Ανάπτυξη τζίρου κατά 20% στο συνολικό portfolio προϊόντων σημείωσε το 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Χένρικ Φρέντβιγκ, αν και ανέλαβε καθήκοντα μόλις το Σεπτέμβριο του 2023, αιτιολόγησε την αύξηση πωλήσεων ως αποτέλεσμα της επιτυχημένης στρατηγικής στόχευσης στο on-trade κανάλι.
Ο κ. Φρέντβιγκ δεν δίστασε να παραδεχτεί ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία θα συνεχίσει ακόμη πιο δυναμικά την προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξής της προς τα σημεία εστίασης. Απαντώντας στο FOODReporter, τόνισε ότι «και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία και ο Όμιλος Carlsberg εκτιμούν ότι το κανάλι του on-trade έχει ακόμη πολλά περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα, σε σχέση με το οργανωμένο λιανεμπόριο που βρίσκεται πιο κοντά στον κορεσμό -αν και έχει κι εκείνο περιθώρια- αλλά κυρίως πρόκειται για κανάλι που κατά κύριο λόγο κινείται βάσει προωθητικών ενεργειών». Η on-trade αγορά κινήθηκε ανοδικά για όλα τα προϊόντα (μπύρα, μη αλκοολούχα ποτά, mixers, μηλίτες) κατά 3,3% βάσει όγκου πωλήσεων, ενώ στο οργανωμένο λιανεμπόριο υπήρξε μείωση όγκου κατά περίπου 1%. Εκτιμάται ότι αυτό συνέβη εξαιτίας της αλλαγής στρατηγικής στόχευσης.
Ο κ. Φρέντβιγκ τόνισε: «Στα σούπερ μάρκετ αναγκαστήκαμε να αποσύρουμε τον τιμοκατάλογο που είχαμε εκδώσει με ανατιμήσεις, επειδή βάσει του νέου νόμου δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε προσφορές. Και στο οργανωμένο λιανεμπόριο, αν δεν κάνεις προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες, είναι βέβαιο ότι θα χάσεις σημαντικά μερίδια σε όγκο». Η συνολική αγορά μπύρας μειώθηκε το 2023 κατά 1% σε όγκο, κυρίως εξαιτίας του άστατου καιρού και των ακραίων φαινομένων πυρκαγιών και πλημμυρών στον ελλαδικό χώρο.
Τη μεγάλη διαφορά για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία την έκανε το κανάλι της παραδοσιακής λιανικής, με μικρή λιανική, τοπικά σημεία, περίπτερα, ψιλικατζίδικα: Η άνοδος που καταγράφηκε ξεπέρασε το 12%, τη στιγμή που ο μέσος όρος αγοράς ήταν 8%. Στην Ελλάδα ήρθαν το 2023 32 εκατομμύρια τουρίστες και το φετινό καλοκαίρι, άπαντες αναμένουν αριθμό-ρεκόρ επισκέψεων. Εκεί ποντάρει η συνέχιση της στόχευσης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στο on-trade. Εμπειρικά, ο τουρισμός βοηθά και την ανάπτυξη μέσα από σημεία μικρής λιανικής.
Το «βαρύ πυροβολικό» της μπύρας και η Φιξ Άνευ
Συνολικά, η κατηγορία μπύρας εντός εταιρείας αναπτύχθηκε πέρσι κατά 3,3%, με το brand Mythos, που είναι «κατεξοχήν συσχετισμένο με τουριστικούς προορισμούς», όπως είπε ο κ. Φρέντβιγκ, να εμφανίζει άνοδο όγκου πωλήσεων κατά 3%.
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος όγκου επιφυλάχθηκε για το brand Carlsberg, το οποίο όμως αφενός ξεκινούσε από χαμηλότερο πήχυ, αφετέρου δέχτηκε μεγαλύτερη υποστήριξη από το επιπρόσθετο λανσάρισμα της συσκευασίας 330ml σε κουτάκι, που έλαβε χώρα το περσινό καλοκαίρι και πλέον, έχει ξεκινήσει εντός Ελλάδος παραγωγή στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σίνδο. Το πραγματικό «βαρύ πυροβολικό» της μπύρας για το 2023 ήταν η Kaiser, με ανάπτυξη 16%. Η μπύρα Φιξ Άνευ αναπτύχθηκε με το εντυπωσιακό 44%. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι ηγέτης της αγοράς στις μπύρες χωρίς αλκοόλ.
Ανάπτυξη υποκατηγοριών, επενδύσεις και μελλοντικοί στόχοι
Η σειρά Tuborg mixers σημείωσε ανάπτυξη κατά 0,6% σε κατηγορία με πολύ έντονο ανταγωνισμό. Η σειρά μηλιτών Somersby μειώθηκε κατά 5% συνολικά και κέρδισε μερίδια μόνο στο παραδοσιακό λιανεμπόριο.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 9,5 εκατ. ευρώ πέρσι, που είχαν να κάνουν με αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, γραμμές συσκευασίας, καινοτομίες στην παραγωγική διαδικασία και αγορά εξοπλισμού παγίων σε βαρέλια μπύρας, ψύκτες και ψυγεία για την εξυπηρέτηση τελικών σημείων εστίασης. Το συνολικό πρόγραμμα επενδύσεων της τριετίας ξεπέρασε τα 23 εκατ. ευρώ.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει το 2024 σε ενίσχυση του portfolio σε brands από premium μπύρες, κάτι που ο διευθύνων σύμβουλος αναγνωρίζει «ως νέα ελληνική τάση», αλλά και στην πλήρη αξιοποίηση της συμφωνίας αποκλειστικής διάθεσης της μπύρας Νήσος, που περιλαμβάνει και συμπαραγωγή του pilsner κωδικού στο εργοστάσιο της Ριτσώνας, μιας και οι εγκαταστάσεις της μικροζυθοποιίας στην Τήνο έχουν αγγίξει τα όρια της παραγωγικής δυναμικότητας.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter