Σε ποσοστό 80% αναμένεται να εισχωρήσει μετοχικά η εταιρεία Water Invest στη Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter. Η Water Invest, εταιρεία χαρτοφυλακίου (holding) που ιδρύθηκε μόλις την προηγούμενη Τετάρτη, ως σύμπραξη των επενδυτικών κεφαλαίων SMERemediumCAP, EOS Hellenic Renaissance Fund και Bespoke SGA Partners, ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τα brands φυσικού μεταλλικού νερού Σέλι και Διός και αυτή θα είναι η μόνη δραστηριότητά της.
Σε επόμενη φάση οι πιθανές συνέργειες
Σε επόμενη φάση, υπάρχουν ήδη σκέψεις, δίχως να έχουν τελεσφορήσει, για ενδεχόμενες συνέργειες με την εταιρεία αναψυκτικών Έψα, μέσω της Αγριά Εμπορική ΑΕ, στην οποία μετοχικά συμμετέχει το SMERemediumCAP, ένας από τους τρεις εταίρους της Water Invest. Ο ρόλος της Water Invest ως επενδυτικό χαρτοφυλάκιο συνάδει με την πρακτική που είχε ακολουθήσει η Bespoke SGA Partners, στην εξαγορά της Ελληνικοί Χυμοί ΑΕ (Viva). Δεν αποκλείονται συνέργειες και από αυτή την πλευρά. Εντός των πρώτων ημερών του Ιανουαρίου 2024 θα πρέπει να αναμένουμε αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, με συμμετοχή προσώπων από το αντίστοιχο διοικητικό συμβούλιο της Water Invest. Οι συγκεκριμένες αλλαγές δεν έχουν οριστικοποιηθεί: Αναμένεται μέλη του τρέχοντος ΔΣ της Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, να διατηρήσουν θέσεις στο νέο, ως αποτύπωμα της διατήρησης μετοχικού μεριδίου από την οικογένεια Μεντεκίδη. Το FOODReporter πληροφορήθηκε ότι η Water Invest, προ σύστασης του εταιρικού σχήματός της, είχε διερευνήσει τις περιπτώσεις και άλλων εταιρειών του κλάδου που διέθεταν δικαιώματα εκμετάλλευσης πηγής, όμως τα φυσικά μεταλλικά νερά Διός και Σέλι κρίθηκαν ως «η πιο ελκυστική επιλογή».
Το τρίπτυχο της λογικής της επένδυσης στα νερά Σέλι και Διός
Πηγές αποκάλυψαν στο FOODReporter το τρίπτυχο πίσω από το επενδυτικό εγχείρημα: Αφενός η ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα ανεβάζει την κατανάλωση, αφετέρου οι καταναλωτικές συνήθειες μειώνουν το πανελλαδικό μερίδιο κατανάλωσης νερού βρύσης προς όφελος του εμφιαλωμένου. Πρόκειται για αλλαγή που έχει εκτιμηθεί ως αναπτυσσόμενη και με περιβαλλοντικά αίτια (κλιματική κρίση, μείωση διαθεσιμότητας πόσιμου νερού) που θα την καταστήσουν ισχυρότερη σε βάθος χρόνου. Συνεκτιμήθηκε ότι ο ελληνικός τουρισμός αυξάνεται και σε περιοχές όπου δεν είναι δυνατή η κατανάλωση πόσιμου νερού βρύσης. Η Water Invest δεν αποθαρρύνθηκε από τη μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού με νέους «παίκτες», ίσα-ίσα που την θεωρεί «ευκταίο γεγονός που επιβεβαιώνει τη λογική της επένδυσης». Ο τρίτος λόγος είναι η εξάντληση των διαθέσιμων πηγών φυσικού μεταλλικού νερού στη χώρα σε παρόντα χρόνο, που είναι διαθέσιμες δίχως την απαίτηση μεγάλων επενδύσεων για άντληση νερού.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter