Μετριοπαθή αύξηση του όγκου πωλήσεων κατέγραψε στην Ελλάδα η Carlsberg κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τις αυξήσεις των τιμών να επιδρούν αρνητικά, σύμφωνα με την τριμηνιαία ενημέρωση του ομίλου Carlsberg, στον οποίο ανήκει και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Η επίδοση αυτή ήταν πάντως θετικότερη σε σχέση με το σύνολο των αγορών της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης στις οποίες δραστηριοποιείται η Carlsberg, όπου ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 2,1% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2021, όμως ταυτόχρονα οι οργανκές πωλήσεις του ομίλου στις αγορές αυτές αυξήθηκαν κατά 8,2% σε ετήσια βάση, ενώ τα οργανικά έσοδα ανά εκατόλιτρο αυξήθηκαν κατά 11%.

Σημειώνεται ότι στις αγορές αυτές συμπεριλαμβάνονται η Ιταλία, όπου επίσης σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων, τα Βαλκάνια, όπου οι premium μάρκες παρουσίασαν αξιόλογη ανάπτυξη, αλλά και η Ουκρανία, όπου ο όγκος πωλήσεων έπεσε κατακόρυφα τον Μάρτιο λόγω του πολέμου.

Καλύτερες επιδόσεις σε δυτική Ευρώπη και Ασία
Οι επιδόσεις του ομίλου Carlsberg ήταν σαφώς καλύτερες στη δυτική Ευρώπη, όπου ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 15,4% σε ετήσια βάση και οι πωλήσεις κατά 36,2%, αλλά και στην Ασία, όπου ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 10,5% σε ετήσια βάση και οι πωλήσεις κατά 16,5%.

Συνολικά, στο πρώτο τρίμηνο του έτους ο συνολικός όγκος πωλήσεων του ομίλου αυξήθηκε κατά 9,1% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ οι οργανικές πωλήσεις κατά 23,6%, λαμβάνοντας ώθηση από την κανονική λειτουργία της εστίασης στη δυτική Ευρώπη και τις ισχυρές επιδόσεις στις αγορές της Ασίας. Ισχυρή ήταν και η αύξηση των πωλήσεων ανά εκατόλιτρο (+13%), εν μέρει λόγω των ανατιμήσεων.

Η προσιτή πολυτέλεια της premium μπύρας
Ο διευθύνων σύμβουλος της Carlsberg, Cees’t Hart, δήλωσε πάντως αισιόδοξος ότι η αύξηση των τιμών δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις του ομίλου.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «Έχουμε μάθει από τις προηγούμενες κρίσεις πως όταν οι καταναλωτές δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά να πάνε διακοπές ή να ξοδεψουν χρήματα για νέα αυτοκίνητα και ψυγεία, εστιάζουν αντ’ αυτών σε πιο προσιτά αντικείμενα πολυτελείας, όπως η premium μπύρα. Μέχρι τώρα δεν έχουμε δει παρά ελάχιστες ενδείξεις για οποιαδήποτε επίδραση στους καταναλωτές από τις υψηλότερες τιμές της μπύρας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter