Δύο νέα καταστήματα προσθέτει φέτος στο δίκτυό του ο όμιλος Πέντε, στοχεύοντας παράλληλα σε αύξηση του τζίρου του κατά 5,5% και σε σταθερή κερδοφορία, έναντι του 2011. Ήδη το πρώτο νέο κατάστημα του ομίλου λειτουργεί στο Μαντούδι Εύβοιας.

Το δεύτερο νέο κατάστημα του ομίλου προγραμματίζεται να εγκαινιαστεί στους Αγίους Θεοδώρους λίγο πριν το καλοκαίρι. Η Πέντε δίνει «μάχη» με τον χρόνο ώστε να προλάβει τη θερινή περίοδο, καθώς πρόκειται για εμπορική μονάδα που εδρεύει σε τουριστική περιοχή, συνεπώς η ουσιαστική συνεισφορά της στον τζίρο της αλυσίδας θα υπάρξει κατά τους προσεχείς μήνες.

Σε ό,τι αφορά στο 2011, ο όμιλος πρόσφατα ολοκλήρωσε τον τελικό υπολογισμό των μεγεθών της χρονιάς, σύμφωνα με τον οποίο ο τζίρος του αυξήθηκε, σε σχέση με το 2010, κατά 4,35% στα 467,4 εκατ. ευρώ σε ενοποιημένη βάση και κατά 4,61% για την εταιρεία στα 432,8 εκατ. ευρώ. Όσο για το καθαρό αποτέλεσμα, ενοποιημένο και εταιρικό, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί κοντά στα επίπεδα του 2010.

Σταθερότητα στην κερδοφορία αναμένει η διοίκηση της Πέντε και για φέτος υπό την προϋπόθεση, όπως αναφέρουν παράγοντες της αλυσίδας, ότι η κυβέρνηση δεν θα αποφασίσει νέες φορολογικές επιβαρύνσεις (χαράτσια) για τις επιχειρήσεις, σχετικές είτε με τη φορολόγηση του εισοδήματος είτε με την ακίνητη περιουσία τους.

Αναφορικά με την εξέλιξη του τζίρου, η διοίκηση του ομίλου θεωρεί ότι και φέτος θα είναι σημαντική η συνεισφορά των νέων καταστημάτων, τόσο των δύο φετινών όσο και –κυρίως– των τεσσάρων που εγκαινιάστηκαν πέρυσι, με έδρες την Αριδαία, το Δήλεσι, το Αίγιο και την Ακράτα. Από τα εν λόγω καταστήματα τα δύο είναι ιδιόκτητα, ενώ τα άλλα δύο λειτουργούν σε νοικιασμένους χώρους. Σημειώνουμε ότι, μετά τη λειτουργία φέτος και των δύο καταστημάτων σε Μαντούδι και Αγίους Θεοδώρους, το δίκτυο του ομίλου (Πέντε ΑΕ και Αργώ ΑΕ) θα αριθμεί συνολικά 137 σημεία πώλησης.

Αυτόνομη ανάπτυξη 
Η διοίκηση της Πέντε αισιοδοξεί ότι θα πετύχει και φέτος τους στόχους πωλήσεων, εφόσον και οι πρώτοι μήνες του 2012 κύλησαν με ρυθμό ανάπτυξης σύμφωνο με το πλάνο της εταιρείας και η περίοδος του Πάσχα εξελίχθηκε ανοδικά για τις πωλήσεις του δικτύου της. Θετικά για την πορεία της λειτουργεί και το γεγονός ότι σε συγκρίσιμη βάση ο τζίρος της παραμένει σταθερός, υπό συνθήκες που το λιανεμπόριο τροφίμων μετρά απώλειες της τάξης του 4,5% στους πρώτους μήνες του 2012.

Στο μεταξύ, στρατηγικά η Πέντε επιμένει στην αυτόνομη ανάπτυξή της, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο συνεργασίας με άλλο μεγάλο δίκτυο. Ωστόσο, τα στελέχη της δηλώνουν στο σελφ σέρβις ότι «το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον δεν ευνοεί ανάλογες συνέργειες, καθώς από τη μια πλευρά στην αγορά κυριαρχεί ο φόβος κι ένα γενικότερο μούδιασμα, από την άλλη λίγες είναι οι εταιρείες του κλάδου, οι οποίες διατηρούν σε υψηλά επίπεδα τη ρευστότητά τους, έτσι ώστε να μπορούν να ρισκάρουν, εξετάζοντας σενάρια είτε επιθετικών κινήσεων είτε άλλων στρατηγικών επιλογών».

Σε ό,τι αφορά στην τιμολογιακή της πολιτική, η Πέντε παραμένει ανταγωνιστική, στοιχείο, εξάλλου, που τη χαρακτηρίζει ιστορικά και αναγνωρίζεται ευρύτερα από τους καταναλωτές. Τέλος, ένα από τα ισχυρά «χαρτιά» του ομίλου είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει, καθώς συμμετέχουν με υψηλά ποσοστά στον ετήσιο τζίρο του.