Σε επενδύσεις που ακολουθούν τις τάσεις της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σε περιβαλλοντολογικά θέματα και της αυξανόμενης ζήτησης για οικολογικά προϊόντα έχει προχωρήσει η Matrix Pack, όπως αναφέρει η εταιρεία στις οικονομικές της καταστάσεις για το 2023. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε σε επένδυση 47 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, για την παραγωγή προϊόντων από πολτό με ίνες ξύλου (wet wooden fiber) και ξηρού τύπου (dry wooden fiber) της τάξεως των 5.000 τόνων ετησίως.
Η επένδυση σε dry fiber, όπως σημειώνει η εταιρεία, είναι μία καινοτόμα τεχνολογία με σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα, καθώς δεν απαιτεί νερό για την παραγωγή του τελικού προϊόντος και έχει σημαντικά λιγότερη κατανάλωση ρεύματος σε σύγκριση με την υπάρχουσα τεχνολογία για την παραγωγή fiber προϊόντων με υγρό πολτό, και η Matrix Pack είναι η πρώτη εταιρία παγκοσμίως που διαθέτει και τις δύο τεχνολογίες υγρού και ξηρού τύπου.
Επιπλέον, η Matrix Pack προχώρησε στην ανάπτυξη καλαμακίων από βιοδιασπώμενες πρώτες ύλες, όπως Cellulose και PHA, στοχεύοντας την αγορά της Αμερικής.
Τα καλαμάκια από cellulose και PHA αποτελούν μια οικολογική και βιώσιμη εναλλακτική λύση στα πλαστικά καλαμάκια για αγορές που δεν έχουν υιοθετήσει ακόμα το χάρτινο καλαμάκι. Τα καλαμάκια από Cellulose και PHA έχουν υψηλή αντοχή στην χρήση, είναι κομποστοποιήσημα και μπορούν να βιοδιασπαστούν φυσικά ακόμα και σε υδάτινο περιβάλλον.
Με τις κινήσεις αυτές, η εταιρεία πλέον μετασχηματίζεται από έναν παραγωγό προϊόντων μίας χρήσης στη βιομηχανία τροφίμων, σε παραγωγό με διευρυμένο βιώσιμο χαρτοφυλάκιο για προϊόντα μικρής και μεγάλης διάρκειας ζωής σε όλους τους τομείς της συσκευασίας
Η διαφοροποίηση στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της εταιρείας, η οποία ήταν προγενέστερα στο χώρο του food service, διευρύνεται πλέον σε όλους του τομείς συσκευασίας όπως είναι τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα καλλυντικά, τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα και οι συσκευασίες ηλεκτρονικών συσκευών. Σημειωτέον ότι η εταιρεία είναι σε συζητήσεις για ανάπτυξη προϊόντων με εμβληματικές πολυεθνικές εταιρείες για τις προαναφερθείσες κατηγορίες, με κάποιες από τις οποίες έχει ήδη συνάψει συμβόλαια για πωλήσεις.
Επιστροφή στα κέρδη το 2023
Το 2023 η Matrix Pack είδε τον κύκλο εργασιών της να αυξάνεται στα 41,66 εκατ. ευρώ, έναντι 39,39 εκατ. ευρώ το 2022 (+5,76%), τα μικτά κέρδη να ενισχύονται από τα 11,35 εκατ. ευρώ στα 14,58 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 25,58%, και τα αποτελέσματα χρήσεως προ φόρων να «γυρίζουν» σε κέρδη 54.674,66 ευρώ, έναντι ζημιών 189.355,86 ευρώ. Τα δε κέρδη EBITDA της εταιρείας ανήλθαν σε 9,21 εκατ. ευρώ. Για φέτος, η εταιρεία ποντάρει στις επενδύσεις της σε βιώσιμα προϊόντα, στο αυξανόμενο ενδιαφέρον από σημαντικές εταιρείες για τα προϊόντα της και στα ήδη υπάρχοντα συμβόλαια για την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter