Η ελληνική αγορά είναι διψασμένη για καινοτόμες προτάσεις, οι οποίες αποτελούν τη δυναμική απάντηση της βιομηχανίας και ανοίγουν νέες προοπτικές για την ανάπτυξη των πωλήσεων. Σε συνέντευξη τύπου, που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της στα τέλη Μαΐου, η Beiersdorf παρουσίασε όχι μία αλλά τρεις καινοτόμες προτάσεις. Ειδικότερα η πρότασή της στις κρέμες σώματος, ανοίγει μια εντελώς νέα κατηγορία.

Παρουσιάζοντας τη στρατηγική της εταιρείας, η κα Δέσποινα Τσαγκάρη, γενική διευθύντρια της Beiersdorf Hellas, αναφέρθηκε σε στοιχεία ενδεικτικά της νέας κατάστασης που έχουν διαμορφώσει οι εξελίξεις σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο τα τελευταία χρόνια. Η μείωση των μισθών στη χώρα μας (-10%) χωρίς την ανάλογη μείωση των τιμών (-1%), η αγορά προϊόντων με βασικό κριτήριο τις προσφορές, η τραγική αύξηση των ανέργων, είναι μερικά από τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει την τελευταία τριετία και τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία σε πτώση πωλήσεων πανελλαδικά σε όγκο  κατά 33%  αλλά και το σύνολο των πωλήσεων σε όγκο όλων των κατηγοριών ευρείας κατανάλωσης σε μείωση κατά 10% (στοιχεία Nielsen).

Την ίδια στιγμή, «οι προσφορές είναι εκτός ελέγχου» είπε η κα Τσαγκάρη. Παρόλα αυτά, αποτελούν ένα μοναδικό μέσο για άμεσα αποτελέσματα, τόσο σε ό,τι αφορά την κατάκτηση μεριδίου αγοράς, όσο και την αύξηση πωλήσεων. Με την προϋπόθεση πως υπάρχει αυστηρή παρακολούθηση του ROI. Στις επενδύσεις, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο πλέον για σπατάλες. «Ούτε ένα ευρώ δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένο», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, θέλοντας να δώσει έμφαση στην ανάγκη αξιοποίησης των επενδύσεων στο έπακρο.

Η λέξη κλειδί σε αυτές τις συνθήκες είναι η επιχειρηματικότητα, είπε η κα Τσαγκάρη, που θα πρέπει να μιλά στην καρδιά του καταναλωτή και να εκμεταλλεύεται κάθε δυνατότητα επικοινωνίας που δίνουν τα media.  Ο καταναλωτής αναγνωρίζει την αξία της κάθε μάρκας και επιβραβεύει την καινοτομία. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η επιτυχία, ακόμη και στις δύσκολες συνθήκες της οικονομίας, λανσαρισμάτων όπως των κρεμών BB, που άνοιξαν μια νέα κατηγορία, με σημαντικές πωλήσεις. Και, φυσικά, είναι σημαντικό να υπάρχει μια σαφής στρατηγική σε ό,τι αφορά τα κανάλια διανομής και την παρουσία του προϊόντος στο ράφι.

Εδώ, είναι άλλωστε, που υπάρχει για κάθε προϊόν η στιγμή της αλήθειας, η στιγμή που λαμβάνεται η τελική απόφαση αγοράς και κρίνεται η αποτελεσματικότητα κάθε στρατηγικής κίνησης της εταιρείας.  Στόχος της Beiersdorf, που είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία των προϊόντων σώματος (με μερίδιο 18,6%), είναι να κάνει τους καταναλωτές πρεσβευτές των προϊόντων της. Βάσει αυτού του στόχου, παρουσιάζει τρία νέα καινοτόμα προϊόντα, αποτέλεσμα διερεύνησης των αναγκών των καταναλωτών αλλά και της πολύχρονης επιστημονικής γνώσης του ομίλου.

Μιλώντας ειδικότερα για το conditioner σώματος NIVEA, που δημιουργεί μια νέα κατηγορία στα προϊόντα περιποίησης σώματος -που έχουν πτωτική πορεία- η κα Τσαγκάρη αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Ιταλίας, όπου το προϊόν μέσα σε έξι μήνες κυκλοφορίας κατάφερε να δώσει θετικό πρόσημο στο σύνολο της κατηγορίας (από -3% σε +6%).

Τα νέα προϊόντα
Η ευφάνταστη παρουσίαση των νέων προϊόντων έγινε με τη μορφή ρεπορτάζ, που συντόνισε από το… στούντιο που είχε στηθεί ως σκηνικό στην έδρα της Beiersdorf Hellas η ραδιοφωνική παραγωγός και παρουσιάστρια κα Έλενα Παπαβασιλείου. Η ίδια συνομιλούσε με τους…. εξωτερικούς ρεπόρτερ, που δεν ήταν άλλοι από τα στελέχη μάρκετινγκ της εταιρείας! Το πρώτο προϊόν που παρουσίασε η εταιρεία στη συνέντευξη τύπου ήταν το νέο αποσμητικό NIVEA Stress Protect, με τη μοναδική αντιβακτηριδιακή φόρμουλα, η οποία προσφέρει επιπλέον προστασία ακόμα και σε καταστάσεις έντονου stress.

Ακολούθησε η παρουσίαση του νέου καινοτόμου αντηλιακού NIVEA Sun Protect & Refresh Invisible Cooling Mist, σε μορφή σπρέι, που διαθέτει ειδική βαλβίδα 360 μοιρών ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς κάθε κατεύθυνση, ακόμα και ανάποδα, ενώ χαρίζει μια ευχάριστη αίσθηση δροσιάς. Τέλος, παρουσιάστηκε το προϊόν που δημιουργεί μια νέα κατηγορία, το Conditioner Σώματος NIVEA, που χρησιμοποιείται μέσα στο ντους και χαρίζει ενυδάτωση και λεία επιδερμίδα χωρίς λιπαρότητα.