Στο 43,2% ανέβηκε το μερίδιο συμμετοχής των σούπερ μάρκετ εμβαδού μεταξύ 1.000 και 2.500 τ.μ. στο πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Circana μέσα από τη μηνιαία έκθεση Market View. Πρόκειται για αύξηση ποσοστού μόλις κατά 0,1% συγκριτικά με τα αντίστοιχα μερίδια του Μαΐου 2024, που οι συγκεκριμένοι χώροι σούπερ μάρκετ το κέρδισαν από την κατηγορία καταστημάτων υπερμάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ.). Όμως, την ίδια στιγμή, πρόκειται για αύξηση μεριδίου κατά 2,6% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2023, κάτι που δείχνει ότι οι συγκεκριμένοι χώροι οργανωμένου λιανεμπορίου «αντεπιτίθενται».
Σε περιπτώσεις πληθωρισμού τροφίμων, ο καταναλωτής αναζητά ακόμη περισσότερες λύσεις σε προσφερόμενους κωδικούς ανά κατηγορία *8προκειμένου να συγκρίνει τιμές και αξίες του κάθε προσφερόμενου προϊόντος και άρα, είναι πιθανό να εμπιστεύεται μεγαλύτερες σάλες. Ούτως ή άλλως, τα σούπερ μάρκετ 1.000 – 2.500 τ.μ. αποτελούν χρόνια την ηγέτιδα κατηγορία.
Σταθερό σημείο αναφοράς τα convenience stores, άνοδος για βόρεια Ελλάδα
Επιπλέον, δεν προξενεί εντύπωση η έλλειψη ενίσχυσης μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου 2024 στα convenience stores έως 400 τ.μ., παρότι σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, το μερίδιό τους αυξήθηκε κατά 6% και με το κύμα του καλοκαιρινού τουρισμού στη χώρα να μην έχει προλάβει να καταγραφεί ακόμη.
Τα στοιχεία του Ιουλίου και του Αυγούστου 2024 θα αποκαλύψουν την τρέχουσα τάση. Αναλυτικότερα, δυναμική καταγράφεται στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ της βόρειας Ελλάδας (δυτική, κεντρική και ανατολική Μακεδονία και Θράκη), με αύξηση κατά 5,1% σε σχέση με το περσινό πρώτο εξάμηνο και συνολικό μερίδιο στο 12% πλέον, επί του συνολικού κύκλου εργασιών στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο. Εξηγείται, συνεπώς και η μεγάλη ζήτηση για franchise σούπερ μάρκετ στη βόρεια Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα, από τη Λάρισα και άνω, έως και την Αλεξανδρούπολη, για την οποία έγκυρα πληροφορείται το FOODReporter.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter