Πέντε νέες "βόμβες" ετοιμάζεται να ρίξει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε ισάριθμους κλάδους της επιχειρηματικής κοινότητας αυτόν τον μήνα, έχοντας ήδη διαπιστώσει σοβαρές παρατυπίες στην εφαρμογή του νόμου περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού. Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού θα προχωρήσει στην έκδοση πέντε εισηγήσεων για τις αγορές της μπίρας, του καφέ, των καλλυντικών, των κατεψυγμένων λαχανικών και του franchise, ανοίγοντας καινούργια μέτωπα με την αγορά. Μάλιστα δεν αποκλείεται μια εκ των υποθέσεων να την κινήσει εντός των ημερών.

Τα ανωτέρω αναφέρουν πληροφορίες του greekretail, σύμφωνα με τις οποίες:

  • Στην αγορά του καφέ, στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει τεθεί η Nestle, την τιμολογιακή και εκπτωτική πολιτική της οποίας ερευνά εδώ και πολλούς μήνες μετά από σχετικές καταγγελίες επιχειρηματιών του κλάδου. Κύριος στόχος της Επιτροπής είναι να διαμορφώσει άποψη κυρίως για την κατηγορία του Nescafe, στην οποία η εταιρεία κατέχει μερίδια που πλησιάζουν, αν δεν έχουν ξεπεράσει, το 90%.
  • Στην αγορά της μπίρας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού παρακολουθεί τη δράση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η οποία επίσης κατέχει μερίδια στον κλάδο κοντά στο 80%, με μια σειρά από γνωστά και ισχυρά brands. Και στην περίπτωση αυτή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού συλλέγει στοιχεία εδώ και πολλούς μήνες, προκειμένου να τεκμηριώσει τις διερευνούμενες καταγγελίες. 
  • Στην αγορά των καλλυντικών, η Ανεξάρτητη Αρχή αισθάνεται μεγαλύτερο το βάρος των ευθυνών της, δεδομένου ότι την υπόθεση ερευνά κατόπιν σχετικής εντολής του υπουργού Ανάπτυξης. Τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει επικεντρώνονται κατά βάση στις εκπτώσεις που διενεργούν γνωστές αλυσίδες του κλάδου, για τις οποίες διερευνάται τόσο το ενδεχόμενο εναρμονισμένων πρακτικών, όσο και η πιθανότητα οι αναγραφόμενες εκπτώσεις στα ράφια και στα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών να μην ισχύουν στο ταμείο.
  • Στην κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών, η Επιτροπή διερευνά την πολιτική (τιμολογιακή και εκπτωτική) της Vivartia, δεδομένου ότι τα μερίδιά της υπερβαίνουν το 70% στην οργανωμένη λιανική. Βέβαια η Vivartia, όπως εξάλλου και άλλες εταιρείες, εμπλέκεται και στο καρτέλ του γάλακτος, που ως υπόθεση έχει “σπάσει” στα δύο, στις οριζόντιες και τις κάθετες συμπράξεις.
  • Στην αγορά του franchise, η Επιτροπή Ανταγωνισμού εστιάζει την προσοχή της στον τομέα του λιανεμπορίου, εξετάζοντας τις σχέσεις συνεργασίας που έχουν αναπτύξει οι Dia και Α-Β Βασιλόπουλος με τους συνεργαζόμενους επιχειρηματίες και, κυρίως, το κατά πόσο το δίκτυο franchise διαμορφώνει ελεύθερα τις τιμές του, ή αναγκάζεται να ακολουθεί τις “υποδείξεις” του κέντρου.