Ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5% των ελληνικών online σούπερ μάρκετ κατέγραψε η ετήσια κλαδική έκθεση της Convert Group. Η συνολική αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ το 2022 άγγιξε τα 266 εκατ. ευρώ (τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Σημειώνεται ότι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις των εταιρειών q-commerce (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit και Wolt), καθώς δεν διαθέτουν τα σχετικά στοιχεία τους. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων του καναλιού σημειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του έτους και ήταν της τάξης του 18%, όπως και στο τέταρτο τρίμηνο με ανάπτυξη 10% συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους του 2021. Σημειώνεται ακόμη ότι ο κλάδος συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των προμηθευτών. Ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις, αφού το 2021 είχαν ανέλθει στο 39%. Ακόμη, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021. Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες.
25/02/23
CATEGORIES: Λιανεμπόριο
Online σούπερ μάρκετ: 5% ρυθμός ανάπτυξης το 2022
Από Λήδα Δεληγιάννη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ