Το ερώτημα τίθεται από αναλυτές του IGD, που διαπιστώνουν μια τάση επιστροφής των καταναλωτών σε αγοραστικές συνήθειες του παρελθόντος και ειδικότερα σε επιλογές με βάση την τιμή, λόγω της προβλεπόμενης έντονης υφεσιακής πορείας των οικονομιών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Με αφορμή την σχεδιαζόμενη επέκταση της διεθνούς παρουσίας του ρωσικού hard discounter Mere, οι αναλυτές διαβλέπουν πως η μετατόπιση των εκπτωτικών αλυσίδων προς μοντέλα που βρίσκονται πολύ κοντά σε εκείνα των σύγχρονων σούπερ μάρκετ, με πληθώρα κωδικών επώνυμων προϊόντων και με έμφαση στην αγοραστική εμπειρία, αφήνει ένα κενό, το οποίο μπορούν τώρα να εκμεταλλευτούν οι hard discounters. Φυσικά, το μοντέλο λειτουργίας του hard discount εκσυγχρονίζεται, αλλά παραμένουν, ως βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, οι χαμηλές τιμές.

Η Mere ανακοίνωσε πρόσφατα τα εγκαίνια του τρίτου της καταστήματος στη Γερμανία. Η αλυσίδα, που αποτελεί μέλος του ομίλου Torgservis με έδρα τη Σιβηρία, εισήλθε στη χώρα το 2019 με την υπόσχεση πως θα είναι η φθηνότερη επιχείρηση στον κλάδο. Ακολουθεί ένα μοντέλο hard discount, με έμφαση στις χαμηλές τιμές και με περιορισμένη γκάμα προϊόντων (κυρίως συσκευασμένα τρόφιμα), ενώ παράλληλα τα καταστήματά της είναι απλά και λειτουργικά. Στα σχέδια της αλυσίδας εντάσσεται η επέκτασή της στη Λιθουανία και την Πολωνία εντός του 2020, ενώ έχει ήδη παρουσία στη Λευκορωσία από το 2017, με 30 καταστήματα Svetofor. To 2019 εγκαινίασε πάνω από 500 καταστήματα στη Ρωσία και αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους λιανέμπορους στο λιανεμπόριο τροφίμων της χώρας.

Όπως διαπιστώνει ο IGD, οι εξελίξεις στο πεδίο της οικονομίας αναμένεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω εξέλιξη του μοντέλου λειτουργίας των κορυφαίων επιχειρήσεων discount, μέσω επενδύσεων στο e-commerce και τις ψηφιακές λύσεις, καθώς και στην αναβάθμιση και την μακροπρόθεσμη επέκταση του δικτύου τους. Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, οι χαμηλές τιμές, οι προωθητικές ενέργειες και η προβολή των PL προϊόντων θα αποτελέσουν προτεραιότητες στη στρατηγική τους στόχευση για αύξηση της επισκεψιμότητας των καταστημάτων τους. Η γκάμα των προϊόντων προβλέπεται πως θα συνεχίσει να διευρύνεται, ώστε να καλύπτει ακόμη περισσότερες ανάγκες των καταναλωτών και να ενισχύει τον ρόλο των καταστημάτων ως μοναδικό προορισμό αγορών (one stop shopping destination). Οι αναλυτές σημειώνουν πως οι σημαντικότερες εκπτωτικές αλυσίδες, όπως οι Aldi και Lidl, θα επιμείνουν στη στρατηγική της προσφοράς ποιότητας και ευκολίας στις αγορές, αλλά παράλληλα θα δώσουν τη μάχη και στο πεδίο του φθηνότερου καλαθιού.