Η απομάκρυνση από τις παραδοσιακές μεθόδους καλλιέργειας, και όχι τόσο η κλιματική αλλαγή, είναι ο παράγοντας που ίσως να έχει τον πιο αρνητικό αντίκτυπο στην παραγωγή ελαιολάδου, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Κυριακόπουλο (Kyria estate-Kyriakopoulos).«Οι παραδοσιακές μέθοδοι έχουν αποδειχθεί μέσα στο χρόνο ότι σέβονται τη φυσική ισορροπία του εδάφους και των δέντρων, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών. Όταν απομακρυνόμαστε από αυτές τις μεθόδους, συχνά χρησιμοποιούμε πιο επιθετικές πρακτικές ή εξαρτώμαστε περισσότερο από χημικές λύσεις, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση του εδάφους και μείωση της απόδοσης μακροπρόθεσμα», επεσήμανε ο κ. Κυριακόπουλος μιλώντας στο FOODReporter, και συνέχισε: «Η ορθολογική διαχείριση, που συνδυάζει την παράδοση με τις σύγχρονες τεχνολογίες, μπορεί να προσφέρει καλύτερη παραγωγή, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα και την υγεία του οικοσυστήματος. Στο Κτήμα Κυριακόπουλου, προσπαθούμε να βρούμε αυτήν την ισορροπία, επιμένοντας στις αρχές των παραδοσιακών μεθόδων με βελτιώσεις που επιτρέπουν τη μακροχρόνια βιωσιμότητα».

Μιλώντας για το ελληνικό ελαιόλαδο, ο κ. Κυριακόπουλος τόνισε ότι είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο, όμως υπάρχουν προκλήσεις στην προβολή και την προώθησή του στις διεθνείς αγορές και στον παγκόσμιο χάρτη, και παρά την πλούσια παράδοση και τις μοναδικές εξαιρετικές ποικιλίες ελαιολάδου της Ελλάδας, η αναγνωρισιμότητά του σε σχέση με χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία είναι ακόμα περιορισμένη.

«Για να γίνει το ελληνικό ελαιόλαδο πιο ανταγωνιστικό, χρειάζεται επένδυση στην προώθηση του brand Greece ως συνώνυµου της ποιότητας σε συνδυασµό µε την ιστορία του τόπου µας και τον τουρισµό. Πρέπει να προβάλουµε περισσότερο τα µοναδικά χαρακτηριστικά του ελληνικού ελαιολάδου – την πλούσια γεύση, την αγνότητα και τα διατροφικά του οφέλη, αλλά και να επενδύσουµε στον αγροτουρισµό. Επιπλέον, η συνεργασία µεταξύ παραγωγών, καθώς και η υποστήριξη από το κράτος σε θέµατα εξαγωγών και πιστοποιήσεων, είναι κρίσιµη για να αυξηθεί η παρουσία µας στις διεθνείς αγορές», υπογράμμισε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter