Τα σχέδια για την αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών του ομίλου παρουσιάστηκαν στην τελευταία γενική συνέλευση των μελών του στις 28 Ιανουαρίου, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε και το ζήτημα της εισαγωγής επώνυμων προϊόντων από την Ιταλία. Ειδικότερα, το σχετικό πλάνο προβλέπει την προμήθεια ξένων στην ελληνική αγορά brands, αλλά ευρύτερα γνωστών στο ευρωπαϊκό λιανεμπόριο, τα οποία ανήκουν κυρίως στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης συζητήθηκαν και οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά, όπως οι παρεμβάσεις του ΕΦΕΤ και της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καθώς και η επίδρασή τους στη στάση των καταναλωτών έναντι των επιχειρήσεων, η ισχυροποίηση των βιομηχανιών μέσω σχημάτων τύπου Vivartia και η τοποθέτηση των επώνυμων προϊόντων στα ράφια της Lidl. Σημειώνεται ότι το δυναμικό του Αστέρα αριθμεί 86 εταιρείες με 211 καταστήματα, των οποίων ο συνολικός τζίρος το 2006 ενισχύθηκε κατά 8%, φτάνοντας τα 400 εκατ. ευρώ. Ανάλογη αύξηση των πωλήσεων του ομίλου αναμένεται και φέτος, ενώ προγραμματίζεται η ίδρυση περίπου 10 νέων καταστημάτων των μελών του.

Σύμμετρον: 3 αποχωρήσεις – 1 προσχώρηση

Τις δυνάμεις της μετρά εκ νέου η Σύμμετρον, αναζητώντας την απαρέγκλιτη εφαρμογή των όρων και των προϋποθέσεων λειτουργίας της, μετά τον πρώτο χρόνο δράσης της, στη λήξη του οποίου μέτρησε απώλειες μελών. Ο όμιλος αγορών, που συστάθηκε με πρωτοβουλία της Μετρό και τη συμμετοχή 11 μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι περισσότερες των οποίων προήλθαν από τον ΕΛΟΜΑΣ, διανύει ήδη τον δεύτερο χρόνο της δράσης του, ανασυντάσσοντας τις δυνάμεις του και αναζητώντας τρόπους ώστε τα μέλη του να μπορέσουν να λειτουργήσουν από κοινές θέσεις, πειθαρχημένα έναντι των προμηθευτών, πράγμα που δεν κατέστη δυνατό το 2006. Γι’ αυτό, εξάλλου, τρεις αλυσίδες αποχώρησαν από τη Σύμμετρον. Πρόκειται για την Προμηθευτική, την Market In και την Κανάκης, οι οποίες επέστρεψαν στον ΕΛΟΜΑΣ, θεωρώντας ότι ο τρόπος λειτουργίας του τους ταιριάζει περισσότερο.

Από την πλευρά τους στελέχη της Σύμμετρον θεωρούν ότι “η ουσία σε έναν όμιλο αγορών δεν είναι η ποσότητα, αλλά η ποιότητα, με την εξασφάλιση της οποίας θα έλθει και η ποσότητα”. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, “το στοίχημα που δεν κέρδισε πέρυσι ο όμιλος καλείται να το κερδίσει το 2007, ενώ το γεγονός ότι τα μέλη του είναι λιγότερα καθιστά ευκολότερη την επίτευξη αυτού του στόχου “. “Η λειτουργία της Σύμμετρον διέπεται από μια σειρά κανόνων και δεσμεύσεων, τους οποίους καλούμαστε να εφαρμόσουμε φέτος χωρίς εκπτώσεις, ώστε από το 2008 να διευρύνουμε περισσότερο τον όγκο και την διαπραγματευτική μας δύναμη”, δηλώνει με έμφαση ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Μετρό, προσθέτοντας πως η Σύμμετρον δεν μετρά μόνο απώλειες, αφού υποδέχθηκε και ένα νέο μέλος από την Κέρκυρα, την αλυσίδα Di Ελλάς.