Με αυξημένες πωλήσεις έκλεισαν το 2023 η Μπάρμπα Στάθης και η Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ, παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που επηρέασαν σημαντικά την κατανάλωση. Ειδικότερα, για την εταιρεία Μπάρμπα Στάθης οι πωλήσεις ανήλθαν σε 108,8 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας για μία ακόμη χρονιά αύξηση (+2,4% σε σχέση με το 2022), ενώ το EBITDA ανήλθε σε 12,2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση κατά 6,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, επηρεασμένο από την επιλογή της εταιρείας να στηρίξει τους παραγωγούς και τους καταναλωτές, απορροφώντας σημαντικό τμήμα των κοστολογικών αυξήσεων που επιβάρυναν όλα τα στάδια της παραγωγής, λειτουργίας και διάθεσης των προϊόντων. Για την Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ, οι πωλήσεις κατέγραψαν περαιτέρω σημαντική αύξηση και ανήλθαν σε 134,7 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,2% σε σχέση με το 2022, αντικατοπτρίζοντας μία σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών, ενώ σε επίπεδο EBITDA τα αποτελέσματα ανήλθαν σε 20,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 41,3% (+6,1 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2022, ως απόρροια των σημαντικά αυξημένων εξαγωγών.
Σημειωτέον ότι οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου από εξαγωγές κατά το 2023 σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 18,2% σε σχέση με το 2022 και πλέον αντιπροσωπεύουν το 32,9% των πωλήσεων του ομίλου (από περίπου 30,2% στο 2022). Η αύξηση στα καταψυγμένα λαχανικά ήταν +10,6% και στις καταψυγμένες ζύμες +19%.
Όσον αφορά στο πρώτο τρίμηνο του 2024, ο όμιλος παρουσίασε συνολική αύξηση τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας.
Τα μερίδια του ομίλου ανά κατηγορία
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου Μπάρμπα Στάθης, η ομώνυμη μπράντα διατήρησε πέρυσι την ηγετική της θέση στο σύνολο της αγοράς των λαχανικών, με μερίδιο σε αξία στο 54,4%, (-0,2 μεριδιακές μονάδες σε σχέση με το 2022,) και σε όγκο στο 41,3%, (+0,6 μ.μ).
Τα μερίδια σε όγκο ξεπέρασαν τα μερίδια του συνόλου όλων των PL (αθροιστικά) στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, κατά 2,5 μεριδιακές μονάδες, ενώ τα μερίδια σε αξία παρέμειναν υπερδιπλάσια από το άθροισμα των μεριδίων όλων των προϊόντων PL της αγοράς.
Στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης, η Χρυσή Ζύμη κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της σε αξία στο 18,1% (+0,4 μ.μ. σε σχέση με το 2022) και σε όγκο στο 14,5%, (+0,5 μ.μ.), αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο της σε αξία, (+2,4 μ.μ.) και σε όγκο στην υποκατηγορία της πίτσας, λόγω του επιτυχημένου λανσαρίσματος της νέας πίτσας Χρυσή Ζύμη.
Στις φρέσκες σαλάτες, όπου το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον επηρέασε την κατανάλωση, οι επώνυμες σαλάτες Μπάρμπα Στάθης παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων τόσο σε όγκο (+4,6%) όσο και σε αξία (+4,4%), κερδίζοντας μερίδιο σε όγκο κατά +0,6 μ.μ, (στο 11,6%) και διατηρώντας το μερίδιο σε αξία στο 12,6%.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter