Έκρηξη λιανικών πωλήσεων καταγράφηκε το 2000, με το γενικό δείκτη για όλο το λιανεμπόριο να αγγίζει το 8,3% και μάλιστα σε μία χρονιά που ο πληθωρισμός δεν ξεπέρασε το 3,5%.
Έκρηξη λιανικών πωλήσεων καταγράφηκε το 2000, με το γενικό δείκτη για όλο το λιανεμπόριο να αγγίζει το 8,3% και μάλιστα σε μία χρονιά που ο πληθωρισμός δεν ξεπέρασε το 3,5%.
Πρόκειται δηλαδή για σημαντική πραγματική αύξηση του όγκου των λιανικών πωλήσεων, μετά και την αφαίρεση των επιπτώσεων από τον πληθωρισμό. Στην αιχμή της εξέλιξης αυτής βρέθηκαν για μία ακόμη φορά τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, με αύξηση 11,5%, ξεπερνώντας μάλιστα και τον ήδη σημαντικά αυξημένο δείκτη λιανικών πωλήσεων του κλάδου συνολικά, που ήταν στο 8,9%.
Ειδικά για το ζήτημα αυτό, παράγοντες του κλάδου των σούπερ μάρκετ παρατηρούν ότι η αύξηση των πωλήσεων από τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων ίσως δεν φαίνεται στις πωλήσεις των επιχειρήσεων που έχουν πολύχρονη παρουσία στον κλάδο, διότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης οφείλεται στο άνοιγμα και την “ωρίμανση” των νέων καταστημάτων νεοφερμένων εταιρειών του κλάδου.
Και ενώ συνολικά ο κλάδος των τροφίμων και των ποτών παρουσίασε σημαντική αύξηση των λιανικών πωλήσεων του πέρυσι, με τις κατηγορίες των φαρμακευτικών και των καλλυντικών να ακολουθούν από κοντά με αύξηση 6,4%, οι υπόλοιποι κλάδοι δεν δείχνουν και μεγάλη τάση αύξησης.
Στον αντίποδα βρίσκονται έτσι, με αύξηση πωλήσεων που ίσως δεν ξεπέρασε πέρυσι ούτε τον πληθωρισμό, οι κλάδοι της ένδυσης και της υπόδησης, καθώς και του οικιακού εξοπλισμού και των επίπλων με +3,2.
Στη μέση περίπου της κατάταξης κινείται ο κλάδος βιβλίων και χαρτικών με περισσότερες πωλήσεις κατά 5,7% πέρυσι. Συνολικά, λοιπόν, οι λιανικές πωλήσεις την προηγούμενη χρονιά δεν πήγαν και τόσο άσχημα, υποκρύπτοντας ίσως και ένα ξέσπασμα των εισαγωγών, που ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο το 2000 τόσο σε απόλυτα μεγέθη όσο και σε ρυθμό αύξησης.
ΠΙΝΑΚΑΣ
Η αύξηση (%) των λιανικών πωλήσεων το 2000
————————————————–
Κατηγορίες 2000/1999 (%)
—————————————————
Μεγάλα καταστήματα τροφίμων 11,5
Πολυκαταστήματα 5,5
Τρόφιμα – Ποτά – Καπνός 8,9
Φαρμακευτικά-Καλλυντικά 6,4
Ένδυση-Υπόδηση 3,2
Επιπλα – Ηλεκτρικά Είδη
– Οικιακός Εξοπλισμός 3,2
Βιβλία – Χαρτικά – Λοιπά είδη 5,7
Πωλήσεις εκτός καταστημάτων 6,1
Γενικός Δείκτης 8,1
—————————————————