Ο όμιλος PLIAS, συγκροτημένος γύρω από την υπεραιωνόβια και ιστορική εταιρεία ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ, δημιουργεί το μέλλον του στο νέο αιώνα αναπτύσσοντας στρατηγικά τον τομέα της εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις παραγωγικές του δραστηριότητες.
Ο όμιλος PLIAS, συγκροτημένος γύρω από την υπεραιωνόβια και ιστορική εταιρεία ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ, δημιουργεί το μέλλον του στο νέο αιώνα αναπτύσσοντας στρατηγικά τον τομέα της εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις παραγωγικές του δραστηριότητες.
“Η γενική στρατηγική του ομίλου PLIAS συνοψίζεται σε δύο στόχους: Ο πρώτος αναφέρεται στην ευρύτερη δυνατή ανάπτυξη του εμπορικού δικτύου μας σε όλη την Ελλάδα και αφορά κυρίως στη διανομή στο “μικρό λιανεμπόριο”. Ο δεύτερος σχετίζεται με την αναζήτηση και εκμετάλλευση των εξαγωγικών ευκαιριών για τα προϊόντα των βιομηχανικών μας εταιρειών PLIAS (πρώην ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ), OLYMPUS FOODS, ΒΙΟΡΥΛ και GAGEO”, τονίζει ο κ. Νίκος Στελλάκης, διευθύνων σύμβουλος της PLIAS AE.
Αναφερόμενος στο χαρακτήρα που έλαβε ο όμιλος τα τελευταία χρόνια, με τη στρατηγική επέκτασή του στον τομέα της εμπορίας τροφίμων, ο κ. Στελλάκης δηλώνει χαρακτηριστικά: “τείνουμε όλο και περισσότερο προς την εμπορία, επιδιώκοντας να κτίζουμε σχέσεις συνεργασίας με ισχυρές μάρκες, που απευθύνονται κυρίως στην αγορά των μικρών σημείων πώλησης, όπως άλλωστε τα σνακ ΤΣΑΚΙΡΗΣ και το NESCAFE FRAPPE – ΕΞΥΠΝΟ ΣΕΪΚΕΡ, τα οποία είναι προϊόντα που παράγονται από θυγατρικές του ομίλου μας. Από αυτή την άποψη στοχεύουμε στην εξάπλωση του δικτύου μας σε όλη την Ελλάδα, προκειμένου να παρέχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη στον τομέα της μικρής λιανικής. Οι εταιρείες που ήδη μας εμπιστεύονται την πώληση των προϊόντων τους -εταιρείες μεγάλες, με ισχυρή παρουσία στην αγορά- μας προτιμούν ακριβώς γιατί δεν είμαστε απλώς δίκτυο logistics, αλλά προσφέρουμε κάθετες υπηρεσίες ενεργού πώλησης και εμπορικής υποστήριξης. Επομένως, αυτό που εμείς επιλέξαμε και αναπτύσσουμε στρατηγικά είναι οι αποτελεσματικές συνέργιες στη διανομή, μέσω των οποίων επιτυγχάνονται σημαντικές μειώσεις του κόστους”.
Αναπτυξιακή διέξοδος οι εμπορικές δραστηριότητες
Πώς αιτιολογείται η στροφή της PLIAS στο χώρο των τροφίμων και μάλιστα η έμφασή της στον κλάδο της διανομής; -ρωτήσαμε το συνομιλητή μας. “Όπως γνωρίζετε, παραδοσιακά η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ήταν ο leader της αγοράς στην παραγωγή και εμπορία σαπουνιών και καλλυντικών. Όμως, με την εδραίωση στην Ελλάδα των διεθνών ανταγωνιστών της, η εταιρεία από κυρίαρχος στην κατηγορία των προϊόντων της, ξάφνου υποχρεώθηκε να μοιράζεται την αγορά της κατηγορίας με πέντε ακόμα ετέρους. Αν και αναλογικώς, τουλάχιστον στα στερεά σαπούνια, εξακολουθούμε να κατέχουμε το ηγετικό μερίδιο της αγοράς, η ανακατανομή της κατηγορίας σε πολλούς ανταγωνιστές μείωσε το πραγματικό μέγεθος κάθε μεριδίου -και του δικού μας ασφαλώς- στενεύοντας παράλληλα την αναπτυξιακή προοπτική μας.
Κι αυτό γιατί πρώτον, η εσωτερική αγορά της κατηγορίας είναι συγκεκριμένων πλέον διαστάσεων και δεύτερον, η διείσδυση στις αγορές των Βαλκανίων, αν και είναι εύκολη, δεν παρέχει σημαντικές ευκαιρίες εξαιτίας της χαμηλής αγοραστικής ικανότητας των καταναλωτών τους. Έτσι, μέσα στη δεκαετία του ’90 η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ αναγκάστηκε να προσθέσει στο κλασικό αντικείμενό της νέες δραστηριότητες, προσανατολιζόμενη στον τομέα της διανομής και της παραγωγής τροφίμων. Ήταν θέμα αξιολόγησης των τάσεων της αγοράς και των ευκαιριών που μας παρείχαν η συγκυρία και οι δεσμοί μας με οικονομικά συγγενή εταιρικά σχήματα. Στραφήκαμε, λοιπόν, κυρίως στην εμπορία των τροφίμων, ώστε να δημιουργήσουμε εσωτερικά οικονομίες κλίμακος, προκειμένου να αναπτύξουμε την κερδοφορία μας, που θα μας επιτρέψει ένα εξαγωγικό άνοιγμα αξιώσεων”.
Σχέδια για εξαγωγικό "άνοιγμα"
Αναφερόμενος στους εξαγωγικούς στόχους του ομίλου, ο κ. Στελλάκης τόνισε ότι η σχετικά πρόσφατη εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της OLYMPUS FOODS από τον όμιλο συνδέεται με την εκτίμηση ότι η εταιρεία έχει σημαντικές δυνατότητες διείσδυσης στη διεθνή αγορά (οι εξαγωγές της ακόμα είναι πολύ περιορισμένες). Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε ήδη αναπτύσσονται σχετικές πρωτοβουλίες. Επίσης, η ΒΙΟΡΥΛ -εξαγωγική εταιρεία κατά το ήμισυ του τζίρου της- έχει περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης της θέσης της ως διεθνούς προμηθευτή πρώτων υλών. Αλλά και η πρόσφατη λειτουργία του νέου εργοστασίου της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ στη Ριτσώνα (η παραγωγική μονάδα διατηρεί την παραδοσιακή επωνυμία της εταιρείας), εκτιμάται ότι θα γίνει το εφαλτήριο για τη δυναμική επέκταση της PLIAS στο διεθνές εμπόριο, κυρίως ως παραγωγού προϊόντων για λογαριασμό τρίτων.
"Ο σεισμός της 7ης Σεπτεμβρίου του 1999, που έπληξε καίρια τις εγκαταστάσεις μας, αφήνοντας πίσω του ένα ανθρώπινο θύμα, μας υποχρέωσε να τρέξουμε επενδυτικά. Έτσι σήμερα, με την ανανέωση των τεχνολογιών στις γραμμές παραγωγής του νέου εργοστασίου μας στη Ριτσώνα, σε συνδυασμό με την αύξηση της παραγωγικότητας και της παραγωγικής ικανότητας που αυτές έχουν, μας δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών μας, οι οποίοι παράγουν πολύ ακριβά χωρίς η ποιότητα των προϊόντων τους να διαφέρει σε τίποτε από τη δική μας", τονίζει ο κ. Στελλάκης.
Σε ερώτησή μας σχετικά με την πιθανότητα επέκτασης του ομίλου στον τομέα της παραγωγής -π.χ. μέσω νέων εξαγορών- ο συνομιλητής μας δήλωσε: "Αν και σε σύγκριση με το πρόγραμμα της επέκτασής μας στον τομέα των εμπορικών δραστηριοτήτων, που είναι συγκεκριμένο, το αντίστοιχο πλάνο που αφορά τον τομέα της παραγωγής είναι περισσότερο ένα δικό μας όραμα, ένα είναι σίγουρο: Τα εργοστάσια που ήδη έχουμε θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται παραγωγικά και στο βαθμό που μελλοντικά κριθεί συμφέρον, δεν αποκλείουμε το να επεκταθούμε σε νέες, ενδεχομένως, δραστηριότητες μέσω εξαγορών ή δημιουργίας νέων εργοστασίων".
Προσδοκίες για ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών εφέτος
Το 2001 αναμένεται να είναι μια σημαντική χρονιά για τις ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου PLIAS. Ο κ. Στελλάκης εξηγεί σχετικά: “Με τη λειτουργία του νέου εργοστασίου της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ πριν απ’ όλα προσβλέπουμε σε σημαντική μείωση του κόστους παραγωγής, το οποίο ήταν ιδιαίτερα υψηλό κατά τον τελευταίο χρόνο, αφού μετά το σεισμό υποχρεωθήκαμε να αναθέσουμε την παραγωγή των προϊόντων μας σε ευρωπαϊκό εργοστάσιο. Πριν λίγους μήνες ολοκληρώθηκε η μονάδα παραγωγής του NESCAFE FRAPPE ΕΞΥΠΝΟ ΣΕΪΚΕΡ στο Αίγιο. Ήδη έχουμε πολύ θετικά δείγματα από τις πωλήσεις του προϊόντος, αν και ο χειμώνας είναι εποχή κάμψης για τα προϊόντα ψυγείου. Επίσης, το FRULITE, του οποίου η διανομή αρχικά ξεκίνησε στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, ήδη τοποθετείται πλέον και στην επαρχία. Ακόμα, η τοποθέτηση των προϊόντων ΤΣΑΚΙΡΗΣ, που μέχρι πρότινος αφορούσε αποκλειστικά στην Αττική, σήμερα επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα, πράγμα που θα δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας, αλλά και του ομίλου συνολικά…”.
Χρονιά αναζωογόνησης των προϊόντων του ομίλου
Η εφετινή χρονιά θα είναι τομή, από την άποψη του μάρκετινγκ, για την εικόνα των προϊόντων του ομίλου. “Οι περισσότερες επωνυμίες που συνθέτουν την παραγωγική βάση μας διατρέχουν την ιστορία ολόκληρων γενεών στην Ελλάδα. Η επωνυμία ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ είναι υπεραιωνόβια, η ΤΣΑΚΙΡΗΣ συμπληρώνει μισό αιώνα ζωής, η μάρκα DELICATESSEN 17 είναι γνωστή εδώ και τρεις δεκαετίες… Φέτος, λοιπόν, ένας από τους στόχους μας είναι η αναζωογόνηση όλων αυτών των προϊόντων", τονίζει ο κ. Στελλάκης και εξηγεί: "Το 2000, μετά από έρευνες αγοράς, βελτιώθηκε συνολικά η εικόνα και εμπλουτίστηκε με νέους κωδικούς η σειρά προϊόντων της ΤΣΑΚΙΡΗΣ, με άμεση θετική επίπτωση στο μερίδιο αγοράς της εταιρείας.
Εντός του πρώτου εξαμήνου εφέτος θα προχωρήσουμε στο επαναλανσάρισμα των κρεμοσάπουνων, των σαπουνιών γλυκερίνης και των αφρόλουτρων NATURA, καθώς και της σειράς σαπουνιών AROMATICS, ενώ θα επεκτείνουμε τη γκάμα των προϊόντων που πλαισιώνουν τη μάρκα ΚΑΡΑΒΑΚΙ και θα ασχοληθούμε συστηματικότερα με το πράσινο σαπούνι, ώστε να το καθιερώσουμε ως brand name αντί να είναι αναγνωρίσιμο απλώς ως είδος. Σύμφωνα με το σχεδιασμό μας, το όνομα ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ από διακριτική ένδειξη του τύπου "παράγεται από την ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ", όπως αναγράφεται σήμερα στη συσκευασία κάθε μάρκας που παράγει η PLIAS, θα αναδειχθεί ως brand name και θα συνοδεύει τους λογότυπους όλων των μαρκών μας. Εξάλλου, εντός του χρόνου θα αρχίσει η αναμόρφωση -από την άποψη του μάρκετινγκ- των προϊόντων της OLYMPUS FOODS, η οποία θα στηριχθεί σε έρευνες αγοράς σχετικά με τις νέες τάσεις της κατανάλωσης".
130 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ
ΑΠΟ ΤΟ “ΣΑΠΟΥΝΑΔΙΚΟ” ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΩΣ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ PLIAS 1870
Ο Δημήτρης Παπουτσάνης ιδρύει στο Πλωμάρι της Λέσβου την πρώτη βιομηχανική εταιρεία παραγωγής ελαιολάδου με μηχανήματα ατμού στην οποία δίνει το όνομά του.
1913
Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας Π.Δ. ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ μεταφέρονται στον Πειραιά, όπου προστίθενται οι πρώτες σύγχρονες γραμμές παραγωγής σαπουνιού. Στις επόμενες δεκαετίες η εταιρεία εδραιώνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Δημιουργεί νέα παραγωγική μονάδα στην περιοχή της Κηφισιάς.
1965
Ιδρύει νέο εργοστάσιο στην Κάτω Κηφισιά και ξεκινά την επεκτατική πολιτική της εξαγοράζοντας αρχικά το 48% της εταιρείας ΒΙΟΡΥΛ ΑΕ (σήμερα ελέγχει το 49%).
Η ΒΙΟΡΥΛ δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία βιομηχανικών αρωμάτων, αρωμάτων τροφίμων και πρώτων υλών για την αρωματοποιία και ειδικεύεται στην εφαρμοσμένη έρευνα και στη βιοτεχνολογία, βασισμένη σε ερευνητικά προγράμματα που αναπτύσσει αποκλειστικά η ίδια. Σήμερα η εταιρεία, ακολουθώντας ένα εκτεταμένο πλάνο διείσδυσης σε νέες αγορές, δρέπει περισσότερο από το ήμισυ του τζίρου της από εξαγωγικές δραστηριότητες στις αγορές της Νιγηρίας, της Ρωσίας, των Βαλκανίων και της Τουρκίας.
1972
Η Π.Δ. ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ εισέρχεται στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.
1989
Η οικογένεια Παπουτσάνη πουλά τις μετοχές της επί το πλείστον σε εταιρείες του ομίλου ΛΕΒΕΝΤΗΣ, οπότε η εταιρεία της συνδέεται μαζί του ατύπως (ως θυγατρικό σχήμα), χωρίς να απολεσθεί η αυτονομία της.
Στροφή στην εμπορία τροφίμων
1992
Η εταιρεία, παράλληλα με τις βιομηχανικές της δραστηριότητες, στρέφεται στην αξιοποίηση του πανελλαδικού εμπορικού δικτύου της, μέσω της διάθεσής του για τη διακίνηση προϊόντων τρίτων. Ειδικότερα, προχωρά στη στρατηγική ανάπτυξη του τομέα των ολοκληρωμένων υπηρεσιών εμπορίας τροφίμων δίνοντας έμφαση στην εξυπηρέτηση των αναγκών του “μικρού λιανεμπορίου”. Ένας από τους πρώτους πελάτες της είναι η εταιρεία SMITHKLINE BEECHAM για λογαριασμό της οποίας αναλαμβάνει τη διανομή των αναψυκτικών LUCOZADE, των χυμών RIBENA και της τσίχλας AQUAFRESH.
1994
Η Π.Δ. ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ΕΠΕ εξαγοράζει το 75% της εταιρείας διανομών MAN TRADING KFT, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά της Ουγγαρίας. Εκτός από τα προϊόντα της μητρικής της (σαπούνια και καλλυντικά), η εξαγορασθείσα αντιπροσωπεύει και διανέμει τα προϊόντα της ΣΑΡΑΝΤΗΣ. Πρόσφατα συνήψε σχετική συμφωνία συνεργασίας και με την ΕΥΡΗΚΑ. Σημειώνεται ότι η διάθεση των προϊόντων της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ σε άλλες αγορές της Αν. Ευρώπης (Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία) γίνεται -κατ’ αντιστοιχία με τα ισχύοντα στην Ουγγαρία- από εμπορικές θυγατρικές των ομίλων ΣΑΡΑΝΤΗΣ και ΓΕΡΜΑΝΟΣ.
1997
Η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ εξαγοράζει το 51% των μετοχών της εταιρείας GAGEO ΑΒΕΕ, η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή, συσκευασία και εμπορία ειδών σαπουνοποιίας, καλλυντικών μικρού μεγέθους, προϊόντων στίλβωσης υποδημάτων και σετ ραπτικής που απευθύνονται στον κλάδο των ξενοδοχείων. Στο πελατολόγιο της εταιρείας ανήκουν σχεδόν όλες οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες -διεθνείς και ελληνικές- που δρουν στην Ελλάδα.
1998
Η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ιδρύει την εταιρεία διανομών FRESHWAYS ΑΕ, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της εμπορίας και διανομής προϊόντων ψυγείου. Στα προϊόντα που διανέμει σήμερα περιλαμβάνονται οι χυμοί FRULITE της 3E, οι σαλάτες ΔΕΚΑΕΠΤΑ της OLYMPUS FOODS, τα ροφήματα MARS & DOVE της ΤΡΟΦΕΚΛΕΚΤ και το ΝΟΥΝΟΥ FAMILY της FRIESLAND. Η εταιρεία διαθέτει ισχυρό δίκτυο διανομής, με ιδιόκτητο στόλο φορτηγών οχημάτων, παρέχοντας στους πελάτες της υπηρεσίες βάσει του συστήματος πώλησης Ex-Van.
Επέκταση στη βιομηχανία τροφίμων
1999
Υπό την κυριότητα της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ περιέρχεται το 69% των μετοχών της παραδοσιακής εταιρείας παραγωγής τσιπς ΤΣΑΚΙΡΗΣ ΑΒΕΕ (έχει παρουσία 50 χρόνων στην αγορά) και σε πρώτη φάση το μειοψηφικό πακέτο μετοχών της εταιρείας OLYMPUS FOODS ΑΒΕΕ (ιδρύθηκε το 1981). Η τελευταία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής και εμπορίας τυποποιημένων σαλατών και ντρέσιγκ (επωνυμίες προϊόντων DELICATESSEN 17 και OLYMPUS). Τη διανομή των προϊόντων της στην εγχώρια αγορά ανέλαβε η αδελφή της εταιρεία FRESHWAYS.
Η ένταξη της ΤΣΑΚΙΡΗΣ στον όμιλο ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ σήμανε την άμεση έναρξη σχεδίου εκσυγχρονισμού της εταιρείας, το οποίο προβλέπει (βρίσκεται στη φάση της εξέλιξής του) την έντονη διαφημιστική προβολή, την ανανέωση των συσκευασιών και τον εμπλουτισμό της ποικιλίας των προϊόντων της, καθώς και σημαντικές επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής της μονάδας.
Η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ιδρύει την εταιρεία διανομών SERVICEWAYS ΑΕ, με αντικείμενο τη διανομή προϊόντων που δεν χρειάζονται ψύξη. Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει την εμπορία και διανομή των προϊόντων της μητρικής της, της ΤΣΑΚΙΡΗΣ, αλλά και όσων προϊόντων της SMITHKLINE BEECHAM διένειμε η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ από το 1992.
Ο καταστροφικός σεισμός της 7ης Σεπτεμβρίου προξενεί ανεπανόρθωτες ζημιές στο εργοστάσιο της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ, οπότε τίθεται στην άμεση προτεραιότητα της εταιρείας η οικοδόμηση ενός υπερσύγχρονου εργοστασίου στη Ριτσώνα Αττικής.
2000
Η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ, μετά από συμφωνία με τη NESTLE, λανσάρει το νέο καινοτόμο προϊόν της “NESCAFE FRAPPE ΕΞΥΠΝΟ ΣΕΪΚΕΡ”, για την παραγωγή του οποίου δημιουργεί ειδικευμένη παραγωγική μονάδα στην περιοχή του Αιγίου. Τη διανομή του προϊόντος αναλαμβάνει η εταιρεία SERVICEWAYS.
Στην κυριότητα της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ περνά το πλειοψηφικό πακέτο (75%) της OLYMPUS FOODS. Επίσης, η εταιρεία εξαγοράζει το 24% των μετοχών της ΚΑΤΣΕΛΗΣ ΑΒΕΕ (ιδρύθηκε το 1978), η οποία ασχολείται με την εμπορία και διάθεση ειδών αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και τροφίμων, τη βιομηχανική παραγωγή και εμπορία μπισκότων και γκοφρετών και την εμπορία-αντιπροσώπευση πολλών παρεμφερών ειδών, κατέχοντας ηγετική θέση στον κλάδο της. Η εταιρεία διαθέτει ένα από τα καλύτερα οργανωμένα δίκτυα διανομής στην Ελλάδα, καλύπτοντας περίπου το 80% του συνόλου της διανομής (σούπερ μάρκετ, χονδρεμπόριο, μικρή λιανική).
Το Δεκέμβριο ανακοινώνεται η μετονομασία της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ -και του ομώνυμου ομίλου- σε PLIAS AE.
2001
Στις 15 Ιανουαρίου τίθενται σε λειτουργία οι πρώτες γραμμές παραγωγής του νέου εργοστασίου της PLIAS AE στη Ριτσώνα.
PLIAS AE: έντονη παρουσία στη διεθνή αγορά
Σήμερα η εταιρεία PLIAS, δραστηριοποιούμενη στην κατηγορία των στερεών αρωματικών και πράσινων σαπουνιών και των σαπουνιών γλυκερίνης, με τις μάρκες ΚΑΡΑΒΑΚΙ, AROMATICS, NATURA και ΓΛΥΚΕΡΙΝΗ, κατέχει μερίδιο 21,5% επί του συνόλου της αγοράς. Επίσης, δραστηριοποιείται στην κατηγορία των υγρών σαπουνιών ελέγχοντας το 18% της αγοράς και των αφρόλουτρων καλλυντικής φροντίδας, όπου το μερίδιό της είναι ταχέως ανερχόμενο, με τα υγρά κρεμοσάπουνα και αφρόλουτρα NATURA, τα αφρόλουτρα και τις κρέμες σώματος AROMATICS και τους αφρούς ξυρίσματος ΚΑΡΑΒΑΚΙ.
Περίπου το 50% της παραγωγής της στα παραπάνω είδη εξάγεται σε περισσότερες από 20 χώρες (δυτική και ανατολική Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδά, Μέση Ανατολή). Ειδικότερα, περίπου το ήμισυ των εξαγωγών της καλύπτει τις ευρωπαϊκές αγορές είτε ως επώνυμο προϊόν (κυρίως τις αγορές της Ουγγαρίας και της Ρουμανίας) είτε ως private label (φτιάχνει σαπούνια-καλλυντικά για λογαριασμό της μεγαλύτερης εθνικής ισπανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ MERCADONA). Το υπόλοιπο ήμισυ των εξαγωγών της διατίθεται ως παραγόμενο φασόν πράσινο σαπούνι για λογαριασμό μεγάλης αμερικανικής εταιρείας καλλυντικών -στο συγκεκριμένο είδος η εταιρεία με την παραγωγή της κυριαρχεί στη βορειοαμερικανική αγορά.
Παραγωγή προϊόντων private label η PLIAS κάνει και για λογαριασμό των λιανεμπορικών αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά, αλλά αυτή αντιστοιχεί μόλις στο 5% επί του συνόλου της παραγωγής της, που απορροφάται από την ελληνική κατανάλωση.
Η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία και στην αγορά των πυρηνελαίων (ελέγχει το ήμισυ του συνόλου της αγοράς) και των σπορελαίων με τις επωνυμίες προϊόντων ΜΑΝΑ και UNION.
Το νέο εργοστάσιο της εταιρείας έχει υπερμεγέθη παραγωγική ικανότητα, σε σχέση με το προηγούμενο, αφού, όπως εκτιμάται, οι σημερινές πωλήσεις της εταιρείας αντιστοιχούν μόλις στο 30% των παραγωγικών δυνατοτήτων του.
Ενοποιημένες πωλήσεις άνω των 22 δισ. το 2000
Σε επίπεδο ενοποιημένων πωλήσεων ο όμιλος το 1999 παρουσίασε τζίρο 18 δισ. δρχ. Για το 2000 υπολογίζεται μια προσαύξησή του τουλάχιστον κατά 4 δισ. δρχ., ενώ το 2001 αναμένεται νέα σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών. Σήμερα το σύνολο των προϊόντων που παράγονται από τις εταιρείες του ομίλου αποδίδουν περίπου το ήμισυ του ετήσιου τζίρου του. Επί του συνόλου των προϊόντων που διαχειρίζεται ο όμιλος (σαπούνια, καλλυντικά, τρόφιμα), τα τρόφιμα (ίδια παραγωγή και αντιπροσωπείες για λογαριασμό τρίτων) αποδίδουν περίπου το 70% του τζίρου του (δηλαδή, το υπόλοιπο 30% προέρχεται από την παραγωγή-εμπορία σαπουνιών και καλλυντικών).
Περίπου το 40% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου γίνεται μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου και το υπόλοιπο 60% μέσω του καναλιού των μικρών ανεξάρτητων λιανεμπόρων.
Συνολικά ο όμιλος PLIAS απασχολεί περίπου 700 εργαζόμενους. Από αυτούς περίπου οι 450-500 απασχολούνται στις βιομηχανικές εταιρείες του (εργατοτεχνικό και διοικητικό προσωπικό) και οι υπόλοιποι στις εμπορικές.
Συνέργιες με τους μεγάλους "εξ αίματος"” συγγενείς…
Ο όμιλος διαθέτει δύο κεντρικούς αποθηκευτικούς χώρους στην Αθήνα -στο Κορωπί, όπου συστεγάζεται με την COCA-COLA-ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ και στην Κηφισιά- κι έναν στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο της συμμετοχής της PLIAS στην ΚΑΤΣΕΛΗΣ και στη βάση της επίτευξης συνεργιών μεταξύ τους, προωθείται η συνεκμετάλλευση των δυνατοτήτων που έχουν τα δίκτυα των δύο ομίλων σε όλη την Ελλάδα. Στην ίδια λογική οικοδομούνται συνέργιες μεταξύ των δύο “συγγενών” ομίλων ΛΕΒΕΝΤΗ και PLIAS: Εκτός από τη συστέγαση στους αποθηκευτικούς χώρους του Κορωπίου και τη διανομή του FRULITE, ο έτερος “συγγενής” του ομίλου ΛΕΒΕΝΤΗΣ, ο όμιλος IDEAL, είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής του ομίλου PLIAS σε μηχανογραφικό εξοπλισμό, ενώ η ΑΛΛΑΤΙΝΗ -θυγατρική του ομίλου ΛΕΒΕΝΤΗΣ- είναι σύνοικος με την PLIAS σε ακίνητο της τελευταίας.