Μπορεί ο ανταγωνισμός μεταξύ κλασικών σούπερ μάρκετ και εκπτωτικών αλυσίδων να είναι έντονος και οι προωθητικές ενέργειες να έχουν πάρει πρωτοφανείς διαστάσεις και στο οργανωμένο λιανεμπόριο του Ηνωμένου Βασιλείου, όμως η έρευνα δείχνει πως οι τιμές σε βασικά προϊόντα παραμένουν υψηλές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κάποια τρόφιμα εξακολουθούν να αγοράζονται από τους καταναλωτές της χώρας σε υψηλότερες τιμές από ότι στις ΗΠΑ αλλά και από τον μέσο όρο των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως αναγράφεται στα δημοσιεύματα που σχολιάζουν την έρευνα, πάνω από τα μισά ταχυκίνητα προϊόντα που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου είναι σε προσφορά. Κι όμως, όπως δείχνει η πρόσφατη έρευνα της IRI (Νοέμβριος 2014), το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η ακριβότερη χώρα για να αγοράσει κανείς το 57% των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης. Η IRI ανέλυσε τα στοιχεία πωλήσεων 14 διαρκών αγαθών, κατά το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Από τα στοιχεία προέκυψε μεταξύ άλλων ότι 7 βασικές κατηγορίες είχαν τιμή μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της Ευρώπης (ρύζι, μαγιονέζα, γιαούρτι, γάλα μακράς διάρκειας, μπίρα, χυμός φρούτων και αναψυκτικά τύπου κόλα), ενώ τρία ήταν πιο ακριβά από κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης και τις ΗΠΑ (ρύζι, χυμός φρούτων και μπίρα). Όπως δήλωσε ο Tim Eales, Strategic Insight Director της IRI, «η επικέντρωση στη επίτευξη χαμηλών τιμών μέσω της πώλησης μεγάλου όγκου προϊόντων σε προσφορά, δεν είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση τιμής ενός μέσου καλαθιού τροφίμων».