολία, τόσο στους αποκλειστικά online πελάτες, όσο και στους omnichannel, οι οποίοι χρησιμοποιούν όλα τα κανάλια πώλησης, και αυτοί είναι και περισσότεροι», τονίζεται εκ μέρους της εταιρείας.
Tα Μy Market προχωρούν στο επόμενο βήμα των on line πωλήσεων, αξιοποιώντας τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης. «Οι επενδύσεις μας επικεντρώνονται και στις τεχνολογίες ΑΙ που υιοθετούμε, για να έρθουμε ακόμα πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών μας με προσωποποιημένες προσεγγίσεις, σύμφωνα πάντα με τις αγοραστικές τους συνήθειες», μας λέει η διευθύντρια Οmnichannel marketing του ομίλου. «Οι ψηφιακές τεχνολογίες επεκτείνονται σε λειτουργίες μέσα στα sites, που στόχο έχουν την πιο εύκολη ολοκλήρωση μιας παραγγελίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε την λειτουργικότητα scan, με βάση την οποία ο πελάτης δεν χρειάζεται πλέον να ψάξει μέσα από το μενού ή την αναζήτηση για το προϊόν που τον ενδιαφέρει, αρκεί απλώς να σκανάρει το barcode από την συσκευασία που ήδη έχει, και κατευθείαν να το προσθέσει στο καλάθι του ή να το αναζητήσει με την φωνητική υπηρεσία. Τέλος, έχουμε εμπλουτίσει το προφίλ ενός πελάτη με την ενότητα «Τα κουπόνια μου», έτσι ώστε να βλέπει με μία ματιά τα διαθέσιμα κουπόνια που έχει κερδίσει μέσα από το site, αλλά και να τα εξαργυρώνει ακόμα πιο εύκολα», προσθέτει η κ. Ευφροσυνίδου. «Η αναζήτηση καινοτόμων υπηρεσιών είναι αδιάκοπη για εμάς, έχοντας ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας, αλλά και τις εκσυγχρονισμένες λύσεις που θα προσθέσουν αξία στα ψώνια τους», δηλώνει, δίνοντας το στίγμα των μελλοντικών κινήσεων της επιχείρησης.
Από την ΑΝΕΔΗΚ-Κρητικός υπογραμμίζεται ότι «τα online supermarkets φαίνεται ότι έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και τις τάσεις της αγοράς, που επιζητούν ευκολία, αυξημένη ποικιλία προϊόντων και ταχύτητα». Επιχειρώντας μια ανασκόπηση της περιόδου της πανδημίας εκτιμάται ότι «τα θέματα που συνδέονταν με τις online αγορές και προβλημάτιζαν τους καταναλωτές, οι οποίοι στράφηκαν αναγκαία στις διαδικτυακές αναζητήσεις λόγω των εξωτερικών συνθηκών, φαίνεται πως έχουν ξεπεραστεί». Προφανώς η αναφορά γίνεται για τις «αρρυθμίες» στην εφοδιαστική αλυσίδα, που παρατηρήθηκαν εκείνο το διάστημα, και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, λόγω του υπερβολικού φόρτου των παραγγελιών. «Οι online αγορές θα συνεχίσουν την σταθερά ανοδική πορεία τους, προκαλώντας τις επιχειρήσεις του κλάδου να κάνουν αυξημένες επενδύσεις, που θα αφορούν την ασφάλεια, την τεχνολογία, την ποιότητα, την ταχύτητα και τη βελτίωση των λειτουργιών logistics, όπως και την επέκταση των υπηρεσιών τους σε περισσότερες γεωγραφικές περιοχές. Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν και οι συνεργασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, εφόσον δυναμική είναι κι η ανάπτυξη του quick commerce», σχολιάζουν τα στελέχη της εταιρείας. Εντός του 2024 η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έχει προγραμματίσει την επιτάχυνση της ανάπτυξής του online λιανεμπορίου, επεκτείνοντας το δίκτυό της ώστε να εξυπηρετεί περισσότερες περιοχές, μέσω και των συνεργασιών με υπηρεσίες διανομής και lastmile.
Το επόμενο βήμα της Μασούτης ως ισχυρό στοιχείο διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό της είναι «η εξέλιξη του masoutis.gr σε ένα σύγχρονο marketplace, ένα ψηφιακό shoppingmall, που θα καλύπτει όλο και περισσότερες αγοραστικές επιθυμίες των καταναλωτών για επιπλέον προϊόντα και υπηρεσίες». Η εταιρεία δημιούργησε μια νέα ενότητα στην ιστοσελίδα της με τον τίτλο «Οι συνεργάτες μας». Όπως εξηγούν στο «σελφ σέρβις» οι εκπρόσωποι της αλυσίδας, «πρόκειται για ένα ψηφιακό one-stop shop, όπου κυριαρχεί η απλότητα και η εμπιστοσύνη. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να προμηθεύονται προϊόντα απευθείας από συνεργαζόμενα καταστήματα, μια ανάγκη που προέκυψε αναλύοντας τις νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν την κάλυψη όλο και περισσότερων αναγκών τους μέσα από γνώριμα και οικεία για τους ίδιους ηλεκτρονικά περιβάλλοντα». Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχουν υιοθετήσει με επιτυχία τόσο οι πλατφόρμες αμιγώς ηλεκτρονικών πωλήσεων όσο και πολυκαταστήματα, που διαθέτουν και φυσική παρουσία. Σε πρώτο στάδιο οι συνεργασίες της Μασούτης περιλαμβάνουν έντεκα επιχειρήσεις, που προσφέρουν από προϊόντα υγείας και ομορφιάς μέχρι έπιπλα, παιχνίδια, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, προϊόντα για κατοικίδια, αξεσουάρ, κοσμήματα, ακόμα και χαλιά. «Μέσα από σημαντικές στρατηγικές συνεργασίες, που έχουν ήδη ξεκινήσει και προγραμματίζονται κι άλλες, θα εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο η προϊοντική γκάμα του eshop masoutis.gr, το οποίο διαθέτει σήμερα 18.000 προϊόντα σούπερ μάρκετ και χιλιάδες προϊόντα συνεργατών», επισημαίνεται εκ μέρους της εταιρείας.
Ψηφιακές εφαρμογές εντός κι εκτός καταστημάτων
Κοινό στοίχημα για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι η μεγιστοποίηση του engagement, δηλαδή της προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού με κάθε δυνατό μέσο, τόσο στο online όσο και στο offline κανάλι. Το υβριδικό σούπερ μάρκετ αξιοποιεί τις ψηφιακές εφαρμογές εντός και εκτός των φυσικών καταστημάτων, εμπλέκοντας ενεργά τον καταναλωτή πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις αγορές του. Σε αυτό τον τομέα δραστηριοποιείται και η αλυσίδα Lidl, μολονότι δεν διαθέτει e-shop.
Παράδειγμα εκ μέρους της ΑΒ Βασιλόπουλος αναφέρεται η χρήση της εφαρμογής ΑΒ Αpp, ειδικά μετά την ψηφιοποίηση του σχήματος loyalty. «Πλέον το AB app είναι ένα εργαλείο για τους πελάτες μας, για να ξεφυλλίσουν το φυλλάδιο προσφορών, να σκανάρουν την κάρτα τους, να δουν τους πόντους τους, τις αποδείξεις τους, να λάβουν προσωποποιημένες προσφορές και πολλά ακόμα. Όλες αυτές οι λειτουργίες οδηγούν τους πελάτες σε συχνότερη χρήση του app και αυξημένο engagement. Μέσα στο κατάστημα τον ίδιο ρόλο κατέχουν οι ψηφιακές οθόνες, που αντικαθιστούν τις παλιές αφίσες σε μεγάλο βαθμό, προσφέροντας καλύτερη απεικόνιση των προσφορών και των ενεργειών μας με ήχο, εικόνα και κίνηση. Στην ίδια φιλοσοφία κινούνται και τα ηλεκτρονικά ταμπελάκια και τα αυτόματα ταμεία για self-check-out, χωρίς αναμονές σε ουρές για την ευκολία και τη γρήγορη εξυπηρέτηση του καταναλωτή», τονίζουν οι εκπρόσωποι της ΑΒ.
Ανάλογες πρακτικές εφαρμόζει η Μασούτης, με τη χρήση της ανανεωμένης κάρτας πιστότητας MasCard στο e-shop, όπως ακριβώς και στα φυσικά καταστήματα, ανεξάρτητα του τρόπου πληρωμής. Έμφαση δίνεται επίσης στην «θωράκιση και διασφάλιση των διαδικασιών που ακολουθεί το e-shop σε κάθε απαραίτητο βήμα εκτέλεσης μίας παραγγελίας». Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, «από την καταγραφή και καταχώρηση μιας παραγγελίας, την διαδικασία της περισυλλογής προϊόντων, την επικοινωνία και την τελική τιμολόγηση αυτής, μέχρι την συσκευασία-μεταφορά και παράδοσή της, ακολουθούνται διαδικασίες οι οποίες έχουν πιστοποιηθεί για την ορθότητα τους με το αντίστοιχο πιστοποιητικό του αρμόδιου φορέα Swiss Approval International. Επιπλέον από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2022 η εταιρεία έχει καθιερώσει και εφαρμόζει Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Προτύπου ISO 9001:2015 με πεδίο εφαρμογής τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Μασούτης.