Ο φρέντο εσπρέσο μπορεί να είναι κυρίαρχος στην κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού, όμως στην κατανάλωση στο σπίτι ο παραδοσιακός φραπές διατηρεί την πρωτοκαθεδρία του, σύμφωνα με έρευνα του εργαστηρίου ΑΓΟΡΑ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που παρουσίασε στο 2nd Coffee Business Forum ο Dr. Σταύρος Καπερώνης, Laboratory Teaching Staff – Panteion University | Visiting Assistant Professor – Athens University of Economics and Business | (UX/CX expert).

Σύμφωνα με την έρευνα, αν και ο φρέντο εσπρέσο έρχεται πρώτος στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, αρκετά πάνω από τον καπουτσίνο, τον καφέ φίλτρου, τον εσπρέσο και τον γαλλικό, όταν μιλάμε για κατανάλωση στο σπίτι το 27% φτιάχνει φραπέ, το 21% εσπρέσο και το 18% φρέντο εσπρέσο. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι έχουν στο σπίτι τους μηχανή για εσπρέσο με κάψουλες, κάτι που πιθανόν αποδίδεται στη δυσκολία παρασκευής εσπρέσο και φρέντο εσπρέσο εφάμιλλης γεύσης με αυτών των καφετεριών στο σπίτι. Το στοιχείο αυτό αποκτά ενδιαφέρον, με δεδομένο ότι το 88% των Ελλήνων δηλώνουν ότι φτιάχνουν καφέ στο σπίτι.

Από πού αγοράζουν όμως οι καταναλωτές τον συσκευασμένο καφέ τους για το σπίτι; Σχεδόν τα δύο τρίτα επιλέγουν καταστήματα σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ, ενώ πολύ λιγότεροι είναι αυτοί που αγοράζουν συσκευασμένο καφέ από αλυσίδες καφέ, από το Διαδίκτυο, από παραδοσιακά καφεκοπτεία ή από φούρνους.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού (με πολλαπλές επιλογές απαντήσεων), πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών επιλέγουν ανεξάρτητα coffee shops, έναντι αλυσίδων καφέ που συγκεντρώνουν περίπου το 50% των προτιμήσεων, ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που παίρνουν τον καφέ τους από Baker cafe, ζαχαροπλαστεία, μίνι μάρκετ ή περίπτερα (RTD καφές). Μάλιστα, στην ιεράρχηση προτίμησης καταστημάτων, το 31% των καταναλωτών προτιμούν τα ανεξάρτητα coffee shops, το 19% ελληνικές αλυσίδες καφέ και το 17% ξένες αλυσίδες καφέ, ενώ ένα 6% δηλώνει πως δεν ενδιαφέρεται για τον τύπο του καταστήματος, αρκεί να έχει καλό καφέ.

Αναζητούν premium καφέδες
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο ποιοτικούς καφέδες, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον τους σε premium προϊόντα, όπως οι μονοποικιλιακοί καφέδες. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, πλέον το 36% των καταναλωτών προτιμά τους μονοποικιλιακούς καφέδες, ποσοστό που σε προηγούμενες έρευνες ήταν σημαντικά χαμηλότερο. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η ηλικία και το εισόδημα δε φαίνονται να επηρεάζουν την ποικιλία καφέ που επιλέγουν οι καταναλωτές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter