Δύο βραχυπρόθεσμους σημαντικούς στόχους θέτει η διοίκηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Πέντε: Να αναστρέψει την πτωτική πορεία που παρουσιάζει ο τζίρος της στο πρώτο εξάμηνο του έτους έναντι της προηγούμενης χρονιάς και να συμφωνήσει τις δύο εξαγορές τοπικών αλυσίδων στη Δυτική Ελλάδα, τις οποίες επιδιώκει τον τελευταίο χρόνο, αλλά λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις μέχρι πρότινος, οι σχετικές διαβουλεύσεις εξελίχθηκαν μετ’ εμποδίων.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τον δεύτερο στόχο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της Πέντε μελετά την εξαγορά αλυσίδας με 12 σούπερ μάρκετ στο Αγρίνιο και μιας δεύτερης με 14 καταστήματα στη Δυτική Ελλάδα –πιθανότατα στην Ήπειρο. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις για τη μια εκ των δύο σχεδιαζόμενων εξαγορών φαίνεται πως έχουν προχωρήσει σημαντικά, σε αντίθεση με την άλλη, για την οποία η Πέντε αναμένει την τελική εκδήλωση ενδιαφέροντος του τοπικού επιχειρηματία, ώστε οι συζητήσεις να γίνουν πιο συγκεκριμένες.

Στο μεταξύ, μέσα στο χρόνο πιθανολογείται ότι η διοίκηση της Πέντε θα λάβει την απόφασή της σχετικά με τη μεγάλη επένδυση για την οργάνωση ενός νέου κέντρου logistics, στο οποίο θα συγκεντρωθούν οι περισσότερες, διάσπαρτες, σήμερα, δομές τροφοδοσίας του δικτύου των 166 καταστημάτων της.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεών της, πηγές του «σελφ σέρβις» αναφέρουν ότι στο πρώτο τετράμηνο του έτους κινήθηκαν πτωτικά κατά 2,4%, στο πεντάμηνο εμφάνισαν επίσης αρνητικό πρόσημο (-2,69%), ωστόσο στο εξάμηνο οι απώλειες φαίνεται ότι θα μετριαστούν.

Τέσσερις λόγοι για την ανάπτυξη του τζίρου
Παράγοντες της εταιρείας εκτιμούν ότι πολύ γρήγορα ο δείκτης πωλήσεων θα επανέλθει σε θετικές ενδείξεις, δίνοντας την κατεύθυνση για την εξέλιξη του ετήσιου τζίρου. Όπως τονίζεται από παράγοντες της Πέντε, τέσσερις είναι οι βασικότεροι λόγοι που οι άνθρωποι της αλυσίδας προσβλέπουν και φέτος σε αύξηση των πωλήσεών της: Ο εμπλουτισμός της ποικιλίας των προϊόντων της με νέους κωδικούς, ο γρήγορος ρυθμός με τον οποίο υλοποιούνται τα έργα ανακαίνισης των παλαιότερων καταστημάτων της, τα νέα καταστήματά της και η γενικότερη ώθηση που, όπως εκτιμούν, θα δοθεί στην οργανωμένη λιανική από την τουριστική αγορά.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ποικιλία των κωδικών, όπως μαθαίνουμε, πρόκειται για μια προσπάθεια η οποία άρχισε προ διετίας και τώρα αποδίδει τους καρπούς της. Σχετίζεται με τα τμήματα των νωπών προϊόντων, των αλιευμάτων, των αρτοσκευασμάτων, των πουλερικών, των βιολογικών προϊόντων και των συσκευασμένων λαχανικών. Μέχρι πρότινος η εταιρεία υστερούσε ως προς την ποικιλία στις συγκεκριμένες συλλογές κωδικών, με αποτέλεσμα να χάνει μερίδια αγοράς. Σήμερα ακούγεται ότι η σχετική εικόνα έχει αλλάξει, καθώς το δίκτυο της Πέντε κερδίζει συνεχώς νέους πελάτες.

Σχετικά με τις ανακαινίσεις των παλαιότερων καταστημάτων της αλυσίδας μαθαίνουμε ότι οι εργασίες κινούνται με ιδιαίτερα μεγάλη ταχύτητα. Από τα 166 καταστήματα του δικτύου Γαλαξίας έως τέλος τους έτους εκτιμάται ότι θα έχουν αναβαθμιστεί περίπου 30-35, ενώ σχετικά με τα νέα σούπερ μάρκετ μαθαίνουμε ότι πέραν ενός πρώτου φέτος, που εγκαινιάστηκε και λειτουργεί στο Λαύριο, έπεται η εγκαινίαση ενός δεύτερου στην Κόρινθο και μέχρι τον Δεκέμβριο ενός τρίτου σε άλλη περιοχή.

Σημειώνουμε ότι εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας δηλώνεται με έμφαση ότι τέσσερα συμβόλαια αγοράς ακινήτων έχουν κυριολεκτικά κολλήσει στη γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στο πλάνο επέκτασης του δικτύου Γαλαξίας. Πρόκειται για ακίνητα που βρίσκονται στις περιοχές του Άργους και της Καλαμάτας.