Τον «οδικό χάρτη» τους για τη διεκδίκηση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς στην «πίτα» τροφίμων και ποτών σε μεγάλες ασιατικές αγορές διαμόρφωσαν οκτώ ελληνικές εταιρείες που συμμετείχαν σε επιχειρηματική αποστολή στην Ασία, την οποία διοργάνωσαν το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, από 19 έως 30 Νοεμβρίου.

Η αποστολή, η πρώτη μετά την πανδημία στην Ασία, έφερε τις ελληνικές επιχειρήσεις σε πέντε μεγαλουπόλεις; στο Τόκυο, στη Σεούλ, στην Τζακάρτα, στην Μπανγκόκ και στη Σιγκαπούρη, όπου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους, να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, να ακτινογραφήσουν τα χαρακτηριστικά και τα απαιτούμενα σε κάθε περιοχή, ώστε να σχεδιάσουν τα βήματα εξαγωγικής προσέγγισης προς αυτές τις δυναμικές και ανερχόμενες αγορές.

Ποιες ελληνικές εταιρείες συμμετείχαν
Στην αποστολή συμμετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η Δωδώνη με φυτικά επιδόρπια και τα νέα snack και η ΜΕΒΓΑΛ με γαλακτοκομικά, από τον κλάδο ελαιολάδου, η Critida από το Ηράκλειο Κρήτης, η ΑΡΚΑΣ από την Αρκαδία, η Olympian Green από την Ολυμπία, η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας με ελαιόλαδο, μπαλσάμικο και άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το ‘Αγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.

Με την υποστήριξη των ελληνικών πρεσβειών και των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων., σε κάθε χώρα οργανώθηκαν σημαντικές επαφές με Ασιάτες εμπόρους και επιχειρηματίες, που έδειξαν ότι υπάρχουν δυνατότητες τα συγκεκριμένα ελληνικά τρόφιμα και ποτά να διεκδικήσουν θέση σε καταστήματα και ράφια σούπερ μάρκετ και να αντικαταστήσουν ή να ανταγωνιστούν επάξια άλλα εισαγόμενα προϊόντα.

Σε Ιαπωνία και Κορέα οι πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις
Σύμφωνα με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, οι πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις έγιναν στην Ιαπωνία και στην Κορέα, όπου οι αγορές είναι οι πλέον ανεπτυγμένες κι οι καταναλωτές αναζητούν τη διαφορετικότητα σε νέα ποιοτικά, γευστικά και υγιεινά τρόφιμα, ωστόσο απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή, τακτικές επισκέψεις και αφιέρωση πόρων για marketing, με τους τοπικούς εμπόρους να αργούν να αποφασίσουν, καθώς μελετούν και ερευνούν διεξοδικά τις προτάσεις, αλλά όταν κλείσουν συμφωνία την υπηρετούν πιστά για σειρά ετών.
Η Ινδονησία παρουσιάζει επίσης ενδιαφέρον λόγω των 270 εκατ. καταναλωτών, του ρυθμού ανάπτυξης 5,4% και της σταδιακής ανόδου της μεσαίας τάξης.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ινδονησίας-Ελλάδας του κεντρικού Επιχειρηματικού Φορέα KADIN, Jay Singgih, συζήτησε την πραγματοποίηση ειδικής εκδήλωσης για την Ελλάδα, στο πλαίσιο της Συνόδου χωρών ASEAN το 2023, στην Ινδονησία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter