Σε ανασύνταξη δυνάμεων, μετά την αποχώρηση από τους κόλπους του την 1η Ιανουαρίου φέτος των αλυσίδων ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar, προχωρά ο όμιλος αγορών ΕΛΟΜΑΣ, ώστε να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε στο δυναμικό του και να απευθύνει μήνυμα, τόσο προς τους προμηθευτές όσο και τον ανταγωνισμό, ότι συνεχίζει την πορεία του, έχοντας πλέον περισσότερο ομοιόμορφη δομή.

Όπως τονίζεται από στελέχη του, μπορεί οι δύο αλυσίδες που αποχώρησαν από τον ΕΛΟΜΑΣ να μείωσαν τον ετήσιο συνολικό του τζίρο κατά περίπου 500 εκατ. ευρώ, δραστηριοποιούντο όμως σε διαφορετική «ταχύτητα» από τα υπόλοιπα μέλη του. Εφόσον η διαφορά αυτή εξέλειψε, ο ΕΛΟΜΑΣ απέκτησε μεγαλύτερη συνοχή στη δράση του. Πλέον ο όμιλος, σημειώνουμε, αριθμεί 18 επιχειρήσεις-μέλη δυναμικού 800 σούπερ μάρκετ, εκ των οποίων τα 350 είναι εταιρικά. Ο συνολικός ετήσιος τζίρος τους είναι της τάξης των 700 εκατ. ευρώ, βάσει των στοιχείων του 2020.

Η στρατηγική του σχετικά με την ανασύνταξη των δυνάμεών του, περιλαμβάνει αρχικά την επανέκδοση με νέο περιεχόμενο των 24 φυλλαδίων που διανέμει ετησίως στο δίκτυό του (δύο ανά μήνα), ενώ ανάλογα έχει προσαρμόσει τα προωθητικά προγράμματά του, όπως και την εμπορική του πολιτική. Παράλληλα, αλλάζει το μίγμα των κωδικών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει, καθώς και την εικόνα τους. Παράγοντες του ομίλου τονίζουν ότι ο εμπλουτισμός και η αναμόρφωση του σχετικού κωδικολογίου είναι μια δυναμική διαδικασία, η οποία θα απαιτήσει χρόνο μέχρι την ολοκλήρωσή της. Προσθέτουν ότι τα PL προϊόντα του ΕΛΟΜΑΣ προέρχονται τόσο από το εξωτερικό όσο και από εγχώριους παραγωγούς, καλύπτοντας ένα τζίρο της τάξης των 25 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Νέες κεντρικές αποθήκες, επαφές για νέα μέλη
Προκειμένου ο όμιλος να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε από την διακοπή της συνεργασίας του με την Alpico της Bazaar, άλλαξε συνεργάτη για την κεντρική του αποθήκη, συνάπτοντας σχετική συμφωνία με την εταιρεία Transcombi. Μέσω αυτής διακινούνται πλέον προς τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ οι μαζικές παραγγελίες κωδικών PL, όπως και ορισμένα επώνυμα προϊόντα, αλλά και ένα σημαντικό μέρος των τυροκομικών προϊόντων.

Εξάλλου, η διοίκηση του ομίλου φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο ένταξης νέων μελών στο δυναμικό του. Σχετικές διαπραγματεύσεις γίνονται κυρίως με ανεξάρτητες εταιρείες του κλάδου, οι οποίες αναζητούν την κάλυψη ενός επιχειρηματικού σχήματος για την εξασφάλιση ανταγωνιστικότερων όρων προμήθειας των αγαθών, μέσω κεντρικών συμφωνιών με τους προμηθευτές.

Αξίζει να τονιστεί ότι στις προθέσεις της διοίκησης του ΕΛΟΜΑΣ είναι και η οργάνωση ενός e-shop, που θα εξυπηρετεί τα μέλη του κεντρικά. Ωστόσο, ένα τέτοιο εγχείρημα είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο, καθώς πίσω από τον όμιλο βρίσκονται 18 διαφορετικές εταιρείες και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν μια σειρά προβλημάτων τεχνικής και εμπορικής φύσης. Ωστόσο, η ιδέα για ένα κοινό ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει εγκαταλειφθεί, καθώς η κρίση στη δημόσια υγεία έδωσε ανεπίστρεπτα σημαντική ώθηση στις ψηφιακές πωλήσεις και το σύνολο της αγοράς του κλάδου ήδη επενδύει στο σχετικό πεδίο.

Τέλος, ο όμιλος ανασχεδιάζει την εικόνα του μέσω των social media, προκειμένου να βρεθεί πιο κοντά στο κοινό του και ιδιαίτερα στους νέους σε ηλικία καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισε να αναβαθμίσει τις υποδομές του, ενώ μελετά το ύφος, όπως και το περιεχόμενο των μηνυμάτων που απευθύνει στο κοινό.