Με 25 νέα σούπερ μάρκετ, δύο νέα dark stores, ανακαινίσεις παλαιότερων καταστημάτων της και με δυναμική ανάπτυξη των private label συλλογών της, η Market In προσβλέπει φέτος στην αύξηση των πωλήσεων της έναντι του 2021, έχοντας στόχο τα έσοδά της να διαμορφωθούν μεταξύ των 380 και των 390 εκατ. ευρώ.

Δραστηριοποιούμενη σε ένα ευμετάβλητο επιχειρηματικό περιβάλλον, λόγω της ενεργειακής κρίσης, των ανατιμήσεων και του ρωσο-ουκρανικού πολέμου, η εταιρεία επιδιώκει, μέσω συντονισμένων ενεργειών, να συντηρήσει το θετικό ρυθμό στην ανάπτυξή της. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη εγκαινίασε φέτος τα πρώτα πέντε νέα σούπερ μάρκετ, με έδρες την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Σαλαμίνα, ενώ έως τέλος του έτους η διοίκησή της εκτιμά ότι θα προλάβει να εντάξει στο δυναμικό της ακόμη είκοσι νέα καταστήματα. Η ταχύτητα επέκτασης των δομών της αλυσίδας αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στο ότι όλα τα νέα καταστήματά της είναι ενοικιασμένα, οπότε οι απαιτούμενες διαδικασίες οργάνωσης και λειτουργίας τους υλοποιούνται γρήγορα, ενώ έτσι διατηρείται χαμηλά και το επενδυτικό της κόστος. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία και των 25 νέων Market In αναμένεται ότι θα διατεθούν πόροι περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.

Σήμερα το δίκτυο της εταιρείας περιλαμβάνει 224 καταστήματα. Συνεπώς, εφόσον ολοκληρωθεί απρόσκοπτα το ετήσιο πλάνο επέκτασης του δικτύου της, στο τέλος του έτους θα διαθέτει 244. Στο σύνολό τους είναι εταιρικά. Για την ώρα η διοίκηση της Market In δεν φαίνεται να έχει στο σχεδιασμό της την επέκταση μέσω της δικαιόχρησης, αλλά δεν αποκλείει εν ευθέτω χρόνο να εξετάσει σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Έμφαση στο e-shop και τα PL
Στο πεδίο των ηλεκτρονικών πωλήσεων το εταιρικό e-shop αναπτύσσει τον τζίρο του με ρυθμό 2%-3%. Έχοντας διαπιστώσει η διοίκηση της εταιρείας ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες στηρίζουν τα μεγέθη της, σχεδιάζει να δημιουργήσει μέσα στο χρόνο δύο νέα dark store. Το ένα στην περιοχή του Ταύρου, προκειμένου να εξυπηρετεί κυρίως τα νότια προάστια της Αθήνας, θα απασχολεί περίπου 35 εργαζόμενους. Η εγκαινίαση της λειτουργίας του θα γίνει άμεσα, στις αρχές του καλοκαιριού, και αρχικά θα υποστηριχθεί από δέκα οχήματα διανομής. Το άλλο θα δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη και θα λειτουργήσει προς τα τέλη του έτους ή λίγο νωρίτερα. Ήδη στελέχη της αλυσίδας αναζητούν το κατάλληλο ακίνητο για την εγκατάστασή του. Σημειώνουμε ότι το πρώτο dark store της Market In βρίσκεται στο κέντρο εκθεσιακών διοργανώσεων της Παιανίας (ΜΕΚ), το οποίο ανήκει στην εταιρεία κι ένα μέρος του έχει διατεθεί προς κάλυψη των αναγκών της.

Στο μεταξύ, συνεχίζεται γοργά η ανάπτυξη των συλλογών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της εταιρείας, καθώς τα στελέχη της διαπιστώνουν ότι ο συνδυασμός των επιπτώσεων στη ζήτηση από την ενεργειακή και τη ρωσο-ουκρανική κρίση αυξάνουν τις πωλήσεις της ιδιωτικής ετικέτας. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει την παρουσίαση κάθε μήνα στα ράφια των καταστημάτων της περίπου 50 έως 80 νέων κωδικών, ώστε στο τέλος του έτους οι εν λόγω συλλογές προϊόντων να έχουν εμπλουτιστεί με περισσότερους από 700 νέους κωδικούς. Η επέκταση του κωδικολογίου αφορά κατά κύριο λόγο τις κατηγορίες των τροφίμων, όπου εκτιμάται πως τα περιθώρια ανάπτυξης της σχετικής γκάμας υπό το σήμα «Μικρές Φάρμες του Βουνού» –το οποίο θεωρείται περισσότερο premium έναντι του σήματος «Economy»– είναι μεγαλύτερα. Σε ό,τι αφορά τα PL σήματος «Economy» σημειώνουμε ότι η έμφαση έχει δοθεί στον παράγοντα τιμή, ενώ οι τιμές των προϊόντων του brand «Μικρές Φάρμες του Βουνού» κυμαίνονται μεταξύ των επώνυμων προϊόντων και των «Economy».