Περίπου 9 εκατ. ευρώ θα επενδύσει φέτος ο όμιλος ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ για την περαιτέρω επέκτασή του στα Βαλκάνια. Ειδικότερα για το 2003 έχει δρομολογήσει τη δημιουργία δύο νέων καταστημάτων στα Σκόπια και ενός ακόμα στο Βελιγράδι. Για τα καταστήματα των Σκοπίων ο όμιλος θα επενδύσει κεφάλαια συνολικής αξίας 3,5-3,6 εκατ. ευρώ, ενώ για του Βελιγραδίου 5,4-5,5 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τους οικονομικούς δείκτες του ομίλου σχετικά με τις δραστηριότητές του εκτός συνόρων, σύμφωνα με πληροφορίες, το 2002 ο τζίρος τους ξεπέρασε τα 31 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο περίπου 14% έναντι του 2001.

Περί τα 9 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να επενδύσει φέτος ο όμιλος ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ για την περαιτέρω επέκτασή του εκτός των ελληνικών συνόρων. Ειδικότερα για το 2003 έχει δρομολογηθεί η δημιουργία τριών νέων καταστημάτων με έδρες των δύο στα Σκόπια και του τρίτου στο Βελιγράδι.

Στην περίπτωση των Σκοπίων ο όμιλος θα διαθέσει κεφάλαια συνολικής αξίας 3,5 έως 3,6 εκατ. ευρώ και του Βελιγραδίου 5,4 έως 5,5 εκατ. ευρώ. Τα κεφάλαια υψηλής αξίας που επενδύει o ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ καταδεικνύουν ότι το επενδυτικό «πείραμα» στα Βαλκάνια πέτυχε.

Ήδη σήμερα έχει παρουσία στα προάστια του Βελιγραδίου με ένα Super Vero συνολικής έκτασης 6.000 τ.μ., ενώ έχει ιδρύσει και τρία καταστήματα στα Σκόπια –δύο μονάδες στη Μπίτολα και μία στο Τέτοβο.

Το νέο κατάστημα στο Βελιγράδι εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει είτε στην εκπνοή του 2003 είτε το αργότερο στις αρχές του 2004, θα είναι συνολικής έκτασης 2.500 τ.μ. και θα διαθέτει μόνο προϊόντα σούπερ μάρκετ, δηλαδή το σχετικό πλάνο δεν προβλέπει τη δημιουργία shop in shop τμημάτων, όπως αποφασίστηκε στην περίπτωση της πρώτης μονάδας του ομίλου στο Βελιγράδι. Στα Σκόπια το τέταρτο κατά σειρά κατάστημα θα υποδεχθεί τους πελάτες του στα μέσα περίπου του καλοκαιριού, ενώ μερικούς μήνες αργότερα θα λειτουργήσει και η πέμπτη μονάδα.

Σε ό,τι αφορά τους οικονομικούς δείκτες του ομίλου για τις δραστηριότητές του εκτός συνόρων, πληροφορίες αναφέρουν ότι το 2002 ο τζίρος τους ξεπέρασε τα 31 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο περίπου 14% έναντι του 2001, χρονιά κατά την οποία τα έσοδα από τα Σκόπια διαμορφώθηκαν στα 26,5 εκατ. ευρώ. Βέβαια φέτος οι μικτές πωλήσεις του ομίλου σε τρίτες χώρες θα είναι κατά πολύ αυξημένες, καθώς σε αυτές θα συμψηφιστούν και τα έσοδα του πρώτου καταστήματος στη Σερβία (κατά τη χρήση του 2002 λειτούργησε μόλις δύο εβδομάδες), καθώς και οι πωλήσεις των δύο νέων μονάδων στα Σκόπια.

ΠΑΝΕΜΠΟΡΙΚΗ: Ανακαινίσεων συνέχεια

Σε ό,τι αφορά την ΠΑΝΕΜΠΟΡΙΚΗ, η ΑΦΟΙ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΙ συνεχίζει το πρόγραμμα των ανακαινίσεων και αναμορφώσεων των καταστημάτων που εξαγόρασε, γνωρίζοντας ότι ο δρόμος της ολοκλήρωσης είναι μακρύς. Τα κεφάλαια προς επένδυση είναι υψηλά, ενώ την ίδια στιγμή ο όμιλος επεκτείνει τη δράση του με νέες εμπορικές μονάδες εντός και εκτός Ελλάδας. Το 2002 ανακαινίσθηκαν δύο από τα καταστήματα της ΠΑΝΕΜΠΟΡΙΚΗΣ (μετονομάστηκαν σε Βερόπουλος), ενώ φέτος έχει προγραμματιστεί η αναβάθμιση οκτώ ακόμη καταστημάτων. Η προσπάθεια θα έχει συνέχεια και το 2004, ενδεχομένως και στα επόμενα έτη. Φέτος η ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ έχει δεσμεύσει για την ΠΑΝΕΜΠΟΡΙΚΗ το κονδύλι των 4,1 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι από τα 44 καταστήματα της εξαγορασθείσης εταιρείας έκλεισαν τα 7, καθώς κρίθηκε ασύμφορη η λειτουργία τους.

Ποια είναι η μέση αξία του «καλαθιού» αγορών του καταναλωτή σε Σκόπια, Βελιγράδι και Αθήνα

Από τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας προκύπτει ότι το υψηλότερο μέσο κόστος αγορών καταγράφεται στην Αθήνα. Η έκπληξη έρχεται από τα Σκόπια, όπου το μέσο καλάθι του σούπερ μάρκετ κοστίζει ακριβότερα από ό,τι στο Βελιγράδι. Στην Αθήνα λοιπόν κάθε επίσκεψη του καταναλωτή στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε αγορές μέσης αξίας 16,1 ευρώ. Στα Σκόπια το αντίστοιχο ποσό εκτιμάται σε 6,2 ευρώ και στο Βελιγράδι σε 4,4 ευρώ.

Στελέχη της αγοράς σχολιάζοντας τα ανωτέρω στοιχεία επισημαίνουν:

Πρώτον, ότι η αξία των αγορών του Έλληνα καταναλωτή ανά επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ περιορίζεται με την πάροδο του χρόνου, όμως ταυτόχρονα έχει αυξηθεί η συχνότητα των επισκέψεών του. Πλέον ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται σε μεγαλύτερο βαθμό το σούπερ μάρκετ ως μεγάλο συνοικιακό κατάστημα, περιορίζοντας τη χρήση του καροτσιού. Βέβαια με δεδομένο ότι οι καθημερινές ανάγκες μιας μέσης οικογένειας αυξάνονται λόγω της εισόδου στην αγορά νέων προϊόντων με εξειδικευμένες γεύσεις ή χρήσεις, τα συνολικά έσοδα των αλυσίδων δεν ακολουθούν πτωτική πορεία. Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά οι τάσεις συγκέντρωσης στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου, δηλαδή το γεγονός ότι οι ισχυροί κερδίζουν μερίδια έναντι των μικρών και μικρομεσαίων αλυσίδων.

Δεύτερον, το ότι το καλάθι του καταναλωτή του Βελιγραδίου είναι μικρότερης αξίας από το αντίστοιχο του καταναλωτή των Σκοπίων είναι ενδεικτικό του μεγέθους των επιπτώσεων στην κατανάλωση εξαιτίας των καταστροφών που υπέστη η Σερβία από τους Νατοϊκούς βομβαρδισμούς. Πάντως, όπως εκτιμάται, με την πάροδο των ετών η σχέση αξίας καλαθιού ανά επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ μεταξύ Βελιγραδίου και Σκοπίων θα ανατραπεί.