Με το βλέμμα στις τουριστικές περιοχές και στο «ζεστό» χρήμα που πρόκειται να φέρει το καλοκαιρινό τουριστικό κύμα κινούνται οι retailers στο πλαίσιο που ονομάζουμε ως «μάχη των νησιών» κι ενώ το ελληνικό καλοκαίρι έχει ήδη ξεκινήσει.

Ήδη τα ΟΚ! Anytime Markets έχουν ανακαινίσει και ετοιμάζονται να θέσουν σε λειτουργία τέσσερα νέα καταστήματα στα Επτάνησα, δύο στην Κεφαλονιά και δύο στη Ζάκυνθο, συμφερόντων των οικογενειών Δημουλά και Πιπέρη αντίστοιχα.

Τα Επτάνησα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της Μασούτης ΑΕ, η οποία εξασφάλισε τη μεταβίβαση των καταστημάτων στην Κέρκυρα των εταιρειών Γαλαξίας ΑΕ και Μαρκάτο ΑΕ. Μετά από τη συμφωνία με τον ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές, εξάλλου, η Μασούτης ΑΕ έχει συμφωνήσει και στον προγραμματισμό μεταβίβασης των καταστημάτων που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου. Στη «μάχη των νησιών» μπαίνει και η Κρήτη, για την οποία έχει συμφωνηθεί ότι τα καταστήματα πρώην ΣΥΝ.ΚΑ θα διατηρήσουν την υφιστάμενη ταυτότητά τους, παρά τη μεταβίβασή τους στη Μασούτης ΑΕ.

Επιστρέφοντας στα Επτάνησα, από το Γαϊτάνι Ζακύνθου ξεκίνησε το νέο retail πλάνο της η Carrefour, επιστρέφοντας στην Ελλάδα μέσω της Retail & More. Από τα 25 νέα καταστήματα που προσανατολίζεται να αναπτύξει μεσοπρόθεσμα η Carrefour, πάνω από τα μισά, 13 ή και 14, σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, θα είναι μικρά και μεσαία σε συνολικό εμβαδόν και προορίζονται να αναπτυχθούν σε τουριστικές περιοχές, πιο συγκεκριμένα, σε νησιά.

Γιατί είναι «πολύτιμη» η θέση μερικών σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ και ποιοι retailers ενδιαφέρονται γι’ αυτά
Τα Επτάνησα απολαμβάνουν του μεγάλου ενδιαφέροντος της αγοράς των σούπερ μάρκετ για τους παρακάτω λόγους: Δέχονται μαζικό τουρισμό κατοίκων του εξωτερικού της μεσαίας οικονομικής κλίμακας, που προέρχονται όμως από ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης (Αγγλία, Ιταλία κατά κύριο λόγο κι ακόμη, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία κι επίσης, Βέλγιο και Τσεχία). Το μικρό της ηλικίας των τουριστών στα Επτάνησα τους κάνουν να μην προτιμούν τα all-inclusive πακέτα διακοπών, οπότε ξοδεύουν χρήματα στην τοπική αγορά για τις καθημερινές αγορές τους όσο διαμένουν στην Ελλάδα.

Από την άλλη, η μορφολογία των Επτανήσων δίπλα στις δημοφιλείς παραλίες ή τους υπόλοιπους τουριστικούς προορισμούς τους, σε συνδυασμό με το δύσκαμπτο και στενό οδικό δίκτυο επιτρέπουν μόνο μικρά καταστήματα, τα οποία όμως, βολικά για τους τουρίστες, είναι πιθανό να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την ακτή και βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας για τις τουριστικές περιοχές, είναι ανοικτά και άρα διαθέσιμα για αγορές από το πρωί ως το βράδυ.

Σ’ αυτά τα μικρά καταστήματα ποντάρει η OK! Anytime Markets για να αναμορφώσει επάνω στα δικά της στάνταρ, χρώματα και εμπορικές πολιτικές όσα περισσότερα σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ μπορεί, με τις προτάσεις για μελλοντικές συμφωνίες να συνεχίζονται. Τα ίδια εποφθαλμιά και η Μασούτης ΑΕ μέσω των περιφερειακών συνεργασιών της.

Και η Carrefour και η SPAR στο παιχνίδι
Αντίστοιχα οικήματα αναζητά και η Carrefour για να επεκτείνει το πλάνο της σε μικρομεσαία καταστήματα τουριστικών περιοχών, αν και στους νησιώτες -και όχι μόνο στα Επτάνησα- δεν έχει κάνει καλή εντύπωση η σκέψη για καταστήματα χωρίς ταμίες, όπως μαθαίνει το FOODReporter, επειδή θα περιορίσει τις προοπτικές νέων θέσεων εργασίας.

Αρκετά από τα μικρά καταστήματα, στα Επτάνησα ή σε άλλα νησιά, ανήκουν ήδη, εξάλλου, στον Όμιλο σούπερ μάρκετ Αστέρας. Η καίρια εμπορική θέση αυτών των σούπερ μάρκετ αναμένεται να παίξει μεγάλο ρόλο στην επικοινωνία που θα κάνει η νέα ομάδα που έχει αναλάβει το management του Αστέρα, όπως είχαμε αποκαλύψει στο FOODReporter, τόσο για τους όρους συνέχισης της συνεργασίας με τον Όμιλο, όσο και με την εισαγωγή του σήματος SPAR, στο επαναλανσάρισμά της στην Ελλάδα. Στέλεχος του Αστέρα είχε δηλώσει ανεπίσημα στο FOODReporter: «Το όνομα SPAR είναι γνωστό στο εξωτερικό και κάνει γκελ στους τουρίστες». Μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθεί. Το μόνο σίγουρο είναι ότι και η SPAR εντάσσεται στους ανταγωνιστές που θέλουν να δουν τα τοπικά σούπερ μάρκετ, που βρίσκονται κοντά στα σημεία όπου ξοδεύουν χρήμα οι τουρίστες, να έχουν τη δική τους ταμπέλα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter