Σε Ελλάδα και Ιταλία βρέθηκαν τον περασμένο μήνα στελέχη του κινεζικού κολοσσού Kweichow Moutai, που εξειδικεύεται στην παραγωγή και εμπορία του εξαιρετικά δημοφιλούς στην Κίνα αλκοολούχου ποτού baijiu, πραγματοποιώντας εις βάθος έρευνα αγοράς και συνεχίζοντας τις προσπάθειες του κινεζικού ομίλου να διευρύνει το αποτύπωμά του στην Ευρώπη. Οι επισκέψεις σε Ελλάδα και Ιταλία πραγματοποιήθηκαν από τις 9 έως τις 16 Δεκεμβρίου, και στο πλαίσιο αυτών εγκαινιάστηκε στο κέντρο της Αθήνας το «Κέντρο Πολιτιστικής Εμπειρίας Kweichow Moutai» – μία πρώτη προσπάθεια του κινεζικού ομίλου για «γνωριμία» του brand Moutai με τη χώρα μας.
Παράλληλα, στις 10 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο έκθεση πολιτιστικής ταυτότητας της Moutai, ενώ στην Ιταλία τα στελέχη του κινεζικού ομίλου διοργάνωσαν βραδιές γευσιγνωσίας, είχαν συζητήσεις με τοπικούς διανομείς και πραγματοποίησαν έρευνα αγοράς προκειμένου να αποκτήσουν καλύτερη γνώση για τις απαιτήσεις της αγοράς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών και να προετοιμαστούν καλύτερα για τη μελλοντική γεωγραφική επέκταση της Moutai.
«Αναγκαστικό» άνοιγμα εκτός Κίνας
Η Kweichow Moutai είναι ο σημαντικότερος παραγωγός του «εθνικού ποτού» της Κίνας, του baijiu, με περιεκτικότητα σε αλκοόλ που κυμαίνεται μεταξύ 40% και 60%, το οποίο είναι πολύ δημοφιλές στην Κίνα και καταναλώνεται κυρίως σε κοινωνικές και επίσημες περιστάσεις, συχνά κατά τη διάρκεια παραδοσιακών γιορτών και δείπνων, όμως παραμένει σχετικά άγνωστο στις δυτικές χώρες.
Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που εταιρείες όπως η Kweichow Moutai επιδιώκουν να αλλάξουν, καθώς βλέπουν στο εσωτερικό της Κίνας τα πράγματα να εξελίσσονται αρνητικά γι’ αυτές: οι νεότερες γενιές επιλέγουν ολοένα και περισσότερο εναλλακτικές λύσεις αντί του «εθνικού ποτού» της χώρας, κάτι στο οποίο έχουν συνεισφέρει και οι προσπάθειες από μεγάλους ομίλους ποτών της Δύσης, όπως η Pernod Ricard και η Diageo, να ενισχύσουν το «πάτημά» τους στην κινεζική αγορά, προσελκύοντας κυρίως Κινέζους καταναλωτές ηλικίας 20-30 ετών, με αιχμή του δόρατος τα ουίσκι. Και μπορεί η αγορά της Κίνας να παραμένει η μεγαλύτερη αγορά αλκοόλ στον κόσμο, κυρίως λόγω των πωλήσεων baijiu, όμως όλο και περισσότερο οι κινεζικοί όμιλοι βλέπουν με καλό μάτι την επέκτασή τους στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανεπτυγμένες αγορές όπου οι καταναλωτές μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με το baijiu, όμως είναι ανοιχτοί στο να δοκιμάζουν καινούργια προϊόντα.
Με όχημα τον πολιτισμό
Όπως φαίνεται και από τις πρόσφατες ενέργειες της Kweichow Moutai στη χώρα μας, η προσέγγιση του κινεζικού ομίλου για να πλησιάσει τους καταναλωτές στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη περνάει μέσα από τον πολιτισμό: στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει μία πλατφόρμα πολιτιστικών ανταλλαγών, αντλώντας έμπνευση από τις ποικίλες κουλτούρες κατανάλωσης αλκοόλ ανά τον κόσμο, ώστε να ενσωματωθεί πιο ομαλά σε αυτές και το «άγνωστο» (και αρκετά δυνατό) baijiu.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter