Μικρή αύξηση (1,0%) παρουσίασαν οι πωλήσεις κατά το μήνα Φεβρουάριο 2002 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2002. Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων παρατηρήθηκε ύφεση στην αγορά, όμως το Φεβρουάριο η τάση των πωλήσεων ήταν και πάλι ανοδική.
Μικρή αύξηση (1,0%) παρουσίασαν οι πωλήσεις κατά το μήνα Φεβρουάριο 2002 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2002. Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων παρατηρήθηκε ύφεση στην αγορά, όμως το Φεβρουάριο η τάση των πωλήσεων ήταν και πάλι ανοδική.
Κατά τη 2η εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2002 σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων στη διάρκεια του μήνα. Οι υπόλοιπες εβδομάδες δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες αυξομειώσεις.
Οι κατηγορίες προϊόντων που παρουσιάζουν ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση των πωλήσεων είναι οι εξής:
- Χαλβάς 76,2%
- Φραπέ / Παγωμένος Καφές 42,6%
- Αποσμητικά ποδιών 38,6%
Σημαντικός λόγος για αυτήν την αύξηση μπορεί να θεωρηθεί η εποχικότητα που διέπει τις πωλήσεις των κατηγοριών αυτών.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3/1/2000 – 27/01/2002
Η μέτρηση που παρουσιάζουμε ξεκινάει από την αρχή του έτους 2000, στις 3 Ιανουαρίου, και καλύπτει 111 εβδομάδες έως και τις 24 Φεβρουαρίου 2002.
Πίνακας 1
Ημερομηνία |
Δείκτης Πωλήσεων (*) |
Πωλήσεις μέσω in-store promotions (**) |
Μέση Εβδ. / Ιαν. 2002 |
100 |
5.8 |
28/1/2002 – 3/02/2002 |
101.0 |
5.7 |
4/02/2002 – 10/02/2002 |
101.7 |
4.9 |
11/02/2002 – 17/02/2002 |
100.7 |
5.3 |
18/02/2002 – 24/02/2002 |
100.8 |
4.9 |
(*) με βάση 100 για τις πωλήσεις του συνόλου του μέσου όρου εβδομαδιαίων πωλήσεων του Ιανουαρίου 2002
(**) ποσοστά (%) επί της αξίας του συνόλου των πωλήσεων
ΟΙ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
Οι μετρήσεις στα 783 σούπερ μάρκετ μάς δίνουν και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως παρουσιάζονται στον πίνακα 2, δηλαδή τις πωλήσεις ως ποσοστό (%) επί του συνόλου των πωλήσεων, που επηρεάζονται από προωθητικές ενέργειες, δηλ. προβολές, φυλλάδια, μείωση τιμής μεγαλύτερη του 5%.
Κατά το μήνα Φεβρουάριο 2002,το ποσοστό των πωλήσεων που γίνονται μέσω in-store promotions (5,2%), παρουσιάζει μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό (5,8%) του Ιανουάριο 2002 (Πίνακας 1). Οι ομάδες προϊόντων με το υψηλότερο ποσοστό πωλήσεων μέσω των προαναφερόμενων προωθητικών ενεργειών είναι το Καθαριστικά Σπιτιού (8,0%), τα Προϊόντα Χάρτου (8,6%), και τα μη Αλκοολούχα Ποτά (7,0%).
ΠΩΛΗΣΕΙΣ (%) ΜΕΣΩΝ IN-STORE PROMOTIONS KATA OMAΔΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Ομάδες Προϊόντων |
Πωλήσεις (%) μέσω in-store promotions |
Καθαριστικά Σπιτιού |
8.0 |
Παραφαρμακευτικά Προϊόντα |
0.2 |
Προϊόντα Καλλωπισμού |
2.7 |
Καλλυντικά Μαλλιών |
6.6 |
Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής |
3.9 |
Προϊόντα Χάρτου |
8.6 |
Προϊόντα Συσκευασίας Τροφίμων |
2.4 |
Βοηθήματα Μαγειρικής |
4.7 |
Προϊόντα Προγεύματος |
5.8 |
Ζαχαρώδη |
3.2 |
Snacks, Chips, Μπισκότα |
4.6 |
Κονσερβοποιημένα Τρόφιμα |
3.7 |
Αμυλούχα Τρόφιμα |
4.3 |
Παιδικές Τροφές |
1.1 |
Τροφές Ζώων |
3.2 |
Ψωμί, Φρυγανιές, Παξιμάδια |
5.6 |
Μη Αλκοολούχα Ποτά |
7.0 |
Αλκοολούχα Ποτά |
6.2 |
Γάλα, Βούτυρο, Αυγά |
3.6 |
Τυρί & Λουκάνικα |
1.6 |
Κατεψυγμένα Προϊόντα |
2.5 |
ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 10 ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΣΕ ΑΞΙΑ (ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ)
Με βάση 100 για τις πωλήσεις του συνόλου του μέσου όρου εβδομαδιαίων πωλήσεων Ιανουαρίου 2002
Κατηγορίες Προϊόντων |
28/01 – 3/02 |
4/02 – 10/02 |
11/02 – 17/02 |
18/02 – 24/02 |
Γιαούρτια |
112.9 |
113.6 |
117.3 |
119.2 |
Φρέσκο Γάλα |
103.0 |
104.5 |
104.8 |
104.5 |
Αναψυκτικά |
93.5 |
93.2 |
89.9 |
89.9 |
Απορρυπαντικά Πλυντηρίου |
107.1 |
103.4 |
101.5 |
105.3 |
Γάλα Εβαπορέ |
104.5 |
103.9 |
101.5 |
101.8 |
Πάνες Μωρού |
106.3 |
106.5 |
108.1 |
107.4 |
Ουίσκι |
62.4 |
70.0 |
62.6 |
61.8 |
Φυσικοί Χυμοί |
114.5 |
114.2 |
114.7 |
114.7 |
Ελαιόλαδο |
101.8 |
98.4 |
99.1 |
104.6 |
Σαμπουάν |
109.8 |
108.0 |
105.8 |
106.2 |
Στον πίνακα 3 παρουσιάζονται οι εβδομαδιαίες διαφοροποιήσεις των 10 μεγαλύτερων κατηγοριών προϊόντων σε αξία.
Παρατηρούμε ότι οι κατηγορίες προϊόντων Γιαούρτι και Φυσικοί Χυμοί παρουσιάζουν σημαντική αύξηση των μέσων εβδομαδιαίων πωλήσεών τους όλη την διάρκεια του μήνα, ενώ αντιθέτως μεγάλη μείωση παρουσιάζει η κατηγορία προϊόντων Ουίσκι. Σημαντική μείωση των μέσων εβδομαδιαίων πωλήσεών της παρουσιάζει και η κατηγορία προϊόντων Αναψυκτικά.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ IN-STORE PROMOTIONS
Υψηλό ποσοστό πωλήσεων μέσω των προαναφερόμενων προωθητικών ενεργειών παρουσιάζουν οι κατηγορίες προϊόντων: Απορρυπαντικά Πλυντηρίου, Φυσικοί χυμοί, Αναψυκτικά, Σαμπουάν και Ελαιόλαδο.
Κατηγορίες Προϊόντων |
Πωλήσεις (%) μέσω in-store promotions |
Γιαούρτια |
3.0 |
Φρέσκο Γάλα |
3.7 |
Αναψυκτικά |
9.6 |
Απορρυπαντικά Πλυντηρίου |
10.4 |
Γάλα Εβαπορέ |
6.5 |
Πάνες Μωρού |
5.2 |
Ουίσκι |
7.7 |
Φυσικοί Χυμοί |
10.9 |
Ελαιόλαδο |
9.1 |
Σαμπουάν |
8.8 |
BEST SELLERS
Οι ακόλουθοι κωδικοί προϊόντων μπορούν να θεωρηθούν ως τα Best Sellers κατά το χρονικό διάστημα από 28/01/2002 εώς 24/02/2002.
Γιαούρτια |
|
Φρέσκο Γάλα |
|
Αναψυκτικά |
|
Απορρυπαντικά Πλυντηρίου |
|
Γάλα Εβαπορέ |
|
Πάνες Μωρού |
|
Ουίσκι |
|
Φυσικοί Χυμοί |
|
Ελαιόλαδο |
|
Σαμπουάν |
|
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η έρευνα “Market Trends” πραγματοποιείται σε εβδομαδιαία βάση από την Information Resources Hellas, στο σύνολο των τυποποιημένων καταναλωτικών προϊόντων που πωλούνται μέσω των σούπερ μάρκετ. Εκφράζει 783 σούπερ μάρκετ των εξής αλυσίδων: ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ATΛΑΝΤΙΚ, ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ, CARREFOUR, ΓΑΛΑΞΙΑΣ (ΠΕΝΤΕ ΑΕ), ΓΑΛΗΝΟΣ ΛΑΟΥΤΑΡΗΣ, EXTRA, ΙΝΚΑ, ΜΑΜΑΛΑΚΗΣ, CHAMPION-ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΣΟΥΤΗΣ/ΜΠΙΣΚΑΣ, METRO, ΜΠΑΛΗΣ, ΠΑΛΜΟΣ, ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ.
Τα στοιχεία αυτά παραχωρούνται κατ’ αποκλειστικότητα στο περιοδικό μας από την Information Resources Hellas.