Βέβαιοι ότι οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία θα πλήξουν κι την Ελλάδα εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές. Μάλιστα, πιστεύουν ότι οι επιπτώσεις αυτές θα επηρεάσουν την ελληνική αγορά για μακρό διάστημα. Τα παραπάνω αποκαλύπτει έρευνα του ΙΕΛΚΑ σχετικά με την επίδραση που θα έχει ο πόλεμος που σοβεί στην Ουκρανία στις καταναλωτικές συνήθειες και συμπεριφορές στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικά:

  • 8 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρεάζει την Ελλάδα και ταυτόχρονα
  • 2 στους 3 εκτιμούν ότι η επίδραση του πολέμου στην Ελληνική αγορά θα ξεπεράσει το 2022
  • 9 στους 10 καταναλωτές αναμένουν ανατιμήσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία
  • Η πλειοψηφία των καταναλωτών εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ ότι θα φροντίσουν να μη υπάρχουν ελλείψεις

Σχεδόν ένας στους δυο ερωτηθέντες νιώθει θυμό (30%) ή φόβο (26%) για τον πόλεμο. Σχετικά με τον έτερο… παγκόσμιο καταλύτη, την πανδημία COVID-19, σχεδόν 1 στους 5 (ποσοστό 19%) δηλώνει πλέον αδιάφορο για την ύπαρξη του κορονοϊού. Το 39% δηλώνει ότι η κρίση στην Ουκρανία είναι σημαντικότερη της πανδημίας COVID-19, ενώ μόλις το 17% δηλώνει το αντίθετο.

Ποιες επιπτώσεις αναμένουν οι Έλληνες καταναλωτές
Κατά μεγάλη πλειονότητα, οι Έλληνες καταναλωτές αναμένουν επιπτώσεις στην αγοραστική τους δύναμη, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Ειδικότερα:

  • Το 85% θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο να αυξηθεί το κόστος ενέργειας και μεταφορών λόγω του πολέμου
  • Το 87% θεωρεί ενδεχόμενο να αυξηθούν οι τιμές σε συγκεκριμένα είδη
  • Το 72% θεωρεί πιθανό να υπάρξουν ελλείψεις σε συγκεκριμένα είδη διατροφής

Γενικό συμπέρασμα είναι ότι η κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία θα επηρεάζει την ελληνική αγορά για αρκετό καιρό. Μόλις 6% του κοινού δηλώνει ότι ο πόλεμος δεν επηρεάζει την Ελληνική αγορά. Μάλιστα, οι Έλληνες καταναλωτές πιστεύουν σε σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 67% ότι η διάρκεια επίδρασης του πολέμου θα επεκταθεί και μετά το 2022.

Εμπιστοσύνη στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Ψήφο εμπιστοσύνης προς τα σούπερ μάρκετ φαίνεται να δίνουν οι καταναλωτές, βάσει και των μέχρι τώρα επιδόσεων των retailers. Οι μισοί (ποσοστό 46%) δηλώνουν ότι τα σούπερ μάρκετ φροντίζουν να μην υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια και μόλις το 13% διαφωνεί, ενώ σε σχέση με την πανδημία, το 29% δηλώνει ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter