Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Κρι-Κρι

Ισχυρή ανάπτυξη οικονομικών μεγεθών πέτυχε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η Κρι-Κρι, προερχόμενη σχεδόν αποκλειστικά από τη μεγάλη αύξηση των εξαγωγών γιαουρτιού της εισηγμένης. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η γαλακτοβιομηχανία, ο κύκλος εργασιών του πρώτου τριμήνου έκλεισε για την Κρι-Κρι στα 52,48 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 45,90 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Μία αύξηση δηλαδή της τάξεως του 14,4% ή των 6,6 εκατ. ευρώ σχεδόν. Αναλύοντας περαιτέρω τις πωλήσεις της εταιρείας, προκύπτει ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής προέρχεται από τις αυξημένες εξαγωγές γιαουρτιού, που στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έφτασαν τα 29,17 εκατ. ευρώ, έναντι 22,93 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 6,2 εκατ. ευρώ μέσα σε έναν χρόνο. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις γαλακτοκομικών της Κρι-Κρι στην Ελλάδα παρέμειναν στα ίδια περίπου επίπεδα, καταγράφοντας μικρή αύξηση από τα 17,55 εκατ. ευρώ στα 17,74 εκατ. ευρώ. Σταθερές ήταν και οι πωλήσεις παγωτού της Κρι-Κρι, που στο πρώτο τρίμηνο του 2024 ξεπέρασαν οριακά τα 5 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 4,97 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι πωλήσεις παγωτών στην Ελλάδα, σε ένα τρίμηνο όπου συνήθως η κατανάλωση παγωτών στη χώρα μας είναι πολύ περιορισμένη λόγω καιρικών συνθηκών, αυξήθηκαν κατά 150.000 περίπου σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2023, φτάνοντας τα 3,66 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στο εξωτερικό μειώθηκαν ελαφρώς, από τα 1,48 εκατ. ευρώ στα 1,35 εκατ. ευρώ.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά, οι πωλήσεις της εισηγμένης αυξήθηκαν κατά 15,9% σε αξία και 21,6% σε όγκο. Πλέον οι εξαγωγές αποτελούν το 62% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών, με σημαντική ώθηση από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία. Στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού, η διοίκηση της εταιρείας παρατηρεί ότι συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της Κρι-Κρι σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,8%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς (στοιχεία IRI σε αξία, α’ τρίμηνο 2024). Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά η διοίκηση της Κρι-Κρι βλέπει όφελος για την εταιρεία, μια και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Πρωταγωνιστούν και στην κερδοφορία οι εξαγωγές γιαουρτιού
Από πλευράς κερδοφορίας, η ενίσχυση ήταν μικρότερη για την Κρι-Κρι: τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 16,60 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 15,03 εκατ.), τα κέρδη προ φόρων στα 8,72 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 8,46 εκατ.) και τα κέρδη μετά από φόρους στα 6,82 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 6,68 εκατ.). Και σε αυτήν την περίπτωση, ήταν οι εξαγωγές γιαουρτιού που έκαναν τη διαφορά: επί συνόλου μεικτών κερδών 16,60 εκατ. ευρώ, τα 14,25 εκατ. προήλθαν από τις πωλήσεις γαλακτοκομικών, και εξ αυτών, τα 9,30 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε πωλήσεις στο εξωτερικό (α’ τρίμηνο 2023: 7,25 εκατ.), ενώ τα 4,95 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις στην Ελλάδα (α’ τρίμηνο 2023: 5,25 εκατ.). Αντίθετα, στα παγωτά η εικόνα είναι διαφορετική, αφού επί συνόλου μικτών κερδών 2,50 εκατ. ευρώ, τα 2,07 εκατ. ευρώ προήλθαν από την Ελλάδα και μόνο τα 436.497 ευρώ από το εξωτερικό. Ωστόσο, τα έξοδα διάθεσης παγωτού στην Ελλάδα ήταν σχεδόν τα ίδια με τη μικτή κερδοφορία της κατηγορίας, με αποτέλεσμα το λειτουργικό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης δραστηριότητας να διαμορφωθεί σε ζημίες 183.703 ευρώ. Αντίθετα, οι πωλήσεις παγωτών στο εξωτερικό απέφεραν λειτουργικά κέρδη κοντά στα 275.000 ευρώ, ισοσταθμίζοντας τις ζημίες αυτές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter