Η άνοδος των τιμών των τροφίμων προκαλεί τη μεγαλύτερη ανησυχία στους καταναλωτές των ηλικιακών ομάδων GenZ και των Millenials, δηλαδή μεταξύ 18 και 44 ετών, σύμφωνα με έρευνα της νεοϋορκέζικης εταιρείας ερευνών Cleo σε δείγμα χιλίων Αμερικανών πολιτών των εν λόγω ηλικιακών ομάδων.
Σύμφωνα με τα πορίσματά της, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η υπ’ αριθμόν ένα ανησυχία τους την περίοδο αυτή είναι κατά το 52% η αγορά ειδών παντοπωλείου, κατά το 22% τα κόστη των μεταφορών και κατά το 13% η εξόφληση του ενοικίου τους. Επιπλέον, το 38% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι φοβούνται ότι δεν θα μπορούν να ανταπεξέρχονται οικονομικά στις αγορές τροφίμων και άλλων ειδών καθημερινής ανάγκης, λόγω του εμμένοντος πληθωρισμού, ενώ ο ένας στους τέσσερις (ποσοστό 26%) δήλωσε ότι έχει στραφεί σε κρατικά μέτρα ενίσχυσης, όπως τα κρατικά κουπόνια επιδότησης αγορών, οι τράπεζες τροφίμων και τα κουπόνια σίτισης. Ένα από τα αξιοσημείωτα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι όσοι ψωνίζουν σε μη discount σούπερ μάρκετ έχουν κάνει αλλαγές στις αγοραστικές τους συνήθειες: Κατά το 31% εφαρμόζουν πλέον νέα στρατηγική στα ψώνια τους και κατά το 43% χρησιμοποιούν διάφορους τύπους πίστωσης για να αγοράσουν είδη καθημερινής ανάγκης. Επίσης, ο ένας στους δύο (ποσοστό 46%) δήλωσε ότι οι ανατιμήσεις των τροφίμων «επηρεάζουν βαρύτατα τον οικογενειακό προϋπολογισμό». Ωστόσο, ενώ μόνο κατά το 32% δήλωσαν ότι έχουν μειώσει τις αγορές τους σε τεμάχια ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, στο σύνολό τους είπαν ότι αξιοποιούν περισσότερο από ποτέ τις προσφορές και τις προωθητικές. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι ανησυχίες για τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα των καταναλωτών αυτών των ηλικιών συμπίπτουν με το αυξανόμενο κόστος των εβδομαδιαίων τους αγορών: Τον Φεβρουάριο φέτος το μέσο εβδομαδιαίο κόστος αγορών ειδών παντοπωλείου στις ΗΠΑ ήταν 164 δολάρια έναντι 148 δολαρίων τέσσερις μήνες πριν, τον Οκτώβριο.