Στα περίπου δυόμισι χρόνια που απομένουν έως τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, οι εταιρείες που έχουν επιλεγεί ως Ολυμπιακοί χορηγοί εντείνουν τις προσπάθειές τους αφενός για τη στήριξη του θεσμού και αφετέρου για την ενίσχυση του ονόματός τους, ώστε να διευρύνουν την καταναλωτική τους βάση εντός και εκτός συνόρων.

Στα περίπου δυόμισι χρόνια που απομένουν έως τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, οι εταιρείες που έχουν επιλεγεί ως Ολυμπιακοί χορηγοί εντείνουν τις προσπάθειές τους αφενός για τη στήριξη του θεσμού και αφετέρου για την ενίσχυση του ονόματός τους, ώστε να διευρύνουν την καταναλωτική τους βάση εντός και εκτός συνόρων.

Η χορηγία της κοινοπραξίας ΦΑΓΕ-ΔΕΛΤΑ ανέρχεται σε 18,48 εκατ. ευρώ, ποσό που θα καλύψει κατά το ήμισυ η κάθε εταιρεία. Ειδικότερα η ΦΑΓΕ θα είναι χορηγός στις κατηγορίες γιαούρτι-τυρί και κρεμοειδή, ενώ η ΔΕΛΤΑ στις κατηγορίες γάλα και παγωτό.

ΦΑΓΕ

Για τη ΦAΓE η ανάληψη της χορηγίας των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 αποτελεί τη συνέχεια μιας πορείας που ξεκίνησε το 1997, όταν ανακηρύχθηκε Xρυσός Xορηγός της Eπιτροπής Διεκδίκησης Aθήνα 2004. Η εταιρεία αποφάσισε να γίνει χορηγός της Ολυμπιάδας αφενός στο πλαίσιο της στήριξης που ιστορικά παρέχει στον αθλητισμό και αφετέρου προκειμένου να ενισχύσει την πανεθνική προσπάθεια για την άριστη διοργάνωση των Oλυμπιακών του 2004 στην Aθήνα, που σηματοδοτεί την επιστροφή του θεσμού στην κοιτίδα του.

Tο πρόγραμμα που σχεδίασε η ΦAΓE σχετικά με την Oλυμπιακή χορηγία στοχεύει στην αναπτέρωση του Oλυμπιακού πνεύματος στην Eλλάδα και το εξωτερικό, καθώς και στην προώθηση των προϊόντων της σε όλο τον κόσμο και κατ' επέκταση στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του ονόματος ΦΑΓΕ.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει σειρά προγραμμάτων που θα ενθαρρύνουν το προσωπικό της και τους συνεργάτες της να συμμετάσχουν ενεργά στη Xορηγία. Eξίσου σημαντικό όμως για τη ΦΑΓΕ είναι να μεταφερθεί η "φλόγα" των Aγώνων και στους πελάτες της. Mέχρι το 2004 εκτιμά ότι τα Oλυμπιακά μηνύματα που θα φέρουν οι συσκευασίες της θα επαναλαμβάνονται σε κάθε Έλληνα τουλάχιστον 40 φορές το χρόνο. Το πλάνο της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συνδεδεμένες προωθητικές ενέργειες (προγράμματα CRM / Cause Related Marketing στις κατηγορίες όπου έχει αποκλειστικότητα) καθώς και τη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων. Όλα τα επικοινωνιακά εργαλεία που χρησιμοποιεί (διαφήμιση, σήμανση συσκευασιών, φυλλάδια, εφημερίδες, direct mail, website, Κέντρο Διατροφικής Ενημέρωσης ΦΑΓΕ κ.ά.) θα υπηρετήσουν τον ίδιο σκοπό: την προβολή της Oλυμπιάδας 2004 και της χορηγικής υποστήριξης της ΦAΓE.

Προκειμένου να αναλάβει τη χορηγία, η εταιρεία προέβη σε δύο feasibility studies, προκειμένου να μετρηθεί η αποδοτικότητα ενός τέτοιου επενδυτικού προγράμματος.

Για την επόμενη τετραετία οι στρατηγικοί στόχοι της ΦΑΓΕ είναι:

  • Να γίνει η πρώτη εταιρεία τροφίμων στην Ελλάδα –σήμερα κατέχει τη δεύτερη θέση.
  • Nα αυξήσει το συνολικό μερίδιό της στην ελληνική αγορά στα γαλακτοκομικά προϊόντα (εκτός του παγωτού) από 15,3% σε 17,8%.
  • Να αναπτύξει τις εξαγωγές της, από το 11% επί του τζίρου σήμερα, στο 15%.
  • Να εισάγει δύο νέες κατηγορίες προϊόντων.
  • Να προσθέσει νέες παραγωγικές μονάδες στο δυναμικό της μέσω εξαγορών.
  • Να επεκτείνει και να εκσυγχρονίσει περαιτέρω το δίκτυο διανομής της.
  • Να ενσωματώσει τα πλεονεκτήματα της Ολυμπιακής χορηγίας στη στρατηγική της και να τα αξιοποιήσει περαιτέρω.

Στις κατηγορίες των γιαουρτιών και των τυριών η ΦΑΓΕ αναπτύσσει ήδη σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα, ενώ είναι πρώτη στην εγχώρια αγορά με μερίδιο 59,4% στην κατηγορία του γιαουρτιού και 23% στην κατηγορία του συσκευασμένου τυριού. Το γεγονός ότι είναι Ολυμπιακός χορηγός στις εν λόγω κατηγορίες προϊόντων δίνει ένα ακόμη κίνητρο στο διεθνές λιανεμπόριο για να συνεργαστεί μαζί της.

ΔΕΛΤΑ

Πρωταρχικός στόχος της ΔΕΛΤΑ είναι να συμβάλλει στη μεγάλη εθνική προσπάθεια για την άρτια διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. «Ο κόσμος ανέμενε την ανάληψη χορηγίας από τη ΔΕΛΤΑ», τονίζουν τα στελέχη της. Εξάλλου η χορηγία αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για να αναδείξει η εταιρεία την ξεχωριστή φιλοσοφία, τις αξίες και τις αρχές με τις οποίες λειτουργεί.

Το εύρος της χορηγικής της δραστηριότητας είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς επικοινωνιακά απευθύνεται σε πολλές και διαφορετικές ομάδες καταναλωτών και χρησιμοποιεί όλες τις μεθόδους για να τους προσεγγίσει. Το κοινό στο οποίο απευθύνει τα σχετικά μηνύματά της περιλαμβάνει τους καταναλωτές, τους πελάτες και το προσωπικό της. Απώτερος στόχος της είναι η ένθερμη συμμετοχή όλων στην υπόθεση της Ολυμπιάδας, μια υπόθεση που αποτελεί πρόκληση για τη χώρα μας.

Ενδεικτικά το φάσμα των δραστηριοτήτων της περιλαμβάνει: ολοκληρωμένη διαφημιστική καμπάνια, πολλαπλές προωθητικές ενέργειες, δημιουργία νέων προϊόντων, σχετική σήμανση των σημείων πώλησης, εκδηλώσεις κ.ά. Κάθε χωριστή ενέργεια θα αποβλέπει στοχευμένα στην επικοινωνία με συγκεκριμένη ομάδα κοινού, αλλά όλες οι δραστηριότητες θα συνδέονται μεταξύ τους και θα κλιμακώνονται έως το 2004. Το πνεύμα τους θα είναι πάντοτε σύμφωνο με το πνεύμα και τις αξίες των Ολυμπιακών Αγώνων.

Όπως δήλωσαν στελέχη της εταιρείας, η διεθνής εμπειρία σε ό,τι αφορά το οικονομικό όφελος που αποκόμισαν οι χορηγοί δεν ήταν το καθοριστικό κριτήριο για την απόφαση της ΔΕΛΤΑ, μολονότι μελετήθηκε διεξοδικά.

HEINEKEN – ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ

Με μεγάλη εμπειρία στον τομέα των χορηγικών δραστηριοτήτων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θεωρεί τη συμμετοχή της σε πρωτοβουλίες κοινωνικού περιεχομένου αυτονόητη και χαρακτηρίζει τη συνεισφορά της στην εθνική υπόθεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 ως «καθήκον». Η χορηγία της ανέρχεται σε 17,6 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία, αντιμετωπίζοντας ως κέντρο των επικοινωνιακών της προγραμμάτων την Ολυμπιακή χορηγία, φρόντισε ώστε να διαπνέονται όλα από ιδέες και μηνύματα που οφείλει να μεταδίδει στο κοινό ως Μέγας Χορηγός. Στο πλαίσιο αυτό θα εφαρμόσει μέχρι την τέλεση των Ολυμπιακών ένα πολυδιάστατο δυναμικό πρόγραμμα εκδηλώσεων, σχετικών με τα ιδεώδη του θεσμού και την προβολή τους, το οποίο θα απευθύνεται στο προσωπικό της, τους καταναλωτές και τους συνεργάτες της, στους διαμορφωτές της κοινής γνώμης, στα στελέχη της μητρικής Heineken N.V. κ.ά.

Κύριοι άξονες της επικοινωνίας της Heineken είναι τα ΜΜΕ, οι προωθητικές ενέργειες, η εσωτερική επικοινωνία, οι δημόσιες σχέσεις και το διαδίκτυο.

Το πλάνο της, που θα κλιμακώνεται καθ’ όλη την περίοδο της χορηγίας, προβλέπει:

  • Τη δημιουργία και ανάπτυξη Ολυμπιακής θεματολογίας στις επικοινωνιακές ενέργειες της Heineken, η οποία θα προβάλλει το Ολυμπιακό πνεύμα.
  • Τη μεγαλύτερη δυνατή προβολή των Ολυμπιακών Αγώνων μέσω των χορηγικών σημάτων σε κάθε σημείο αγοράς της Heineken.
  • Την ανάληψη πρωτοβουλιών με άξονα την Ολυμπιακή χορηγία, σε συνδυασμό με το ήδη υπάρχον μάρκετινγκ της μάρκας.

Με θέμα την Ολυμπιακή χορηγία δημοσιεύτηκε σε όλες τις εφημερίδες η καταχώρηση της Heineken, που παρουσιάζει την απεικόνιση δρομέων σε αρχαιοελληνικό αγγείο, συνοδευμένη από κείμενο το οποίο αναφέρεται στην ιστορία του θεσμού της Ολυμπιάδας. Η καταχώρηση μαζί με την αντίστοιχη τηλεοπτική ταινία αποτέλεσαν ενιαία διαφημιστική καμπάνια.

Τον Οκτώβριο του 2001 κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος του τριμηνιαίου περιοδικού της Heineken, ως ένθετο στις κυριακάτικες εφημερίδες, με στόχο την ευαισθητοποίηση όλων των Ελλήνων.

Σταδιακά όλες οι συσκευασίες της Heineken θα φέρουν το χορηγικό σήμα της εταιρείας –η αρχή έγινε από τη συσκευασία των 0,50 l (cans). Στο μεταξύ προγραμματίζεται η κυκλοφορία συλλεκτικής συσκευασίας Heineken αφιερωμένης στους Ολυμπιακούς.

Τέλος στα γραφεία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πραγματοποιείται έκθεση Ολυμπιακών αφισών με θέμα «Ολυμπιακοί Αγώνες: από την Αθήνα του 1896 στην Αθήνα του 2004», ενώ η απεικόνιση των μαραθωνοδρόμων από αρχαίο αγγείο αποτελεί το θέμα των μεγάλων poster στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και προβάλλει το μήνυμα: «Heineken Μέγας Χορηγός ενός μεγάλου ιδανικού».

Τα δικαιώματα των χορηγών

Τα δικαιώματα των εταιρειών-χορηγών είναι μεταξύ άλλων:

  • Αποκλειστικότητα για κάθε χορηγό σε μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.
  • Χρήση των σημάτων της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων και της Εθνικής Ολυμπιακής Επιτροπής από τις εταιρείες στα προϊόντα τους.
  • Προσφορά διαφημιστικού χώρου κατ’ αρχήν στις εταιρείες-χορηγούς και μόνο εφόσον αρνηθούν σε άλλους υποψηφίους.
  • Αγορά συγκεκριμένου αριθμού εισιτηρίων για τα αγωνίσματα και τις τελετές έναρξης και λήξης των Αγώνων από τις εταιρείες.
  • Προγράμματα φιλοξενίας των προσκεκλημένων των εταιρειών.
  • Χρήση χώρων και καταλυμάτων για εμπορικές δραστηριότητες και εκθέσεις.
  • Συμμετοχή στη λαμπαδηδρομία και προτεραιότητα στην αγορά χορηγικών δικαιωμάτων στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα.
  • Συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων για την παροχή προϊόντων προς κάλυψη των αναγκών των Αγώνων (στις κατηγορίες όπου έχουν αποκλειστικότητα)
  • Υποστήριξη της Επιτροπής με τα προγράμματα αναγνώρισης χορηγών και προστασίας από το πειρατικό marketing.